Majdnem három napot, közel húsz órát töltöttem a hannoveri haszonjármű-kiállítás pavilonjaiban, mialatt igyekeztem minél több érdekességet lefotózni. A nagy gyártók óriási standjait alaposabban dokumentálva, a kisebb, de ismert márkák területeit is figyelmesen körbenézve, az ismeretlen kiegészítő-gyártókat pedig futólag érintve készültek a képek, melyek segítségével és némi képzelőerővel szinte bárki úgy érezheti, mintha ő maga is a kiállítás járművei között sétálgatna.
A hannoveri kiállítási központ emblémája forog a torony tetején
Fotó megosztása:
Dinamikus bemutatókat is láthattak az érdeklődők
Fotó megosztása:
A DAF standja
Fotó megosztása:
ATe (Advenced Transport Efficiency) CF és LF
Fotó megosztása:
Légterelők és a burkolatok javítják a CF fogyasztását
Fotó megosztása:
Nem csak praktikus, de szép is a merev falú doboz elhúzható ponyvája
Fotó megosztása:
Az új XF, a típusra utaló felirat nélkül
Fotó megosztása:
Szemből most még mindenki felismeri
Fotó megosztása:
A kevésbé átalakult oldalán pedig ott az XF felirat
Fotó megosztása:
De mi lesz, ha a CF és az LF is megkapja a vastag fémbetétet a hűtőrácsra?
Fotó megosztása:
A kisebb fülkéjű XF is megnyerő lett
Fotó megosztása:
A beltér nem sokat változott, de a műszeregység átalakult kissé
Fotó megosztása:
Hosszú karcsú légtartály a Super Space Cab vázának hátuljában
Fotó megosztása:
Rövid kövér tartály az alacsonyabb fülke mögött
Fotó megosztása:
Kis CF nagy fülkével
Fotó megosztása:
A Paccar DAF-okba szerelt motorkínálata
Fotó megosztása:
Az XF Euro 6-os motorja
Fotó megosztása:
Az Iveco területének szélén egy Eurocargo állt
Fotó megosztása:
Az Iveco csoporthoz tartozó, nehéz gépeket gyártó Astra négytengelyes teherautója
Fotó megosztása:
Az Iveco Stralis-ai a DAF XF-hez hasonló színben pompáztak
Fotó megosztása:
A Dakaron indult kamion minden kiállítás szereplője
Fotó megosztása:
Gurulóstáskás ismerkedők
Fotó megosztása:
A tükörház és az ülés is árulkodik
Fotó megosztása:
Stralisból már csak Hi-Way kapható
Fotó megosztása:
Mindennek csillognia kellett
Fotó megosztása:
A Stralis Hi-Way ülés-, tükörház- és színválasztéka
Fotó megosztása:
Az Iveco standon mutatta be a Dianesse a D-air légzsákok kamionos változatait
Fotó megosztása:
Az elektromos Daily motortere
Fotó megosztása:
A kiállítás ideje alatt tesztvezetni is lehetett
Fotó megosztása:
Hátul az emelvényen is egy elektromos Daily áll
Fotó megosztása:
Este majd rákerül a Truck of the Year 2013 felirat
Fotó megosztása:
Az hibrid hajtásláncot bemutató modell
Fotó megosztása:
A belsőégésű motor elöl
Fotó megosztása:
A futurisztikus kerekek is a hajtásmódot reklámozzák
Fotó megosztása:
A Bosch villanymotorja és vezérlője az alváz közepén
Fotó megosztása:
Hátul az akkumulátor-készlet
Fotó megosztása:
Igy néz ki hosszában az Iveco rendszere
Fotó megosztása:
Így pedig alulról
Fotó megosztása:
Az Irisbus csak a Magelys Pro nagybuszát hozta el a kiállításra
Fotó megosztása:
A villany Daily hátulról
Fotó megosztása:
Nem gázolás, szerelés
Fotó megosztása:
A Magelys műszerfalának burkolatán még igazítani kellett kissé
Fotó megosztása:
A narancssárga nyakkendősök az Iveco emberei
Fotó megosztása:
A Daily-ből kialakított Irisbus kisbusz
Fotó megosztása:
A felszálláskor éles balfordulóval vezet az út az utastérbe
Fotó megosztása:
A felépítményezhető Starlis Hi-Way is bemutatkozott
Fotó megosztása:
Az Iveco Euro 6-os motorjának hengerfeje
Fotó megosztása:
Rendesen összerakták a fiúk?
