A világ első dízel hibridje nem volt túl meggyőző a teszt során. Talán ha nem ebbe a fura testbe került volna a dupla hajtáslánc, jobban tudtuk volna kedvelni.
A 3008-as dízel hibridről olyan sokat írtunk már, hogy a hivatalos importőri tesztautóra sokáig egyszerűen el is felejtettünk bejelentkezni. De most pótoljuk a mulasztást; íme, a Vezess.hu-n végre beszámolunk róla, milyennek is látjuk egy heti tesztelés után a világ első dízel hibrid személyautóját. Kívülről csúnyának.
Mire jó a dízel hibrid?
1/61 A 3008-as eleve érdekes félszerzet: kompakt, de nagyobb, terepjárós, de egyterűs is, ronda, de finom. Dízel-hibriddel aztán végképp nem tudjuk hova tenni
A 3008-as eleve érdekes félszerzet: kompakt, de nagyobb, terepjárós, de egyterűs is, ronda, de finom. Dízel-hibriddel aztán végképp nem tudjuk hova tenni
Fotó megosztása:
2/61 Érdekesen szép formai részletmegoldásokból áll össze a 3008-as érdekesen csúnya egésze
Érdekesen szép formai részletmegoldásokból áll össze a 3008-as érdekesen csúnya egésze
Fotó megosztása:
3/61 Pici lámpák a sarkokon, hatalmas embléma, gyerekfejnyi tükrök, apró ködlámpák irdatlan fészkekben - különös dizájnkísérlet a 3008 frontja
Pici lámpák a sarkokon, hatalmas embléma, gyerekfejnyi tükrök, apró ködlámpák irdatlan fészkekben - különös dizájnkísérlet a 3008 frontja
Fotó megosztása:
5/61 A magas, masszív orr mögött a kompakt méretű testtel nagyon orrnehéz a forma
A magas, masszív orr mögött a kompakt méretű testtel nagyon orrnehéz a forma
Fotó megosztása:
6/61 A magas, masszív orr mögött a kompakt méretű testtel nagyon orrnehéz a forma
A magas, masszív orr mögött a kompakt méretű testtel nagyon orrnehéz a forma
Fotó megosztása:
7/61 Az egyterűs sziluett és az előredőlő tömeg profilból még az utóbbi két évtized egyik legcsúnyább szériaautóját, a Daewoo Tacumát is megidézi egy kicsit
Az egyterűs sziluett és az előredőlő tömeg profilból még az utóbbi két évtized egyik legcsúnyább szériaautóját, a Daewoo Tacumát is megidézi egy kicsit
Fotó megosztása:
9/61 Nyílhegy alakú hátsó lámpatesttel lövi fenéken magát a 3008
Nyílhegy alakú hátsó lámpatesttel lövi fenéken magát a 3008
Fotó megosztása:
10/61 Nyílhegy alakú hátsó lámpatesttel lövi fenéken magát a 3008
Nyílhegy alakú hátsó lámpatesttel lövi fenéken magát a 3008
Fotó megosztása:
11/61 Egyes részletei nem is csúnyák
Egyes részletei nem is csúnyák
Fotó megosztása:
13/61 Egyes részletei nem is csúnyák
Egyes részletei nem is csúnyák
Fotó megosztása:
14/61 A tükör előtt az egyik büszke HY4 felirat a temérdekből: a Peugeot nagyon büszke arra, hogy ő csinálta meg a világ első dízel-hibrid személyutóját
A tükör előtt az egyik büszke HY4 felirat a temérdekből: a Peugeot nagyon büszke arra, hogy ő csinálta meg a világ első dízel-hibrid személyutóját
Fotó megosztása:
15/61 Kis hibrid-embléma a hátsó lámpa alatt
Kis hibrid-embléma a hátsó lámpa alatt
Fotó megosztása:
17/61 A manapság szinte kötelező LED-es menetjelző fény nem ront a 3008 megjelenésén. Mondjuk nem is nagyon tudna
