Tök jól néz ki! A Volkswageneket, Audikat idéző (biztos csak véletlen) markáns hűtőrács, alul pengeszerű tolólapban végződő frontspoiler, az arányosabbá lett test nem egy modellgenerációra, hanem egy egész világra esik az első Logantól.
Az új Logan: ez már nem egy olcsó autó, aminek fő vonzereje, hogy új. Egy ilyen pofa már kifejezett birtoklási vágyat is képes rendelni a józan ész szava mellé
Az új Logan: ez már nem egy olcsó autó, aminek fő vonzereje, hogy új. Egy ilyen pofa már kifejezett birtoklási vágyat is képes rendelni a józan ész szava mellé
Fotó megosztása:
A Dacia standja, új Logannal, friss Sanderóval, Dokker kisteherautóval
A Dacia standja, új Logannal, friss Sanderóval, Dokker kisteherautóval
Fotó megosztása:
Nem lett Volkswagen, de mégy Renault sem, de sokkal inkább azoknak látszik az új román olcsóautó
Nem lett Volkswagen, de mégy Renault sem, de sokkal inkább azoknak látszik az új román olcsóautó
Fotó megosztása:
Arányos, klasszikus háromdobozos forma. A csóró keleti piacoknak szánják, de lehet, hogy kiveszi majd részét a józan ésszel választó nyugat-európai tortából is
Arányos, klasszikus háromdobozos forma. A csóró keleti piacoknak szánják, de lehet, hogy kiveszi majd részét a józan ésszel választó nyugat-európai tortából is
Fotó megosztása:
Felismerhető benne az előző Logan sziluettje, de sokkal arányosabb, kellemesebb a szemnek
Felismerhető benne az előző Logan sziluettje, de sokkal arányosabb, kellemesebb a szemnek
Fotó megosztása:
Lelkesen dolgozta fel a média kívül-belül
Lelkesen dolgozta fel a média kívül-belül
Fotó megosztása:
A fullos Logan műszerfala: nem egy vonzó hely, de sokkal elviselhetőbb, ha tetszik, európaibb, mint az elődé
A fullos Logan műszerfala: nem egy vonzó hely, de sokkal elviselhetőbb, ha tetszik, európaibb, mint az elődé
Fotó megosztása:
Érintőképernyő, színes: kinek kell Mercédesz?
Érintőképernyő, színes: kinek kell Mercédesz?
Fotó megosztása:
Tempomat-gombok a kormányon
Tempomat-gombok a kormányon
Fotó megosztása:
A klímakonzol alatt a takarékossági okból középen hagyott ablakemelő gombok (így csak egy-egy kell mindenből) és a tempomat/sebességhatároló választókapcsolója
A klímakonzol alatt a takarékossági okból középen hagyott ablakemelő gombok (így csak egy-egy kell mindenből) és a tempomat/sebességhatároló választókapcsolója
Fotó megosztása:
A hátsó ablakemelő kapcsolói, középen
A hátsó ablakemelő kapcsolói, középen
Fotó megosztása:
Színes érintőképernyő: mi mástól lesz inkább korszerű és minőség egy új autó, mint ettől? Legalábbis a népek jelentős része így gondolja
Színes érintőképernyő: mi mástól lesz inkább korszerű és minőség egy új autó, mint ettől? Legalábbis a népek jelentős része így gondolja
Fotó megosztása:
A Lodgyban már láttuk ezt a műszerblokkot
A Lodgyban már láttuk ezt a műszerblokkot
Fotó megosztása:
A csomagtartó tágas, de nehezen pakolható a szűk nyíláson át
A csomagtartó tágas, de nehezen pakolható a szűk nyíláson át
Fotó megosztása:
Stúdiófotó az új Loganról. Arányos, formás, agresszív négyajtós, semmi nem maradt az előd bumfordiságából
Stúdiófotó az új Loganról. Arányos, formás, agresszív négyajtós, semmi nem maradt az előd bumfordiságából
Fotó megosztása:
Hátulról mintha inkább Peugeot, mint Renault-termék lenne
Hátulról mintha inkább Peugeot, mint Renault-termék lenne
Fotó megosztása:
Az olcsó modellek fullfapad beltere megmaradt, a kabinban nagyon látszik, hogy ez mennyire nem presztízsautó
Az olcsó modellek fullfapad beltere megmaradt, a kabinban nagyon látszik, hogy ez mennyire nem presztízsautó
Fotó megosztása:
A Dokker, az új Dacia-kishaszonjármű is megjelent Párizsban
A Dokker, az új Dacia-kishaszonjármű is megjelent Párizsban
Fotó megosztása:
A Dokker, az új Dacia-kishaszonjármű is megjelent Párizsban
A Dokker, az új Dacia-kishaszonjármű is megjelent Párizsban
Fotó megosztása:
A Sandero is megújult, tűrhetőből kifejezetten menővé avanzsált a forma
A Sandero is megújult, tűrhetőből kifejezetten menővé avanzsált a forma
Fotó megosztása:
A Sandero is megújult, tűrhetőből kifejezetten menővé avanzsált a forma
A Sandero is megújult, tűrhetőből kifejezetten menővé avanzsált a forma
Fotó megosztása:
Felismerhető benne az előző Logan sziluettje, de sokkal arányosabb, kellemesebb a szemnek
Felismerhető benne az előző Logan sziluettje, de sokkal arányosabb, kellemesebb a szemnek
Pedig ez nem is teljes modellváltás, csak egy facelift. Annak mondjuk nagyon erős; kívül-belül és a motortérben egyaránt annyira megújult az autó, hogy az első percekben teljesen új modellnek hittük, csak profilból, az ajtók jellegzetes ívét szemlélve válik egyértelművé, hogy az alap a régi Logan.