Fotó megosztása:
A fából készült kiállítási terület
Fotó megosztása:
Vigyázat, a tetőn dolgoznak!
Fotó megosztása:
100 % Iveco
Fotó megosztása:
Az utasülések is kaphatnak D-air légzsákot
Fotó megosztása:
Másnap már felirattal
Fotó megosztása:
Az MAN standján minden jármű középre nézett
Fotó megosztása:
A Lion' City Hybrid jellegzetes oldalvonala
Fotó megosztása:
Minden MAN az új emblémával érkezett
Fotó megosztása:
Lion's Regio helyközi autóbusz
Fotó megosztása:
A Lion's Coach távolsági autóbusz kéttengelyes változata
Fotó megosztása:
Lion's City Hybrid igazi gyeptéglás megállóban
Fotó megosztása:
A Lion's City Hybrid műszerfala
Fotó megosztása:
Tükörrel és kamerával megfigyelt terület
Fotó megosztása:
Letisztult, harmónikus utastér a Hybridben
Fotó megosztása:
Három támaszkodó hely
Fotó megosztása:
Két ülés a motorsátorba integrálva
Fotó megosztása:
A Lion's City Euro 6-os motorral
Fotó megosztása:
Neoplan Cityliner a közepes változat
Fotó megosztása:
Jetliner a jelenlegi legkisebb Neoplan
Fotó megosztása:
A Jetliner műszerfala
Fotó megosztása:
Sűrített földgázmeghajtású, csuklós Lion's City
Fotó megosztása:
A viszonylatjelzőn a Budapesten kipróbált EBSF MAN
Fotó megosztása:
Ezt a kijelzőt később a beszállítóknál is látjuk majd
Fotó megosztása:
A csuklós Lion's City műszerfala
Fotó megosztása:
Az utastér világításának színe változtatható
Fotó megosztása:
MAN kukásautó
Fotó megosztása:
Öt ajtó, mint Budapesten
Fotó megosztása:
40 tonna, 540 lóerő
Fotó megosztása:
TGM speciális adapterrel az orrán
Fotó megosztása:
41 tonnás négytengelyes
Fotó megosztása:
Az építőipari TGS lökhárítója még fényezve is a funkcióról szól
Fotó megosztása:
Hosszú tengelytávú, Euro 6-os TGL
Fotó megosztása:
A távolsági fuvarokra szánt TGS már a dizájnnak is sokat szentel
Fotó megosztása:
Egy újabb TGS-változat
Fotó megosztása:
A legnagyobb MAN kamionok, a TGX-ek
Fotó megosztása:
Mindegyik Euro 6-tal
Fotó megosztása:
24-tonnás, felépítményezhető kivitel
Fotó megosztása:
Alacsonyabb fülkés, nyerges TGX
Fotó megosztása:
A közepes méretű TGM
Fotó megosztása:
A kormány emblémája is a hűtőmaszkkal együtt változott
Fotó megosztása:
Az MAN-es kör
Fotó megosztása:
Az MAN igen közel került a Volkswagenhez
Fotó megosztása:
A leghosszabb alváz a legkisebb fülkével
Fotó megosztása:
A hannoveri haszonjármű-kiállítást a galériába feltöltött, majdnem hatszáz fénykép sem mutatja be teljeskörűen, mégis jól szemlélteti, hogy a járműgyártók idén igyekeztek elrejteni pénzügyi nehézségeiket, így az elmúlt néhány év legnagyobb rendezvényét sikerült összehozniuk.