A manapság szinte kötelező LED-es menetjelző fény nem ront a 3008 megjelenésén. Mondjuk nem is nagyon tudna
Fotó megosztása:
18/61 Első, második és harmadik pillantásra is kusza a kezelőszervek tömege, de használatban meglepően könnyű ellavírozni a gombok, billentyűk, tárcsák között
Első, második és harmadik pillantásra is kusza a kezelőszervek tömege, de használatban meglepően könnyű ellavírozni a gombok, billentyűk, tárcsák között
Fotó megosztása:
19/61 Űrhajó-technikás autóhoz képest meglepően sivár a kormány, ami azért van, mert a Peugeot nem a kormányra, hanem a kormány mögötti fülekre szokta tenni a tempomat, a rádió és a telefon gombjait
Űrhajó-technikás autóhoz képest meglepően sivár a kormány, ami azért van, mert a Peugeot nem a kormányra, hanem a kormány mögötti fülekre szokta tenni a tempomat, a rádió és a telefon gombjait
Fotó megosztása:
21/61 A vezetői környezet kellemes a 3008-asban. A minőség viszont nem prémiumautós, erőteljes nyöszörgések jönnek időnként olcsó műanyagok közül
A vezetői környezet kellemes a 3008-asban. A minőség viszont nem prémiumautós, erőteljes nyöszörgések jönnek időnként olcsó műanyagok közül
Fotó megosztása:
22/61 A két nagy óra között rég ismert PSA-kijelző a számítógép információinak megjelenítésére
A két nagy óra között rég ismert PSA-kijelző a számítógép információinak megjelenítésére
Fotó megosztása:
23/61 A hibridrendszer energiaáramlási sémája: honnan hova megy az erő?
A hibridrendszer energiaáramlási sémája: honnan hova megy az erő?
Fotó megosztása:
25/61 Fordulatszámmérő helyett a leadott rendszerteljesítményt mutatja a bal oldali óra
Fordulatszámmérő helyett a leadott rendszerteljesítményt mutatja a bal oldali óra
Fotó megosztása:
26/61 Klímakonzol kis kijelzőkkel, tekerentyűkkel és gombokkal: példásan egyszerű és logikus kezelni
Klímakonzol kis kijelzőkkel, tekerentyűkkel és gombokkal: példásan egyszerű és logikus kezelni
Fotó megosztása:
27/61 A multimédia-konzol logikáját sokáig kell tanulni, még készségszinten kezeli az ember
A multimédia-konzol logikáját sokáig kell tanulni, még készségszinten kezeli az ember
Fotó megosztása:
29/61 Az új Mini óta időnként fel-feltűnik itt-ott a '60-as évek világát idéző billentyűs kapcsoló; a Peugeot se bírta megállni
Az új Mini óta időnként fel-feltűnik itt-ott a '60-as évek világát idéző billentyűs kapcsoló; a Peugeot se bírta megállni
Fotó megosztása:
30/61 A Peugeot-Citroen autók több évtizede ugyanolyan bajuszkapcsolóval készülnek. A félig elektromos modell is ezt kapta
A Peugeot-Citroen autók több évtizede ugyanolyan bajuszkapcsolóval készülnek. A félig elektromos modell is ezt kapta
Fotó megosztása:
31/61 Látványos kütyükkel próbálja a gyártó alátámasztani, hogy ez a kocsi egy majd' tízmilliós autó. De még így sem egyszerű elhinni
Látványos kütyükkel próbálja a gyártó alátámasztani, hogy ez a kocsi egy majd' tízmilliós autó. De még így sem egyszerű elhinni
Fotó megosztása:
33/61 A menürendszert szokni kell, franciásan ostoba megoldásokat kell megtanulni a kezeléséhez (a hangerőszabályzás gombokkal, a csatornaléptetés tekerentyűvel történik, ilyesmi)
