F1: Alonso a kiesés szélén táncolt 1
F1: Alonso a kiesés szélén táncolt 45 Fernando Alonso a nem túl fényes 10. helyről rajtolt az Olasz Nagydíjon, de a ferraris a futam során elszántan kapaszkodott előre, volt második is, végül a harmadik pozícióban intették le, feljutott a dobogóra.

Az előrelépéshez persze előzni is kellett, a spanyol a Curva Grandéban is próbálkozott az akkor előtte haladó Sebastian Vettellel, ugyanott, ahogy egy évvel korábban épp a német ment el mellette. Alonsónak nem sikerült a manőver, a Red Bull-os a pályán kívülre szorította, a Ferrari a rázókőről és kavicságy széléről talált vissza a pályára.

A Ferrarinál a verseny után vették észre, hogy az autó meg is sérült az incidensben, Alonsónak mázlija volt, hogy célba ért vele.

„Gond volt az autóval, ha megnézzük, látható, hogy komoly sérülés van a bal hátsó keréknél és valami mechanikai probléma is adódott. Szóltunk Fernandónak, hogy kerülje a kerékvetőket, mert különben még nagyobb lehet a baj. Nagyon örülök, hogy be tudta fejezni a versenyt” – mondta a csapatfőnök, Stefano Domenicali.

A leszorítás miatt Vettel bokszutca-áthajtásos büntetést kapott, amelyet a Red Bull és sok szurkoló is igazságtalannak tartott, felvetődött, hogy az Olasz Nagydíjon a ferraris pilótának kedveztek az olasz versenyzőt, Emmanuel Pirrót is a soraikban tudó stewardok.

Az ügy azonban egyértelmű, felvételeken jól látszik, hogy a 2012-re tisztázott, majd Nico Rosberg és Lewis Hamilton valamint Alonso idei bahreini esete után újra pontosított irányelvekkel ellentétben Vettel nem hagyott egy autónyi helyet a pályán, pedig ez kötelező, ha a támadó autójának „jelentős része” mellette  – az első szárny legalább a hátsó kerék vonalában – van. Alonso tavaly, még a szigorítás előtt is tartotta magát ehhez.

„A Bahreinben történtek után a versenyigazgatóság pontosítást adott ki azzal kapcsolatban, hogy az elöl haladónak helyet kell hagynia, ha a támadó autója már mellette van. Hallottam, hogy egyesek azt kérdezték, tavaly miért nem büntették, erre annyit mondhatok, hogy már volt a szituáció. Bár a lassítás nem teljesen reprezentatív, hiszen a valóságban 300-zal repesztenek, de ha megnézzük, láthatjuk hogy teljesen más a helyzet, és idén már a szabály is más” – hangsúlyozta Domenicali.