Több mint egy éve jelentette be a BMW, hogy egységesíti motorjait. Hengerenkénti egységesítésről van szó, így az 500 ccm-es hengerekből 1,5, 2,0 és 3,0 liter hengerűrtartalmú motor, 3, 4, illetve 6 hengeres kivitelben. Dízel és benzines kivitelben egyaránt. Az érintett dízel és benzinmotorok komponenseinek 60, strukturájuk 40 százaléka azonos lesz.
A következő generációs, Twin Power Turbo néven futó benzinmotor-családban azonos főtengelysonkák, hajtókarok, dugattyúk és befecskendezőelemek lesznek. Mindegyik variáns közvetlen üzemanyag-befecskendezéses és turbófeltöltő is tartozik hozzá. A vezérlést fokozatmentes Valvetronic rendszer végzi.
Ezt tudtuk eddig is, az újdonság, hogy most már a teljesítményről is elárult ezt-azt a BMW. Pontos adatot most sem közöltek, csupán azt, hogy hengerenkénti teljesítményre vetítve milyen variánsok készülhetnek. A benzinesek esetében a hengerenkénti teljesítmény 41-75 LE (60-80 Nm), a dízeleknél 27-61 LE (75-110 Nm).
Ebből aztán egy egyszerű szorzással belátható, hogy az 1,5-ös benzinmotor esetén 123-225 lóerő közötti teljesítmény érhető el 180-240 Nm nyomaték mellett. A 2,0 literes négyhengeres már akár 300 LE-t, a 3,0 literes hathengeres pedig akár 450 LE-t is produkálhat. EZ utóbbi motor kerülhet majd vélhetően a következő generációs M3-asba.
Dízel oldalon ugyanez a számítás a háromhengeres motornál 81-163 LE teljesítményt, illetve 225 -330 Nm nyomatékot eredményez. Négyhengeresként akár 244 lóerőt és 440 Nm-t, hathengeresként pedig 366 lóerőt és 660 Nm-t. Ez sem lehetetlen, hiszen jelenleg a BMW 3,0 literes dízele három turbóval 381 Le-t és 740 Nm–t tud.
Míg a legnagyobb motort hosszában építik be hátsó- és összkerékhajtással kombinálva, addig a négyhengerest keresztbe is beszerelik és elsőkerék-hajtássál is párosítják. A háromhengerest elsőkerék-hajtással használják, illetve hibrid rendszerekben, villanymotorral társítva is szerepet kap. Az első autó amiben megjelenhet a háromhengeres motor az új kis egyterű lehet, amelynek koncepcióváltozatát a hónap végén leplezi le a BMW.