A menürendszert szokni kell, franciásan ostoba megoldásokat kell megtanulni a kezeléséhez (a hangerőszabályzás gombokkal, a csatornaléptetés tekerentyűvel történik, ilyesmi)
Fotó megosztása:
34/61 A Peugeot zseniáli head-up display-e. A vetített információk nem a szélvédőn, hanem egy felhajtott üveglapon jelennek meg. Így nem kell minden egyes kocsin külön kalibrálni a rendszert
A Peugeot zseniáli head-up display-e. A vetített információk nem a szélvédőn, hanem egy felhajtott üveglapon jelennek meg. Így nem kell minden egyes kocsin külön kalibrálni a rendszert
Fotó megosztása:
35/61 A széles középkonzol nagyobbnak mutatja a 3008-at, mint amilyen
A széles középkonzol nagyobbnak mutatja a 3008-at, mint amilyen
Fotó megosztása:
37/61 A programválasztó tárcsa: kiválaszthatjuk, hogy füst nélkül, fix 4x4-gyel vagy a motort a végsőkig hajszolva, sportosan akarunk közlekedni. Aztán, ha a kocsi máshogy gondolja, csak a tárcsa forog, de a piros pötty marad az AUTO módnál
A programválasztó tárcsa: kiválaszthatjuk, hogy füst nélkül, fix 4x4-gyel vagy a motort a végsőkig hajszolva, sportosan akarunk közlekedni. Aztán, ha a kocsi máshogy gondolja, csak a tárcsa forog, de a piros pötty marad az AUTO módnál
Fotó megosztása:
38/61 Ez a valami helyettesíti az automata választókarját. Valójában inkább csak egy irányváltó: van előre, hátra és üres állása. Az M módban a kormányfülekkel kézzel kapcsolgathatjuk a robotváltó fokozatait, P, azaz a kereket rögzítő parkoló mód nincs
Ez a valami helyettesíti az automata választókarját. Valójában inkább csak egy irányváltó: van előre, hátra és üres állása. Az M módban a kormányfülekkel kézzel kapcsolgathatjuk a robotváltó fokozatait, P, azaz a kereket rögzítő parkoló mód nincs
Fotó megosztása:
39/61 Még egy büszke HY4 felirat a kormányon: a Peugeot igyekszik sulykolni, hogy hibridrendszere egyben 4x4 rendszer is
Még egy büszke HY4 felirat a kormányon: a Peugeot igyekszik sulykolni, hogy hibridrendszere egyben 4x4 rendszer is
Fotó megosztása:
41/61 Öblös, tágas csomagtartó, videóbemenettel
Öblös, tágas csomagtartó, videóbemenettel
Fotó megosztása:
42/61 Öblös, tágas csomagtartó, videóbemenettel
Öblös, tágas csomagtartó, videóbemenettel
Fotó megosztása:
43/61 Egyen-PSA ablakemelő-konzol
Egyen-PSA ablakemelő-konzol
Fotó megosztása:
45/61 Az alsó gombokkal a tripcomputer menüjében mászkálhatunk, a felső gombokkal biztonsági rendszereket iktathatunk ki, ESP-től emelés-riasztásig
Az alsó gombokkal a tripcomputer menüjében mászkálhatunk, a felső gombokkal biztonsági rendszereket iktathatunk ki, ESP-től emelés-riasztásig
Fotó megosztása:
46/61 Az ülések kényelmesnek látszanak, de hosszabb távon (100-150 km felett) derékfájdítónak bizonyultak
Az ülések kényelmesnek látszanak, de hosszabb távon (100-150 km felett) derékfájdítónak bizonyultak
Fotó megosztása:
47/61 Elektromos állítású vezetőülés és akarva-akaratlanul állandóan bekapcsolódó ülésfűtés-tárcsa
