Ma délelőtt a Francia Nagydíj korábbi helyszínén, Magny-Cours-ban a Ferrari, a Force India és a Mercedes AMG megkezdte saját ifjonctesztjét. A Mercedes elsősorban az aerodinamikára helyezi a hangsúlyt, a csapatfőnök, Ross Brawn szerint ugyanis egy kicsit elhanyagolták ezt a területet a gumik rovására.

A tesztpilóta, Sam Bird most a Ferrari, a McLaren és a Sauber által már alkalmazott, az ún. Coanda-hatáson – a felületek áramlásokat magukhoz vonzó és eltérítő tulajdonsága – alapuló kipufogót, valamint az újabb verziójú dupla-DRS-t vizsgálja majd.

„Nem értettük jól a gumik működését, úgy döntöttünk, hogy a Coanda-rendszer bevetése helyett előbb a gumikat kell kiismernünk, azokat kell jobban kezelnünk. Talán párhuzamosan kellett volna foglalkoznunk a két dologgal, de mi az általunk fontosabbnak ítélt területre koncentráltunk. Most már sokkal jobban bánunk a gumikkal, egyes futamokon néhány riválisnál is jobban” – mondta az Autosportnak Brawn.

„De a szélcsatornában is dolgoztunk azért, az új 60 százalékos modellünkön, így kipufogórendszerrel is ismerkedtünk, ezen a héten ezt fogjuk kipróbálni. Úgy gondoljuk, hogy a rendszer alacsony sebességnél nyújt jelentős tapadást és a hátsó tengelynél javítja az autó egyensúlyát.”

Brawn elmondta, hogy az új dupla-DRS-en is dolgoznak, a munka lényege,. Hogy sikerüljön megtalálni azt a sebességet, amelynél a passzív rendszer az egyenesen csökkenti a légellenállást, növelve ezzel a sebességet, de a gyors kanyarokban, ahol már kell a tapadás, nem aktiválódik.

„Még sok munka lesz vele, de az év folyamán lesznek még futamok, ahol hasznos lehet a megoldás.  Ez egy passzív rendszer és csak bizonyos kanyartípusoknál használható. Monzában az Ascari-sikán például túl gyors volt ahhoz, hogy alkalmazhassuk. A lényeg, hogyan tudjuk használni a pályán, nem mindenütt vethető be. Hangolást kíván, a behangolás a nagy feladat.”