Fotó megosztása:
Az eredetileg katonai célokra fejlesztett Zetros tűzoltóként is jól használható
Fotó megosztása:
Az Econic-ot leginkább kukásként ismerjük
Fotó megosztása:
Az itt kiállított változat folyékony (LNG) és sűrített (CNG) földgázzal is működik
Fotó megosztása:
Az LNG-s oldalt izolált tartályáról lehet felismerni
Fotó megosztása:
Mercedes-Benz Antos Volumer
Fotó megosztása:
Az Actros kistestvére
Fotó megosztása:
A legrégebbi modell, az Atego
Fotó megosztása:
A Volumer nagyobb fülkéjére négy hűtőrács került
Fotó megosztása:
A kisebb Loader egy osztással alacsonyabb
Fotó megosztása:
Az Antos Loader ülései mögé csak rakodóhelyek kerültek
Fotó megosztása:
Az Antos szögletes középkonzola
Fotó megosztása:
Egyszerűbb az Actros-énál, de mégis nagyon formás az Antos műszeregysége
Fotó megosztása:
Az Antos műszerfalának összhatása letisztultságot sugall
Fotó megosztása:
Mercedes-Benz gyártmányú URH
Fotó megosztása:
Ritkaság az Econic nyergesvontató kivitelben
Fotó megosztása:
Az építőipari Actros fülkéje nem változott
Fotó megosztása:
A távolsági Actros azonban már több mint egy éve átalakult
Fotó megosztása:
Kis Atego nagy puttonnyal
Fotó megosztása:
Az Actros-nál a kisebb fülke négyosztásos
Fotó megosztása:
A legkisebb billencses Atego
Fotó megosztása:
A legnagyobb billencses Actros
Fotó megosztása:
Építőipari Actros nyergesvontatóként
Fotó megosztása:
A nagyobb Actros-fülke öt csíkkal
Fotó megosztása:
A csupakróm Actros
Fotó megosztása:
A ködlámpa mellé nappali menetfény került
Fotó megosztása:
A legmagasabb változaton a kürt már nem fér a fülke tetejére
Fotó megosztása:
A kis Antos mint kiállítási tárgy
Fotó megosztása:
Az immár Nyugat-Európában is kapható, török gyártású Intouro
Fotó megosztása:
Az Intouro műszerfala
Fotó megosztása:
Az olcsóbb Mercedes utastere
Fotó megosztása:
A kerekesszék emelőszerkezetét a hátsó ajtó lépcsője alá rejtették
Fotó megosztása:
Citaro motortér
Fotó megosztása:
High-tech lámpa és Euro 6-os technika
Fotó megosztása:
A 2013-as év buszának hátulja
Fotó megosztása:
Az ajtók lehetnek bolygós kivitelűek
Fotó megosztása:
Szem előtt a funkció
Fotó megosztása:
A kifelé nyíló ajtós változat is sokfelé kedvelt
Fotó megosztása:
Az első szárny normál esetben csukva marad
Fotó megosztása:
Színes LCD-n érkeznek az infók
Fotó megosztása:
Citaro vezetőfülke
Fotó megosztása:
A Citaro euro 6-os, fekvő motorja
Fotó megosztása:
A háromtengelyes Travego a legnagyobb Mercedes turistabusz
Fotó megosztása:
A Tourismo hátulját hatalmas síkok zárják
Fotó megosztása:
De a Travego már hűtőnyílásokat kapott az Euro 6-hoz
Fotó megosztása:
A Citarón is kamera segíti a tolatást
Fotó megosztása:
Actros formatervezési tanulmány
Fotó megosztása:
Nyerges változatban a pótkocsin és az illesztési pontokon múlik a siker
Fotó megosztása:
A hátsó örvényleválasztó szárnyakat rámpára állva kis hidraulikákkal lehet behajtani
Fotó megosztása:
A fenékborítás is fontos része az áramlástanilag egységes rendszernek
Fotó megosztása:
Megkapta a neki járó feliratot
Fotó megosztása:
Meg is nőtt az érdeklődés a Citaro iránt
Fotó megosztása:
Városi buszban olvasólámpa, mifelénk ritkaság
Fotó megosztása:
Az Intouro emelője munka közben
Fotó megosztása:
A Renault Trucks standján játszani is lehetett
Fotó megosztása:
A Nissan spanyol gyárából érkező Renult
Fotó megosztása:
Fekete lökhárítóhoz fekete lámpabetét dukál
Fotó megosztása:
Űrtechnika kukásautó
Fotó megosztása:
A teljesen elektromos Midlum hátulja
Fotó megosztása:
Az akkumulátor-csomag a tank helyére került
Fotó megosztása:
Elöl a narancssárga kábelek árulkodnak
Fotó megosztása:
Dízel-elektromos Renault Premium Hybris