Elektromos állítású vezetőülés és akarva-akaratlanul állandóan bekapcsolódó ülésfűtés-tárcsa
Fotó megosztása:
49/61 Még egy emlékeztetés, hogy hibridre szállunk
Még egy emlékeztetés, hogy hibridre szállunk
Fotó megosztása:
50/61 A hátsó traktus gyerekbarát, tágas, világos, pláne a feláras panoráma üvegtetővel
A hátsó traktus gyerekbarát, tágas, világos, pláne a feláras panoráma üvegtetővel
Fotó megosztása:
51/61 Bár hibridként is jól pakolható, tágas autó a 3008, egy benzines modell tulajdonosa azt mondta, semmiképp nem kéne neki ez a kocsi a saját 1,6-osa helyett, mert a csomagtartóból túl sokat vesz el a hátsó hajtás és az akkumulátor
Bár hibridként is jól pakolható, tágas autó a 3008, egy benzines modell tulajdonosa azt mondta, semmiképp nem kéne neki ez a kocsi a saját 1,6-osa helyett, mert a csomagtartóból túl sokat vesz el a hátsó hajtás és az akkumulátor
Fotó megosztása:
53/61 Apró malőr: az üléstámla viszabillentéskor becsípi az övet
Apró malőr: az üléstámla viszabillentéskor becsípi az övet
Fotó megosztása:
54/61 Minimalista szellőzőrostélyok a hátul ülőknek
Minimalista szellőzőrostélyok a hátul ülőknek
Fotó megosztása:
55/61 Terepjárósan osztva nyíló ötödik ajtó
Terepjárósan osztva nyíló ötödik ajtó
Fotó megosztása:
57/61 A kiszámolt fogyasztás 6,05 liter volt százon, vegyes üzemben, nem kímélve, de nem is ütve-vágva. Annyi, mint egy sima dízelé - csak ez összkerekes és automata is a dízelség mellett
A kiszámolt fogyasztás 6,05 liter volt százon, vegyes üzemben, nem kímélve, de nem is ütve-vágva. Annyi, mint egy sima dízelé - csak ez összkerekes és automata is a dízelség mellett
Fotó megosztása:
58/61 Az alsó ajtón két megtermett férfi elüldögélhet, kibírja
Az alsó ajtón két megtermett férfi elüldögélhet, kibírja
Fotó megosztása:
59/61 A nem-hibrid 3008-ban itt egy sík padlós, egybefüggő hatalmas üreg van. A hibridben meg egy műanyaggal burkolt akkumulátortömb
A nem-hibrid 3008-ban itt egy sík padlós, egybefüggő hatalmas üreg van. A hibridben meg egy műanyaggal burkolt akkumulátortömb
Fotó megosztása:
61/61 A nem-hibrid 3008-ban itt egy sík padlós, egybefüggő hatalmas üreg van. A hibridben meg egy műanyaggal burkolt akkumulátortömb
A nem-hibrid 3008-ban itt egy sík padlós, egybefüggő hatalmas üreg van. A hibridben meg egy műanyaggal burkolt akkumulátortömb
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Első, második és harmadik pillantásra is kusza a kezelőszervek tömege, de használatban meglepően könnyű ellavírozni a gombok, billentyűk, tárcsák között
Első, második és harmadik pillantásra is kusza a kezelőszervek tömege, de használatban meglepően könnyű ellavírozni a gombok, billentyűk, tárcsák között
Érdekes, szép részletekből érdekes, ronda egész
Önmagában semmi baj nincs a nagy, matt-króm tükrökkel, a hatalmas jégkockakészítő-hűtőráccsal, az apró fényszórókkal, a nyílhegyre hasonlító hátsó lámpákkal, a vaskos C-oszloppal és a sok-sok HY4 plakettel, amik a kocsi minden szegletében emlékeztetnek rá, hogy egy összkerékhajtású hibridautóval van dolgunk.
