Michael Schumacher 2011 után idén is kiesett a szingapúri Nagydíjról, méghozzá igen hasonló körülmények között, mint egy éve: megint hátulról rohant bele valakibe. Az áldozat most a Toro Rossó-s Jean-Eric Vergne volt, az eredmény pedig egy tízhelyes rajtbüntetés a németnek a Japán Nagydíjra.
Schumacher a kiesést követően azt mondta, ő a szokásos módon fékezett, de az autó nem lassult úgy, ahogy kellett volna, a csapatnál azonban nem álltak ki mellette egyértelműen, nem mondták ki, hogy biztosan műszaki hibáról volt szó.
„Michael versenye is jól ment a kiesését okozó incidensig. A körülmények szokatlan egybeeséséről volt szó, alaposan meg kell vizsgálnunk az adatokat, hogy megtaláljuk a baleset okát” – mondta diplomatikusan a csapatfőnök, Ross Brawn.
Az óvatosságnak van is alapja, ugyanis Schumi nem először bakizik féktávon. Idén Barcelonában már kilökte Bruno Sennát a célegyenes végén – akkor még csak öt rajthellyel bűnhődött.
Verseny kívül is volt fékezési hibája, a Magyar Nagydíj esős második szabadedzésén simán a gumifalnak ment, és utólag szintén nem tudott épkézláb magyarázatot adni, azt mondta, nem aquaplanningről vagy műszaki hibáról volt szó, egyszerűen valamiért nem ment a lassulás.
Ahogy már említettük, a 2011-es Szingapúri Nagydíjon is „kiütéssel” távozott, egy éve a sauberes Sergio Perez autójára futott rá féktávon, műszaki hibáról szó sem volt, klasszikus „benézés” történt.
Három hónappal azelőtt a Brit Nagydíjon a másik Saubernek is adott, a nedves pályán szintén rosszul mérte fel a távolságot, Kobajasi Kamui autójára futott rá.
Vajon a véletlenek szerencsétlen összejátszásáról van szó, vagy a 43 éves veterán reflexei kopnak lassan, de biztosan, esetleg a térérzékelése nem olyan éles már, mint fénykorában? Választ talán csak ő maga tudja…
Schumi mercedeses szerződése az év végén lejár, egyelőre nem tudni, marad-e, döntést októberre ígért a hétszeres bajnok.