Szerda este fél kilenckor kezdődött a show, Párizs egyik kültelki ipari csarnokában, amit a Volkswagen Csoport az autószalonok idejére exkluzív gálateremmé szokott átalakítani. Vagy kétezer vendég érkezett a bemutatóra, a magunkfajta újságíró güzüktől oly illusztris résztvevőkig, mint az autós himnusz Race című szám szerzői-előadói, Dieter Meyer és Boris Blank, a Yello nevű svájci duó. (Az új Golfot, a 7-est a Race fő motívumára hozták be később.)
A Volkswagen csoport nem csak Népautókkal foglalkozik. A VW, Seat, Skoda, Audi mellett a német konszerné a Bentley, a Bugatti, a Ducati, a Scania, a MAN
A Volkswagen csoport nem csak Népautókkal foglalkozik. A VW, Seat, Skoda, Audi mellett a német konszerné a Bentley, a Bugatti, a Ducati, a Scania, a MAN
Fotó megosztása:
Színes kiállítás a 2012-es Párizsi Autószalon előestéjén
Színes kiállítás a 2012-es Párizsi Autószalon előestéjén
Fotó megosztása:
A szlogennel nem erőltette meg magát a marketingosztály, de hát a németektől ez is szép
A szlogennel nem erőltette meg magát a marketingosztály, de hát a németektől ez is szép
Fotó megosztása:
A Yello, Dieter Meyer és Boris Blank a nézőtéren. Türüdüdüpp-düpp-düpp, düpp-düdüpp, megvan?
A Yello, Dieter Meyer és Boris Blank a nézőtéren. Türüdüdüpp-düpp-düpp, düpp-düdüpp, megvan?
Fotó megosztása:
Jön az új Porsche
Jön az új Porsche
Fotó megosztása:
Panamera Sport Turismo: nem szériakész, csak koncepciómodell
Panamera Sport Turismo: nem szériakész, csak koncepciómodell
Fotó megosztása:
Az új A3 Sportback
Az új A3 Sportback
Fotó megosztása:
Tavasz óta a Ducati a VW csoport tagja, az Audi tulajdona a márka
Tavasz óta a Ducati a VW csoport tagja, az Audi tulajdona a márka
Fotó megosztása:
Tavasz óta a Ducati a VW csoport tagja, az Audi tulajdona a márka
Tavasz óta a Ducati a VW csoport tagja, az Audi tulajdona a márka
Fotó megosztása:
Cross Caddy, minimális hírértékű újdonság a haszonjármű-szekciótól
Cross Caddy, minimális hírértékű újdonság a haszonjármű-szekciótól
Fotó megosztása:
Két fiatal gyári munkás, a VW képzési programjának tagjai örülnek a topmenedzserekkel együtt a reflektorfényben
Két fiatal gyári munkás, a VW képzési programjának tagjai örülnek a topmenedzserekkel együtt a reflektorfényben
Fotó megosztása:
Skoda Rapid, olcsó, fantáziátlan családi szedán
Skoda Rapid, olcsó, fantáziátlan családi szedán
Fotó megosztása:
Gallardo frissítés
Gallardo frissítés
Fotó megosztása:
Gallardo frissítés
Gallardo frissítés
Fotó megosztása:
Bugatti Roadster 1200 lóerővel: a Grand Sport Vitesse-t már Genfben is láttuk
Bugatti Roadster 1200 lóerővel: a Grand Sport Vitesse-t már Genfben is láttuk
Fotó megosztása:
410 a vége, a leggyorsabb nyitott szériaautó
410 a vége, a leggyorsabb nyitott szériaautó
Fotó megosztása:
Bentley Continental GT3 koncepció
Bentley Continental GT3 koncepció
Fotó megosztása:
A VW-felhozatal talán legattraktívabb tagja
A VW-felhozatal talán legattraktívabb tagja
Fotó megosztása:
Brit-német, elegáns-erős
Brit-német, elegáns-erős
Fotó megosztása:
Az új Golf, csekély fogyasztású Blue Motion kivitelben
Az új Golf, csekély fogyasztású Blue Motion kivitelben
Fotó megosztása:
911-es összkerékhajtással: a forma nem újdonság, a technika viszont premier
911-es összkerékhajtással: a forma nem újdonság, a technika viszont premier
Fotó megosztása:
Profizmus minden szinten: kis segítség a beszédhez a VW-csoport vezetőinek
Profizmus minden szinten: kis segítség a beszédhez a VW-csoport vezetőinek
Fotó megosztása:
Panamera Sport Turismo: nem szériakész, csak koncepciómodell
A koreográfia a következő volt: rövid fény-füst és táncparádé, egy-két kocsi átgurul a színpadon, majd bejön az újdonság, mellélép az adott márka topmenedzsere, és pár mondatban elmondja, mennyire jót csináltak már megint. A pörgős autófelvonulást csak két érdekesség szakította meg.
A Yello, Dieter Meyer és Boris Blank a nézőtéren. Türüdüdüpp-düpp-düpp, düpp-düdüpp, megvan?
A Yello, Dieter Meyer és Boris Blank a nézőtéren. Türüdüdüpp-düpp-düpp, düpp-düdüpp, megvan?
A VW hosszú blokkot szentelt annak, hogy szerinte a válságból Európa számára a munka, különösen a fiatalok munkavállalása jelenthet kiutat (ismerős gondolat?). A cég ezért Európa-szerte képzési programot indít üzemeiben a fiatal dolgozók számára. A dolog logikáját nem nagyon értem; adott fogyasztás mellett legfeljebb az így értékesebb munkaerővé képzett VW-dolgozók számára lehet könnyebb a helyzet, az össz-európai munkanélküliséget nemigen érinti a projekt. Mindenesetre a színpadra citált fiatal spanyol munkáslány hallhatóan lelkesedett a programért.
Ennél üdítőbb volt, amikor az igazi újdonságot nemigen hozó autók sorába két piros Ducati keveredett. Bizony, az olasz motorgyártó április óta az Audi tulajdona.
Brit-német, elegáns-erős
Az
Audi A3 Sportbackről már beszámoltunk korábban, az 1200 lóerős, 410 km/h végsebességű roadstert, a
Bugatti Veyron Grand Sport Vitesse-t Genfben is láthattuk, a
7-es Golfban már ültünk, a
Skoda Rapidot már vezettük is, a Seat Leonról, a felfrissített Lamborghini Gallardóról, a Bentley Continental GT3-ról és főleg a csinos Porsche Panamera Sport Turismóról pedig hamarosan hozzuk az infókat – csak férjünk oda hozzájuk a kiállítás standjain!