A hétvégén indul a 2012-es idény hajrája, Európa után következnek a tengerentúli futamok. Az első a Szingapúri Nagydíj lesz, a villanyfényes hétvége pedig Michael Schumachert is felvillanyozza.

„Szingapúr sok szempontból teljesen egyedi, ott a város, az, hogy éjszaka versenyzünk, és persze maga a pálya is. Elsőre úgy tűnhet, hogy az egész egy kicsit lazább, mert éjszaka folyik az akció, de természetesen nincs így. Igazság szerint komoly munkát kíván, hogy az európai időzónában tartsuk a bioritmust, hogy a maximumot tudjuk hozni a versenyen. A pálya szépsége a technikássága, igazán nehéz tökéletes kört összerakni. A viszonylag biztató monzai hétvége után újabb ígéretes teljesítményt remélünk, nagyon várom az éjszakai futamot!” – mondta a hétszeres bajnok.

Csapattársa, Nico Rosberg is nagyon szereti a különleges helyszínt:

„A Szingapúri Nagydíj az év egyik fénypontja, nagyon élvezetes hétvége. A város fantasztikus, 2008-ban pedig második lettem a versenyen, ami nagyszerű élmény volt, nagyon szép emlék. Mindig egy kicsit furcsa éjszaka versenyezni, hajnali ötkor lefeküdni és délután felkelni, de meglepően könnyű alkalmazkodni. Én nagyon szeretek a Marina Bay pályán vezetni, egyedi utcai pálya a hőség, a páratartalom miatt, már önmagában a kanyarok száma és a mesterséges megvilágítás is kihívás.”

A Mercedes motorsportfőnöke, Norbert Haug így jellemzi a következő versenyh:étvégét
 
„Az idei Szingapúri Nagydíj a 2012-es idény utolsó, tengerentúli szakaszának kezdetét, hét futam kilenc héten belül. Bár az átlagsebesség viszonylag alacsony, a pálya kemény kihívás a versenyzők és az autók számára is. Összesen 23 kanyar, csak az utolsó szektorban 10, a pilóták közel ötezerszer váltanak sebességet a verseny alatt. A 100 másodperc feletti köridő a naptár leghosszabbja és csak Monacóban kisebb az átlagsebesség, azonban a tavalyi szingapúri versenyen majdnem háromszor annyi előzés volt, mint Monacóban. Szingapúr egészen más lesz, mint a legutóbbi pálya, Monza, egyenesek és gyors kanyarok helyett sok lassú kanyar.”