Összességében viszont egy rendkívül diszharmonikus autóvá áll össze ez az egész. Mindazonáltal a 3008-asnak mégis van valamiféle esetlen bája; a néhai Fiat Multipla és a Daewoo/Chevrolet Tacuma ugrik be róla; nem mintha hasonlítana rájuk a Peugeot, csak azok is ilyen egyértelműen csúnya, mégsem kellemetlen megjelenésű kocsik voltak. És azok is tágas, a kompakt kategória határait feszegető családi autónak készültek.
Nyílhegy alakú hátsó lámpatesttel lövi fenéken magát a 3008
A 3008-as kategóriába sorolása nem egyszerű feladat. Golf-kategóriás méreteiből egyszerre nyújtózkodik az egyterűek és a hobbiterepjárók felé. A modell hibridesítése elsősorban ez utóbbi érzést nyomatékosítja; a magas, súlyos orrban lévő kétliteres HDI motort a hátsó tengelyen egy villanymotor, felette egy akkumulátor egészíti ki. Így a hibrid 3008-as az is, aminek kinéz: összkerékhajtású autó.
Némafilm a technikáról:
A technika
A manapság szinte kötelező LED-es menetjelző fény nem ront a 3008 megjelenésén. Mondjuk nem is nagyon tudna
A manapság szinte kötelező LED-es menetjelző fény nem ront a 3008 megjelenésén. Mondjuk nem is nagyon tudna
Évek óta kampányol már a Peugeot a dízel hibriddel, a 2010-es Párizsi Autószalonon volt a hivatalos premier. Csak nálunk megjelent már a kocsiról előzetes beharangozó hír, írtunk a sorozatgyártás beindításáról, vezettük a kocsit külföldön, kipróbáltuk itthon, megírtuk, hogy ilyet akar venni Sólyom László (végül nem vett), elektromos kocsikkal és benzines hibridekkel fotóztuk össze az autót egy ismeretterjesztő anyaghoz.
Elég erős volt a Peugeot píár-munkája tehát, de aki valahogy mégsem tudta meg ezidáig, hogy működik a francia dízel-hibrid rendszer, annak most elmondjuk. (Aki már tudja, ugorjon nyugodtan két bekezdést, és megtudja, mi volt a bajunk a kocsi váltójával.)
Adatlap
Peugeot 3008 HYbrid4
Motor
1997 cm3, Hibrid (Dízel/Elektromos), S4
Teljesítmény
163 LE
Nyomaték
300 NM
Gyorsulás (0-100 km/h)
9,2 sec
Végsebesség
191 km/h
Fogyasztás (vegyes)
3,8 l / 100 km
Automata üzemmódban a kocsi vezérlése maga dönti el, mikor gurul füstmentesen, csak elektromos árammal a 3008-as, mikor húzza csak a dízelmotor, vagy mikor tolja mindkettő vállvetve – vagy épp mikor gurul a kocsi a lejtőn az akkumulátort töltve, energiát kinyerve a domborzatból. De ha olyanunk van, egy tárcsával átmenetileg felülírhatjuk a programot. ZEV, azaz Zero Emission Vehicle üzemmódban 2-3 kilométert surroghatunk hátsókerék-hajtású elektromos autóként. Sport módban a kocsi nem törődik a gazdaságossággal, csak az erőre koncentrál. 4×4 módban az összes kereket hajtva terepjáróvá változik az autó.
A 3008 HYbrid4 orrában a Peugeot-t és a Citroënt magába foglaló PSA konszern jól bevált, kétliteres HDi dízelmotorja dolgozik, 163 lóerősre, 300 Nm-re beállított változatban. Hátul egy 37 lóerős villanymotor került a kerekek közé, amely a fölé épített Ni-MH akkumulátorból, vagy közvetlenül a generátorról kaphat elektromos energiát. Ezekkel a komponensekkel semmi baj nincs, baj csak a hatfokozatú robotizált váltóval van. Egy kicsi.
