Miután a Mazda MX-5 GT4 versenyautó sikeresnek bizonyult a Brit GT Bajnokságban, a Mazda UK és a Jota Sport a 2013. évadtól privát ügyfelektől is elfogad megrendelést. A GT4 bajnokságban olyan márkák indulnak, mint az Aston Martin, a Lotus, a Ginetta stb, de az egyedi építésű MX-5 ütőképesnek bizonyult a mezőnyben. 
Mazda 43 millióért 1
Mazda 43 millióért 11


„Ezt az évadot arra szántuk, hogy az autót az élmezőnybe juttassuk. A tavalyi GT versenyautó alapjaiból indultunk ki, és azt az ambiciózus célt tűztük ki magunk elé, hogy a 2012-es szezon végére ütőképes GT4 versenyautót faragjunk belőle. A bajnokság pillanatnyi fázisában igen elégedettek vagyunk eddigi eredményeinkkel, és hiszünk abban, hogy az MX-5 GT4 képében egy azonnal versenybe állítható, potenciális győztest kínálunk az azt megvásárló csapatoknak” – nyilatkozta Sam Hignett, a Jota csoport ügyvezető igazgatója, aki hozzátette. „Ez egy rendkívül könnyen versenyezhető autó, amely akár a pályanapok lelkes amatőr résztvevői számára is kiváló választás lehet”
Ha elég tehetősek persze, hiszen a különleges járgány, 125 000 angol fontos kezdő ártól (43,8 millió forint) vehető meg. Ekkor még nem kezdett versenyezni az ügyfél, a kopó alkatrészek, a gumik és a nem várt sérülések költségei ehhez jönnek. 
A Mazda MX-5 GT4 vételára versenyzésre felkészített kocsit takar, így benne van az árban az FIA-homológ bukókeret, a szénszálas műanyagból készült ajtók, az első aerodinamikai kötény, a hátsó diffúzor, valamint a hátsó légterelő szárny is. 
Vezetőfülkéjében szénszálas műanyagból készült műszerfal és középkonzol, digitális kijelző és adatrögzítő berendezés, továbbá a kormányról kapcsolható, hatfokozatú szekvenciális váltó várja a pilótát. A 2,0 literes turbómotorral hajtott MX-5 maximális teljesítménye 320 LE, miközben a súlya 1000 kg. Futóműve és fékrendszere is versenyzésre termett.  
Az autót 2012 hátralévő hónapjaiban további fejlesztésnek vetik alá, hogy teljesítse a GT4-homologizációs előírásokat.