Majdnem három napot, közel húsz órát töltöttem a hannoveri haszonjármű-kiállítás pavilonjaiban, mialatt igyekeztem minél több érdekességet lefotózni. A nagy gyártók óriási standjait alaposabban dokumentálva, a kisebb, de ismert márkák területeit is figyelmesen körbenézve, az ismeretlen kiegészítő-gyártókat pedig futólag érintve készültek a képek, melyek segítségével és némi képzelőerővel szinte bárki úgy érezheti, mintha ő maga is a kiállítás járművei között sétálgatna.

A hannoveri kiállítási központ emblémája forog a torony tetején

Öt ajtó, mint Budapesten

Öt ajtó, mint Budapesten

Az elmúlt néhány hónap már szinte csak az IAA-n bemutatott újdonságok beharangozásáról szólt. Áprilisban és májusban, négy hónappal a megnyitó előtt jelentette be a Mercedes-Benz a Citan és az Antos érkezését, majd az Euro 6-os Citaro átadásokról és az ötödik generációs Setráról szóltak a hírek. Júniusban aztán a Volvo 7900-as városi buszának hatékonysága került szóba, majd júliusban az Antos részletei is napvilágot láttak. A Renault Midlum teljesen elektromos változatának tesztüzeméről is júliusban adtunk hírt, miután a Fiat Dobló Cargo Maxi XL hatalmas puttonyának kialakításáról beszéltünk. Július végén testközelből ismerhettük meg a később Truck of the Year 2013 díjat is elnyerő Iveco Stralis Hi-Way-t, valamint a Volkswagen Transporter család újdonságait. A Ford Van of the Year 2013 címmel jutalmazott Transit és Tourneo Custom gyártásáról már augusztusban hallottunk, miközben az MAN is bemutatta új terméklogóját, a ZF pedig moduláris váltócsaládjával lépett a nagyközönség elé.
Az Antos műszerfalának összhatása letisztultságot sugall

Az Antos műszerfalának összhatása letisztultságot sugall

Az utolsó négy hétben aztán belehúzott az ipar és sorra jöttek az újabbnál újabb információk és hírek. A Volkswagen California Edition változata után a Volvo FH beharangozása, majd bemutatása következett, miközben a PSA csoport bevezette 115 lóerős 1,6 HDi dízelmotorját kis puttonyosaiba. A Custom után az új Connectet és a legnagybb Transitot is bemutatta a Ford, a Volkswagen pedig eT! tanulmányautójárol adott hírt. Tanulmányokban egyébként nem bővelkedett a hannoveri kiállítás, mivel szinte az összes bemutatott jármű üzemképes, menetkész állapotban érkezett a csarnokokba. Így a Peugeot Partner és a Citroen Berlingo teljesen elektromos változatai is elkészültek és megjelentek, mialatt a Scania Ecolution kivitelű kamionjai is bizonyítottak rátermettségüket.
A VanHool Astromega emeletes túristabuszában a vezető körül egész klub alakulhat, amit egy kétszárnyú ajtón közelíthetnek meg a kivételezettek

A VanHool Astromega emeletes túristabuszában a vezető körül egész klub alakulhat, amit egy kétszárnyú ajtón közelíthetnek meg a kivételezettek

Egy nappal a kiállítás megnyitója előtt a Caddy-vel bővítette Cross kínálatát a Volkswagen, végül pedig egyedüli újdonságként, a kiállítás első napján a DAF is bemutatta XF nyergesvontatójának megújult változatát. Az első nap estéjén került aztán sor az év járművei díjak átadására is, majd a korábban már szóba került keréknyomás-ellenőrzőjét is közszemlére tette a Continental, miközben a Renault Trucks elnöke a cég flottájának jövő évi megújulásáról beszélt. Végül a Volkswagen standon látott Amarok Canyonról is megtudhattunk részleteket, míg a Volvo butikjában megtekinthettük az FH-hoz illő ruha– és kiegészítő-kollekciót.
A megújult FH

A megújult FH

Összességében tehát hónapokkal korábban átfogó képet kaphattunk a kiállítás újdonságairól, amiket aztán megtestesült valójukban is megtekinthettünk. Érdemes hát végigkattintgatni a galériát, mivel sok érdekes és tanulságos fénykép árulkodik a piac és a gyártók jelenlegi helyzetéről, tudásáról, lehetőségeiről. Kellemes nézelődést!