Az ExxonMobil bővíti partneri együttműködését a Porsche-val – tudatta közleményében az olajvállalat. Ám valójában az olyan mondatok, mint „- minden Porsche motort már a gyártáskor a teljesen szintetikus Mobil 1 motorolajjal töltenek fel, – a szélesebb körű partneri együttműködés legfontosabb területei a kenőanyag-előállítási technológia és a versenyautó-motorok, – a hosszú távú együttműködés eredményeként egyre nagyobb teljesítményű motorok és egyre korszerűbb kenőanyagok születnek” – miatt van igazi érdekessége is a közleménynek.
Érdekes az a bejelentés is, hogy az olajcég motorolajjal segíti a Porsche-t a World Endurance Championship versenyen. Mint írják a cég támogatja partnerét abban, hogy a Porsche visszatérhessen az LMP1-es osztályú hosszú távú autóversenyzés világába a 2014-es World Endurance Championship viadalokon. A Porsche és a Mobil 1 szakértői közös csapatot állítanak fel a 2014-es World Endurance Championship keretében zajló versenyeken, köztük a 24 órás Le Mans futamon való részvételre.
Már jó ideje sejteni, a Porsche tervezi, hogy visszatér a Le Mans-i 24 órás versenyre gyári csapatként, a csúcskategóriában. Erre főként új szuperspotkocsijuk a 918 Spyder bemutatása adhat okot. Ám hivatalosan eddig még nem erősítették meg a pletykát. A menetrend talán az lehet, hogy 2013-as Le Mans-on egy privát csapatnál, esetleg az Audi valamelyik gépében tesztelik a hajtásláncot, a futóművet, mielőtt a komplett autóval 2014-ben rajthoz állnának. A motor szinte biztosan hibrid lesz, ahogy a 918 Spyderben is.
Mindeddig a Porsche a legsikeresebb gyártó a Le Mans történetében, hiszen járművei 16 abszolút győzelmet szereztek, a legutolsót 1998-ban. Azóta sem távolodtak el a megbízhatósági versenytől, de csak privát csapatokon keresztül, a kisebb kategóriákban versenyeztek.
A Porsche beszállásával várhatóan az Audi elhagyja a sorozatot, hiszen őrültség lenne a Volkswagen-konszern márkáit egymással versenyeztetni. A csapat lényegében biztosan nem változik majd, csak átcsomagolják Porschéba.