2014-ben új, 1,6 literes turbós V6-osok váltják majd az F1-ben a ma használt 2,4 literes V8-asokat. Az új motorok fejlesztésén gőzerővel dolgozik a Renault, a Mercedes és a Ferrari, azonban a két év múlva beszállni kívánó független gyártó, a PURE pénzügyi nehézségek miatt felfüggesztette a munkát, a jelenleg a két sereghajtót ellátó Cosworth pedig nem indított 2014-es projektet.
A 2010-ben még a Williamst, a Caterhamet (akkori nevén Lotus Racing), a Marussiát (Virgin) és a HRT-t is ellátó, mára kétcsapatossá vált Cosworth részvétele igen valószínűtlennek tűnik 2014-ben, de a brit gyártónál azt állítják, igen is készen állnak erre.
„Készen állunk rá, hogy 2014-ben is motorokat szállítsunk. Már folytattunk előzetes tárgyalásokat, úgy gondolom, szeptember végére tudni fogjuk, mi a helyzet, bár nem hiszem, hogy akkor minden véglegessé is válik” – mondta az Autosportnak a cég igazgatója, Kim Spearman.
Ugyan másokhoz képest sehol sem tart a Cosworth a V6-os fejlesztésével, a gyártónál állítják, hogy bőven beleférnek még az időbe.
„Általában a tervektől 10 hónap alatt el szoktunk jutni egy új motor elkészítéséig. Képesek vagyunk erre, többször is csináltunk már ilyet az évek alatt. Ez egy bonyolult motor, szóval egy kicsit több időt szánnánk azért rá, de még jócskán van idő az elkészítésre. Egyelőre nem érezzük nagyon sürgetőnek a munkát” – állította Spearman.
A Coswort a múlt héten kötött újabb, 2013-ra szóló szerződést a Marussiával és minden bizonnyal a HRT-vel is hosszabbítanak. A tárgyalások jól haladnak a spanyol kiscsapattal, egy-két héten belül megszülethet a megegyezés.