(A Renault gondosan kihagyott minden egyes méretadatot a sajtóközleményből, így tengelytávval, szélességgel nem tudtunk utóellenőrzést végezni.)
Az olcsó modellek fullfapad beltere megmaradt, a kabinban nagyon látszik, hogy ez mennyire nem presztízsautó
A kabinban a legjobban felszerelt változatban tempomat, analóg, de automata klíma és a Lodgyban is megcsodált színes, érintőképernyős lapostévé jelzi az új idők szelét. A helykínálat elöl-hátul bőséges; mintha a kocsi nagyobb lenne az elvileg ugyanekkora elődnél. Méretadatok híján bizonyítani nem tudjuk sejtésünket, hogy valamilyen fizikát meghazudtoló trükkel elérték, hogy a hátsó lábtér is alkalmassá tegye a Logant a taxicélú használatra. Mármint a lépcsőshátút is.
A fullos Logan műszerfala: nem egy vonzó hely, de sokkal elviselhetőbb, ha tetszik, európaibb, mint az elődé
A fullos Logan műszerfala: nem egy vonzó hely, de sokkal elviselhetőbb, ha tetszik, európaibb, mint az elődé
A legnagyobb meglepetés azonban nem a Dacia külsejében vagy utasterében rejlik, hanem a motortérben. Már eleve a fedél nyitása a kategóriában ritkán tapasztalható öröm: akárcsak a Lodgyban, gázteleszkóp emeli fel a fémlemezt helyettünk.
A Renault a Loganhoz két méretben kínál benzinmotort, közülük a kisebb az érdekesebb.
A Logan a Clióval egyszerre állt ki a világ elé Párizsban az új, 898 köbcentis háromhengeres, turbós benzinmotorral. A TCe 90 jelzésű motor katalógus szerint 4,8 litert fogyaszt százon, vegyes üzemben.
A csomagtartó tágas, de nehezen pakolható a szűk nyíláson át
Hát ezt majd lemérjük a valóságban, amint megkapjuk a tesztautót, mindenesetre még ha másfél literrel több is lesz a fogyasztás a valóságban, akkor is olyan motort kapott a Logan, ami még az évi 15-20 ezer, vagy több kilométeres futásteljesítményt igénylő spórolós vevők számára is komoly alternatívát kínálhat a dízellel szemben.
A Dacia standja, új Logannal, friss Sanderóval, Dokker kisteherautóval
A Dacia standja, új Logannal, friss Sanderóval, Dokker kisteherautóval
A 90 lóerős kis turbómotor mellett nagyobb, de gyengébb benzines is van a katalógusban. Az 1,6-os Loganok idejének vége, a Dacia szedánja és a Sandero palettáján a legnagyobb lökettérfogatú motor az 1,2 literes négyhengeres marad, 75 lóerővel. (Ez a motor egyes piacokon gázüzemre átalakítva is megtalálható lesz.) A másfél literes dízel 75 vagy 90 lóerős változatban kerülhet az autóba.
A Logannal együtt megújult a Sandero és a Sandero Stepway pofázmánya is, a Dacia elhozta a standra a Kangoo-méretű tolóajtós Dokker kisáruszállítót is.