Tegnap este a Peugeot bemutatótermében jártunk a Champs Élysées-n, ahová elhozták a Párizsi Autószalonon sztárjának ígérkező sportkocsit.
Az Onyx mobilitási koncepciónak az autón kívül a háromkerekű robogó és a gyorsasági kerékpár is része

Az Onyx mobilitási koncepciónak az autón kívül a háromkerekű robogó és a gyorsasági kerékpár is része

Az Onyx mobilitási koncepciónak az autón kívül a háromkerekű robogó és a gyorsasági kerékpár is része


Franciaországban a munkanélküliek száma átlépte a pszichésen nyomasztó hárommilliós határt, a Peugeot épp a francia kormánytagokkal viaskodik, akik a Párizs melletti Aulnay-sous-Bois helyett a madridi gyárat kívánják bezáratni, de a Champs Élysées-n mászkálva a gazdasági nehézségeket nem érezni.

Csillogás a Champs Élysées-n

Luxusmárkák üzletei között a Peugeot (és például a Mercedes-Benz is) fenntart itt egy bemutatótermet, ahol a Párizsi Autószalon előestéjén bemutatták az Onyx koncepciót illetve azt a zongorát, amelyet a neves francia Pleyel zongoramanufaktúrával közösen terveztek az autógyár designerei.

Villanymotor és egy 400-as benzines blokk hajtja. 150 km/óra a végsebessége, akkumulátora konnektorról tölthető

Villanymotor és egy 400-as benzines blokk hajtja. 150 km/óra a végsebessége, akkumulátora konnektorról tölthető

Színesfém, gazdagon. Az Onyx tanulmányt részben rézlemezek borítják

Színesfém, gazdagon. Az Onyx tanulmányt részben rézlemezek borítják

Színesfém, gazdagon. Az Onyx tanulmányt részben rézlemezek borítják


A büszkének ismert franciák is látják, hogy a gazdaság Európától messze pörög, nekik is a feltörekvő országokkal kell jóban lenniük. A Peugeot nagyon beszorult a francia illetve a nyugat-európai piacra, ahol stagnálnak vagy csökkennek az eladások.

A konkurensekhez hasonlóan ők is nyitottak a növekedéssel kecsegtető régiók, elsősorban Dél-Amerika és Kína felé, a nemzetköziesedést a vállalat annyira komolyan gondolja, hogy az esti prezentációk nyelve is angol volt.

Gesztus a kínaiaknak

Kínai betétszámmal készült Maxime Picat, a Peugeot márka új elnöke a távol-keleti vendégek tiszteletére

Kínai betétszámmal készült Maxime Picat, a Peugeot márka új elnöke a távol-keleti vendégek tiszteletére

Kínai betétszámmal készült Maxime Picat, a Peugeot márka új elnöke a távol-keleti vendégek tiszteletére


Egy francia cég első emberei ritkán strapálják magukat idegen nyelven, de Maxime Picat, a Peugeot márka új elnöke egy közjátékkal is előrukkolt. Kínaiul adott elő egy betétszámot, amit sajnos nem fordítottak nekünk, de a Kínából Párizsba reptetett kollégák láthatóan nagyra értékelték az elnök szavait. (Picat a PSA kínai vegyesvállalatát igazgatta korábban, innen a nyelvismeret.)

A Párizsi Autószalonra időzített újdonságok közül az Onyx koncepció volt látható, ami három járművet jelent. Az egyik egy gyorsasági pályakerékpár, a másik egy benzines-elektromos hibridhajtású robogó, a harmadik pedig egy szupersportautó-tanulmány, nyolchengeres középmotorral.

A Peugeot designerei tervezték a zongorát. Szénszálas műanyagból van, sem anyaga, sem formája nem emlékeztet normál zongorára, mégis meleg hangon zeng

A Peugeot designerei tervezték a zongorát. Szénszálas műanyagból van, sem anyaga, sem formája nem emlékeztet normál zongorára, mégis meleg hangon zeng

1100 kg, több mint 600 lóerő
Az Onyx mobilitási koncepciónak az autón kívül a háromkerekű robogó és a gyorsasági kerékpár is része

Az Onyx mobilitási koncepciónak az autón kívül a háromkerekű robogó és a gyorsasági kerékpár is része

Az Onyx mobilitási koncepciónak az autón kívül a háromkerekű robogó és a gyorsasági kerékpár is része


Az Onyx ránézésére is nagyon penge, pont annyira agresszív, amit egy 600 lóerőnél is erősebb sportautó megkíván. Arányai klasszikusan sportautósak, tehát nagyon széles (2,2 m) és rettentően alacsony (1,13 m). 4,65 méteres hosszával nagyjából akkora, mint a négyajtós Chevrolet Cruze vagy a Renault Fluence.

Mindössze 100 kilós,12 elemből álló váza és karosszériája szénszálerősítésű műanyagból készül, a dízel szupersportautó ezért lehet csupán 1100 kilós. A karosszériát több helyen rézlemez borítja, ami a fém oxidálódásával változik, idővel templomtorony-zölddé válik, de addig is más és más arcát mutatja a tanulmány.

Műszerfal préselt újságpapírból

Bár sosem lesz belőle szériaautó, Gilles Vidal, a Peugeot formatervezési vezetője szerint ez-az visszaköszön majd belőle az utcai modelleken is. Belső terét sajnos nem lehetett megnézni, pedig érdekelt volna bennünket, milyen is az a használt újságpapírból préselt, faszerű anyag, amely borítja.

A 3,7 literes, agyonturbózott dízelmotor 600 lóerős, hatfokozatú szekvenciális sebességváltón keresztül hajtja a hátsó kerekeket. A hibrid hajtásláncban a V8-as HDi mellett van egy 80 lóerős villanymotor is, amely lítiumion akkumulátorból nyeri energiáját.

Az akkumulátorokat gázelvételkor és a fékezési fázisokban a mozgási energia visszatáplálásával tölti a rendszer. Az Onyx működőképes koncepcióautó, fékje sem hétköznapi: a féktárcsák átmérője elöl 380, hátul 355 milliméter.

A koncepcióautón kívül a Peugeot itt mutatja be a 208 GTi-t és a 2008 tanulmányt, amelyből az Opel Mokkához hasonló kis SUV lehet. az R5 raliautót, amelynek külső formatervezője Bocsi Attila. (A magyar designer 11 éve dolgozik a Peugeot-nál, részletesebben az 508 RXH kapcsán írtunk róla.) A Peugeot még az RCZ modellfrissítését is az őszi szalonra időzítette.

Magas réztartalmú Peugeot, és csodazongora a videón:
 

Jönnek az anyagok a helyszínről, a lényeg: vezess.hu/Párizs.