Jó, ahogy megy, rossz, ahogy vált
A Peugeot 4×4-es hajtáslánca nem új keletű találmány, a Toyota a Lexus RX 400h luxus-SUV-ban már 2004-ben önálló elektromos hátsó hajtással oldotta meg az összkerékhajtást (azzal a különbséggel, hogy ott elöl egy másik komplett hibridrendszer dolgozik). Mindenesetre a 3008-as hibridrendszere kerek egészként, összehangoltan működik, a kocsi csak azért nem követi híven a gázpedál mozgását, mert ott van benne az a fránya robotizált mechanikus sebességváltó.
A Peugeot zseniáli head-up display-e. A vetített információk nem a szélvédőn, hanem egy felhajtott üveglapon jelennek meg. Így nem kell minden egyes kocsin külön kalibrálni a rendszert
A Peugeot zseniáli head-up display-e. A vetített információk nem a szélvédőn, hanem egy felhajtott üveglapon jelennek meg. Így nem kell minden egyes kocsin külön kalibrálni a rendszert
Ezek a szerkezetek olcsóbbak és mindenekelőtt hatékonyabbak, mint egy hagyományos automata, viszont kellemetlen, kiszámíthatatlan rántással jár velük minden egyes váltás, lefelé is, felfelé is. Ez a rántás egy kézi váltós kocsiban is megvan, de ott csak az utasok érzik, hiszen a sofőr teste a kuplung lenyomásakor felkészül a hajtáslánc oldására – a robotváltóval a sofőr is utassá válik egy kicsit, ami rém idegesítő és bizonytalanságot keltő dolog.
Ha túl tudjuk tenni magunkat ezeken a kis hatásszüneteken minden robotizált kuplungolás alkalmával, egy nyomatékos, lendületes, bálnatestéhez képest meglepően stabil, kifejezetten fordulékony kocsinak örülhetünk az utakon. A vezetési élményt a nagyon szintetikus, túlszervózott kormányzás rontja egy kicsit, de a széles, tágas, magas családi batárban még így is több örömet talál apuka a kanyarban, mint gondolná. A 3008 hibrid könnyed, mozgékony jármű, amit nem gondolna róla, aki ránéz, és aki tudja, milyen sok rézdrót nyomja a gumikat.
Terepjárósan osztva nyíló ötödik ajtó
Nem fogyaszt keveset, csak sokat nyújt cserébe
A nem-hibrid 3008-ban itt egy sík padlós, egybefüggő hatalmas üreg van. A hibridben meg egy műanyaggal burkolt akkumulátortömb
A hibridrendszer akkumulátorai veszik el a helyet a csomagok elől
A hibridverzió vezetővel együtt 1808 kg-ot nyom. Ez borzasztóan sok a kocsi méreteihez képest, a hibridrendszer majd’ negyed tonnát tesz hozzá a súlyhoz. És ezzel az adattal el is érkeztünk a címben szereplő kérdés megválaszolásához.
A dízel hibridet azért nem csinálta meg sokáig senki, mert a két drága technológia párosítása egy duplán drága autót eredményezett volna, ami lehet, hogy jó, de nem lehet eladni. És azért várta mégis az első dízel hibridet az autós szakma visszafojtott lélegzettel, mert mindenki kíváncsi volt, mennyire keveset eszik majd ez a duplán drága, de elvileg duplán hatékony új rendszer. Hát, francia kivitelezésben – nem nagyon.
A 3008-tulaj véleménye
A nem-hibrid 3008-ban itt egy sík padlós, egybefüggő hatalmas üreg van. A hibridben meg egy műanyaggal burkolt akkumulátortömb
A nem-hibrid 3008-ban itt egy sík padlós, egybefüggő hatalmas üreg van. A hibridben meg egy műanyaggal burkolt akkumulátortömb
Attila, aki projektmenedzserként dolgozik kiadónknál, egy 1,6-os, turbós benzines 3008-ast hajt vagy két éve. Megkérdeztük őt, a hibriddel is boldog lenne-e?
