Miután a csapatok, pilóták és más F1-es szereplők a rajtrácson egyperces csenddel emlékeztek a Forma-1 múlt héten elhunyt legendás orvosára, Sid Watkins professzorra, helyi idő szerint este 8-kor, száraz, 30 fokos levegő- és 29 fokos aszfalthőmérséklet mellett, villanyfényben indult a 2012-es Forma-1-es bajnokság 14. futama, a Szingapúri Nagydíj.
A rajtnál Lewis Hamilton simán elment, Pastor Maldonado óvatos volt, talán túlságosan is, Sebastian Vettel és Jenson Button is megelőzte, a 4. helyre esett vissza.
Az első kanyarban nagyon sokan levágták a kanyart a tülekedésben, Mark Webber, Nico Rosberg, Paul di Resta, az egyik Sauber és Toro Rosso, valamint Bruno Senna is kívülre kényszerült. A két Caterham ütközött, Heikki Kovalainen új szárnyért ment a bokszba a kör végén. Felipe Massa defektet kapott, szintén kiment, a mezőny végére esett vissza. A kanyarlevágás miatt senkit sem büntettek.
Az első körök után a sorrend Hamilton, Vettel, Button, Maldonado, Alonso, di Resta, Webber, Grosjean, Rosberg és Schumacher volt a top10-ben.
A kerékcserék gyorsan megkezdődtek, Mark Webber a 9. körre váltott szuperlágyról lágy keverékre, Vettel a 10., Alonso, Schumacher a 11., Hamilton a 12. kör végén ment ki. A mclarenes a 4. pozícióba tért vissza.
Vettel közben kiváló tempóban ment, a cseréje után Sergio Perezt, majd Kimi Räikkönent is megelőzte. A finn és Maldonado egyébként a 13. kör végén járt kint a bokszban, Button a 15. körre váltott, de a cseréje nem volt túl jó. A frissebb gumikon Maldonado és Alonso is előzte a még az első szetteken haladókat.
Miután mindenki kint járt, a pontszerző helyeken Hamilton, Vettel, Button, Maldonado, Alonso, di Resta, Webber, Rosberg, Grosjean és Schumacher sorakozott, azaz csak Rosberg és Grosjean cserélt helyet.
Az első nagy fordulatot a 23. kör hozta, a vezető Lewis Hamilton a 23. körben állt le a pályán váltóhiba miatt, félrehúzódott, kiesett a versenyből. Igen valószínű győzelmet bukott el, a bajnokságban rá váró előrelépés helyett alapos lemaradás jutott neki.
Az élmezőnyből újra Webber ment ki elsőként új gumikért, az ausztrál a 29. körben járt kint. A következő körben érkezett Maldonado és Alonso. A venezuelai csapattársához, Sennához hasonlóan szuperlágyat kapott.
Nem túl jó helyre értek vissza, Rosberg és Grosjean mögé szorultak be, nem tudták kiautózni a friss gumik jobb tempóját. Alonso támadta Maldonadót, de több kísérletben sem bírt vele.
Narain Karthikeyan a 33. körben a felüljáró alatt vágta a korlátnak a HRT-t, beküldték a biztonsági autót. A szakasz alatt Räikkönen, Vettel, Button, Rosberg, Grosjean, Maldonado is cserélt. A williamses már nem kezdte újra a versenyt, hidraulikai probléma miatt kiállásra szólította a csapat.
A safety car mögött Vettel, Button, Alonso, di Resta, Hülkenberg, Webber, Perez, Rosberg, Grosjean és Jean-Eric Vergne állt, a stratégiák egyre inkább a kétkiállásos verseny felé hajlottak.
A biztonsági autó a 38. kör végén távozott, az újrarajtolás előtt Button majdnem belerohant a felvezető Vettel autójába, amikor a német tényleg elkezdte nyomni, nem is volt közel hozzá. Webber Hülkenberget támadta sikerrel, míg Rosberg Perezt előzte.
A 39. kör újabb balesetet hozott, Michael Schumacher a tavalyi esetét ismételte: hátulról féktávon felöklelte a Perezt támadó Jean-Eric Vergne Toro Rossóját, kiestek. A biztonsági autó visszatért.
A baleset után jó néhányan újra kimentek új gumikért, már egyértelműen a verseny végéig terveztek. Petrov közben a bokszutca végén leállt, de egy kis szerelés után visszatért a pályára.
A verseny a 43. körben indult újra, a második repülő rajtnál elöl nem történt pozíciócsere, csak Räikkönen támadta Grosjeant, hátul viszont Massa és Senna lökdösődött igen rizikósan, kis híján ütköztek. A williamses volt nagyon agresszív.
