4,5 méteres hosszával a harmadik generációs Kia Carens 2 centivel rövidebb az elődjénél. Emellett 15 centivel keskenyebb, és 4 cm-rel alacsonyabb is, míg a tengelytávja 50 milliméterrel megnőtt. Külsejét a Kia család meghatározó vonásai szerint faragták újra, így az új Carens is messziről, könnyen azonosítható. Szépnek ugyan nem szép, de a gigantikus első lámpatestektől eltekintve harmonikus a végeredmény, látszik az igyekezet, hogy egy családi kisbuszból is valami szemrevalót szerettek volna kihozni a koreaiak.
Belseje átgondoltnak tűnik, és szinte minden olyan extra rendelhető bele, amitől a családi utazás fájdalomküszöbe alaposan kitolható. Családi autónál a pakolhatóság fontos szempont, így a Carens első utasülésének háttámlája előre dönthető, így akár extrém méretű dolgok is probléma nélkül szállíthatóak benne.
A belső variálhatósága sem elhanyagolható ebben a kategóriában, így az autó második üléssora egyesével tologatható, különálló üléseket kapott, amelyeknek a háttámlája is dönthető. Az ülések könnyen mozgathatók, és a leghátsó sorba sem nehéz a bejutás. A harmadik üléssorban – öt és hétszemélyes változatban is kapható majd az új Carens – már csak két darab, szintén külön-külön kihajtogatható ülés került. Utóbbiak használaton kívül a csomagtartó padlójában pihennek, így mindig kéznél vannak, ha szükség van rájuk.
A hagyományos tárolórekeszek mellett az ülések alá fiókok is kerültek, a padlóban is találunk tárolóhelyeket, illetve a középkonzol, és az ajtózsebek is temérdek dolgot képesek elnyelni.
Extrák terén sem kispályás a Carens, minden modellbe rendelhető előre-hátra többfokozatú ülésfűtés, míg a csúcsváltozatok kormányfűtéssel, ülésszellőztetéssel is kényeztetik az első sorban helyet foglalókat, és számukra deréktámasz teszi kényelmessé a hosszabb utakat. A tempomat és a sebességhatároló minden modellben széria, míg az elektromos rögzítőfék, kulcsnélküli ajtónyitás és indítás, illetve motoros üvegtető is rendelhető extraként az autóba.
Motorválasztéka négyféle – két benzines, és két dízel – motorból áll majd, amelyeknek 115 és 177 lóerő közötti csúcsteljesítményre képesek. Mindegyik változathoz hatfokozatú váltó jár majd, amelyekben a rövid első két fokozat az ideges városi tempóhoz való, míg a hosszúra áttételezett hatodik a takarékos és csendes autópályás haladáshoz ideális.