A hibákat illetően külön zavarba ejtő, hogy a Pirelli járgányában, a valenciai eseteknél és a monzai hibáknál eltérő sorozatból származó modellek romlottak el. A Renault-nál az Olasz Nagydíj óta gőzerővel elemeztek, vizsgálódtak, mostanra sikerült leszűkíteniük a hiba forrását néhány konkrét belső részelemre, de hogy ezek miért is adják meg magukat, továbbra is homályos.
A gyártó a pénteki edzésre újabb fejlesztésű generátort ad a Red Bullnak tesztelésre, de a teljes hétvégére a Renault-kliensek (Red Bull, Lotus, Williams, Caterham) mind egy két generációval korábbi, Valencia után, de a Monzában elromlókat megelőző, problémamentesen működő sorozat darabjait kapják.
„Egyértelműen vannak még kérdőjelek. Mérnökök vagyunk, egyenesnek kell lennünk. Amíg nem bizonyított, hogy biztonságosan kibír egy, két, három versenyt a generátor, addig nem lehetünk elégedettek. Bízunk benne, hogy hamarosan már egy futamnál többet is bír majd egy-egy elem, de 100 százalékra sosem merném állítani. Abban viszont biztosak lehetnek, hogy dolgozunk, hamarosan ki fogjuk javítani a hibákat” – mondta a Renault F1-es motorprogramjának vezetője, Remi Taffin.
„Szerencsénkre maradt egy generátor a Lotusból, amelyik nem ment tönkre teljesen, azt szét tudtuk szedni, nem olvadt össze benne minden, meg tudtuk vizsgálni a belsejét, láttuk, hogy némelyik elem nem volt rendben. Már van valami fogalmunk arról, hogy mi romlik el benne. Ez nem jelenti azt, hogy azt is tudjuk, miért, de legalább annyit már igen, hogy mi adja meg magát, ez pedig új irányt adott. Több lehetséges megoldásunk is van, egyet most elhoztunk ide. Pénteken ott lesz majd mindkét Red Bullban, adatokat gyűjtünk, kiértékeljük, kapkodni nem lehet.”
Taffin hozzátette, hogy ha a Red Bullnál tesztelt új generátorokkal mindent rendben találnak, akkor akár már a következő versenyhétvégén, Japánban olyat kaphat az összes kliensük.