A sorrend a 44. körben Vettel, Button, Alonso, di Resta, Rosberg, Grosjean, Räikkönen, Riccardo, Massa és Senna volt a top10-ben, de hátrébb ott volt a teljesen friss gumikon haladó Webber és Hülkenberg is.
Massa folytatta az előretörést, a 46. körben Ricciardót is megelőzte, míg a Lotusnál Grosjeant utasították arra, hogy engedje el a gyorsabb és persze a pontokat jobban igénylő csapattársát, Räikkönent.
A Saubereknek nagyon rosszul jött a 49-50. kör, előbb Perez próbálta előzni Hülkenberget, összeakadtak, a mexikói autóján megsérült az első szárny, majd a következő körben Webber előzte meg Kobajasi Kamuit, aki ritmust vesztett, és Hülkenberg is megtámadta, megint koccanás történt, a Force India defektet is kapott.
Vettel az 52. körben rákapcsolt, igyekezett leszakítani Buttont. Mögöttük Alonso, di Resta, Rosberg, Räikkönen, Grosjean, Massa, Ricciardo és Senna volt a pontszerző helyeken 10 perccel a vége előtt – a 61 körös táv helyett a 2 órás időlimit közelített.
Webber az 55. körben vette el a 10. helyet Sennától, majd egyre közelebb került honfitársához, a testvérautó Toro Rossót vezető Ricciardóhoz.
Az 59. körben lejárt a kétórás limit, Sebastian Vettelt leintették, 2011 után újra megnyerte a Szingapúri Nagydíjat. Pályafutása 24., idén mindössze második győzelmét aratta. Mögötte Jenson Button és a bajnoki éllovas Fernando Alonso ért fel a dobogóra.
A további pontszerző helyeken Paul di Resta, Nico Rsoberg, Kimi Räikkönen, Romain Grosjean, Felipe Massa, Daniel Ricciardo és Mark Webber osztozott az éjszakai futamon. Érdemes kiemelni, hogy a marussiás Timo Glock a 12. lett, ez az év végén akár a 10. helyet is jelentheti a csapatnak a konstruktőri küzdelemben.
A világbajnokság két hét múlva a Japán Nagydíjjal folytatódik.
Szingapúri Nagydíj, Marina Bay, 2012.09.23.
- Név
- Csapat
- Idő
- Kör
- 1
- Sebastian Vettel
- Red Bull Racing
- 2:00:26,144
- 59
- 2
- Jenson Button
- Vodafone McLaren Mercedes
- + 8.959
- 59
- 3
- Fernando Alonso
- Scuderia Ferrari
- + 15.227
- 59
- 4
- Paul di Resta
- Sahara Force India
- + 19.063
- 59
- 5
- Nico Rosberg
- Mercedes AMG Petronas
- + 34.759
- 59
- 6
- Kimi Räikkönen
- Lotus F1 Team
- + 35.700
- 59
- 7
- Romain Grosjean
- Lotus F1 Team
- + 36.600
- 59
- 8
- Felipe Massa
- Scuderia Ferrari
- + 42.800
- 59
- 9
- Daniel Ricciardo
- Scuderia Toro Rosso
- + 45.800
- 59
- 10
- Mark Webber
- Red Bull Racing
- + 47.100
- 59
- 11
- Sergio Perez
- Sauber
- + 50.600
- 59
- 12
- Timo Glock
- Marussia F1 Team
- + 1 kör
- 58
- 13
- Kamui Kobajasi
- Sauber
- + 1 kör
- 58
- 14
- Nico Hülkenberg
- Sahara Force India
- + 1 kör
- 58
- 15
- Heikki Kovalainen
- Caterham F1 Team
- + 1 kör
- 58
- 16
- Charles Pic
- Marussia F1 Team
- + 1 kör
- 58
- 17
- Pedro de la Rosa
- HRT F1 Team
- + 1 kör
- 58
- 18
- Bruno Senna
- Williams F1 Team
- + 2 kör
- 57
- 19
- Vitalij Petrov
- Caterham F1 Team
- + 2 kör
- 57
- 20
- Jean Eric Vergne
- Scuderia Toro Rosso
- kiesett
- 39
- 21
- Michael Schumacher
- Mercedes AMG Petronas
- kiesett
- 39
- 22
- Pastor Maldonado
- Williams F1 Team
- kiesett
- 39
- 23
- Narain Karthikeyan
- HRT F1 Team
- kiesett
- 32
- 24
- Lewis Hamilton
- Vodafone McLaren Mercedes
- kiesett
- 22
- Legjobb kör: 1:51,033 Nico Hülkenberg