Borzasztó versenyt produkált a Red Bull Monzában, a csapat mindkét pilótája kiesett. Sebastian Vettel lemaradása ezzel 39 pontra nőtt a vb-pontversenyben Fernando Alonsóval szemben, a némettől egyre távolabb kerül az újabb címvédés.

„Jelenleg az a legnagyobb problémánk, hogy nem vagyunk elég gyorsak az egyenesekben” – mondta Vettel. „Ezen a területen mindig a leglassabbak között voltunk. Szerencsére a következő néhány pályán kevesebb a hosszú egyenes, ami azt jelenti, hogy már Szingapúrban ismét a győzelemért harcolhatunk.”

Noha a nemzetközi sajtó nagy része már csak outsiderként számol Vettellel, a csapat tulajdonosa még nem adta fel a reményt. „Amíg van matematikai esélyünk, hiszünk a győzelemben” – nyilatkozta Dietrich Mateschitz. A sportigazgató Helmut Marko Alonsóra mutogat. „Ami azt illeti, nehéz lesz, de Alonso példáját kellene követnünk. Dobogó vagy a lehető legtöbb pont minden versenyen, így még lehetséges a címvédés” – fogalmazott Marko.

Közben a Renault kiderítette, hogy a monzai pálya adottságai vezethettek Vettel idei második kiesést jelentő generátorhibájához. „Már a Valencia után elvégzett vizsgálatok során is kiderült, hogy a generátor alacsony fordulatszámon hajlamos túlmelegedni” – magyarázta Rob White, a Renault ügyvezető igazgatója. Erre a hibára már Monacóban fény derült, de csak Valenciában okozott kiesést, majd a lassú sikánokkal tűzdelt monzai pályán ismét előjött a probléma. Ami különösen aggasztó lehet a Red Bull számára, hogy a következő, szingapúri pálya szintén egy lassú utcai lesz.

„A harmadik szabadedzésen és az időmérőn tapasztalt problémák után kicseréltük a generátort Vettel Red Bulljában és D’Ambrosio Lotusában. Vettel ennek ellenére kiesett, az új specifikációjú generátor élettartama elején ment tönkre. Más típusú generátoraink sokkal többet futottak, össze kell hasonlítanunk ezeket, hogy kiderüljön a hiba forrása. A jelenlegi helyzet elfogadhatatlan, Szingapúrra meg kell oldanunk.” A Renault-nak White szerint két választása van: újra a régi generátort használja vagy pár nap alatt kifejleszt és tesztel egy teljesen újat. Utóbbinak nem biztos, hogy örülne a Red Bull, mert a próbapadon az új specifikációjú generátor is hibátlanul teljesített, élesben viszont folyamatosan gond volt vele.