Furcsa, de nem. A takarékosabb, erősebb és jóval drágább tesztautó nem kellene Attilának, és nem a – szerinte nem zavaró – rángató robotváltó miatt. Az akkumulátor által leszűkített csomagtartó nem tetszett neki.
Azt mondja, egyebek mellett azért vett épp 3008-ast, mert a széles kabin mögötti, jól variálható 432 literes csomagtérre is szüksége volt. A 377 lóerősre zsugorodott, immár nem sík fenekű puttony már nem felelne meg neki.
A gumiktól függően 3,8-4,0 liter százon a katalógusban egy ekkora, összkerekes kocsiban van olyan kecsegtető (és hihetetlen), mint a kisebb, szűkebb, jóval gyengébb Prius 3,9 literes értéke. Viszont a mi tesztünk után a kútnál kiszámolt valóság már közel nem lett olyan szép, mint a benzines, automataként vezethető Prius nagy átlagban adódó 5,7 literes fogyasztása.
Az egyterűs sziluett és az előredőlő tömeg profilból még az utóbbi két évtized egyik legcsúnyább szériaautóját, a Daewoo Tacumát is megidézi egy kicsit
A 3008-as számítógépe 5,8 litert ígért, a számológép pedig 6,05 litert mutatott az ellenőrzéskor a tankolásnál. 794 kilométert tettünk meg a kocsival egy hét alatt, vegyes használatban, minimális offroad-próbálgatással, leginkább tempós, de nem erőltetett országúti menetben.
A hibridrendszer energiaáramlási sémája: honnan hova megy az erő?
A hibridrendszer energiaáramlási sémája: honnan hova megy az erő?
Nagyjából ennyivel járnék el az 1,6-os dízellel, kézi váltóval, összkerék nélkül. És erre mondja azt a Peugeot, hogy igen, de a Hybrid4-ben megkapom a 200 lóerőt, a 4×4-et és az alkalmi pár kilométeres füstmentes gurulást is, fogyasztásnövekedés nélkül. És ebben igazuk is van.
Prémium ár, tömegbelső
Ha az 1,6-os HDI áráért adnák a hibrid 3008-ast, nem is lehetne egy szavam se. De természetesen ez nincs így. Az olcsóbb változat (navigáció és elektromos ülés nélkül, de azért becsülettel kistafírozva) 9,3 millió forint, a mi autónk a sok extrával egy tízmilliós kocsi.
Tízmillió, az nem kevés. Automata, dízel, összkerekes BMW X1-est is adnak érte, ha már 4×4-ben gondolkodunk, vagy Audi Q3-ast. Mondok nagyobbat és majdnem-prémiumot: a kifutó Honda CR-V 2,2-es dízellel, navigációval, sok mindennel 9,5 millió.
Még el is lehetne fogadni, hogy a Peugeot high-tech hajtáslánca, impozáns katalógusadatai ennyire megnyomhatják az amúgy nem igazán prémiummárkának számító krómoroszlán alatti hibrid-álterepjáró árát. Viszont a rossz tartású, tessék-lássék bőrülésben hátradőlve, a néha meg-megnyisszanó olcsó műanyagokat hallgatva nehéz elgondolni, hogy az ember tízmillió saját forintot adna egy autóért, ami ennyire nem mutatja, hogy milyen sokba kerül.
Ha már dízel, ha már hibrid, ott az 508 RXH. 11,6 millió, de gombok vannak a szép, drágaautós kormányon, pazar a hifi és kihúzható combtámasz lakik az ülésében. Egy 508 RXH-ból nem kell kisebbrendűségi érzéssel átnézni a lámpánál egy A4 allroadba. Egy 3008 HY4-ből egy Q3-ba azért…