Fotó megosztása:
A Midlum dízel meghajtással
Fotó megosztása:
A sárga Renault nem jött el, így a Master Renault változata csak itt volt látható
Fotó megosztása:
Minden az üzemanyag-takarékosságról szólt
Fotó megosztása:
Jövő nyárra talán a Magnum is átalakul
Fotó megosztása:
Az Euro 6-os Renault motor
Fotó megosztása:
Ezüst blokk, piros vészleállító
Fotó megosztása:
A 11 literes Euro 6-os sem apró szerkezet
Fotó megosztása:
Fényezett lökhárítóhoz már krómbetétes fényszóró jár
Fotó megosztása:
Harmónia a vázon belül
Fotó megosztása:
Könnyűfém felnis Premium
Fotó megosztása:
Az Optifuel megoldásai a részletekre is kiterjednek
Fotó megosztása:
Légterelők, automatizált váltó, hosszú végáttétel, oktatás és sok apróság segít a takarékosságban
Fotó megosztása:
Az OptiTrack az első kerekek hidrohajtására utal a Renault Trucks-nál
Fotó megosztása:
Változatos terepekhez alkalmazkodó tengelyek
Fotó megosztása:
Az elektromos Midlum már a közúton is bizonyít
Fotó megosztása:
Sűrített földgázzal üzemelő Premium
Fotó megosztása:
A fogyasztáscsökkentés jegyében
Fotó megosztása:
A felirat a hajtásra utal
Fotó megosztása:
A gázolajtank helyére gáztartályok kerültek
Fotó megosztása:
A rendszer kialakításában a PVI segített
Fotó megosztása:
A Renault Trucks jövőképe
Fotó megosztása:
A Scania standjának legnagyobb ujdonsága a Citywide volt
Fotó megosztása:
A legalacsonyabb P-fülke
Fotó megosztása:
OmniExpress, nem luxus, de hatékony
Fotó megosztása:
Formatervezett helyközi autóbusz
Fotó megosztása:
Az OmniExpress tipikusan Scaniás műszerfala
Fotó megosztása:
Az utastér padlója sima, csak a hátsó sor előtt van lépcső, hogy elférjen az álló motor
Fotó megosztása:
Kis kamion, kis busz
Fotó megosztása:
A közepes G-fülkéhez jól passzol az Ecolution
Fotó megosztása:
Takarékos megoldások a Scaniától
Fotó megosztása:
Lehetett gyakorolni a GKI-vizsgára
Fotó megosztása:
Az R-sorozat egy szerényebb példánya
Fotó megosztása:
És a legnagyobb, legfelszereltebb, legerősebb változat
Fotó megosztása:
Kisfülkés rönkszállító
Fotó megosztása:
A fülkét külön védőlemez óvja az előrecsúszó rönköktől
Fotó megosztása:
Billencs is bérelhető a Scaniától
Fotó megosztása:
A kékpólós emberek a Scania alkalmazottai
Fotó megosztása:
A Citywide az OmniCity és az OmniLink cégen belüli alternatívája
Fotó megosztása:
Futurisztikus üléshuzatok
Fotó megosztása:
A Scania saját VDV-szabványos műszerfalat fejlesztett
Fotó megosztása:
Az oldalüvegekhez képest a hátsó az egekbe került
Fotó megosztása:
OmniExpress-szel búcsúzik a stand
Fotó megosztása:
A Daimlerhez, ezen belül is a Setrához vezető út
Fotó megosztása:
Az új, ötödik-generációs ComfortClass és egy negyedik-generációs TopClass
Fotó megosztása:
Az új Setra műszerfal újragondolt K-val
Fotó megosztása:
Kártyás, alkoholteszteres indítás
Fotó megosztása:
A beltér legjellegzetesebb elemei az olvasólámpák egységei
Fotó megosztása:
A régebbi, izzós Hella lámpatestekhez megszólalásig hasonlító ledes egység
Fotó megosztása:
Új, integrált forma, nappali menetfény
Fotó megosztása:
A ComfortClass-ra jellemző ív, újragondolva
Fotó megosztása:
Nem ragaszkodtak a hagyományos formákhoz a hűtőrácsok tervezői
Fotó megosztása:
Jól harmonizál a hátsó lámpával a meglepő forma
Fotó megosztása:
Az Euro 6-hoz elengedhetetlen szellőző sem szabályos téglalap lett
Fotó megosztása:
Hatalmas helyek az utazási iroda feliratainak
Fotó megosztása:
Hasonló lépést tett a ComfortClas-szal az EvoBus, mint az Actros-szal a Mercedes-Benz
Fotó megosztása:
Kicsit fekete, de ez még nem a csúcs. A TopClass ezután érkezik
Fotó megosztása:
Ledes változatban készül az olvasólámpa is
Fotó megosztása:
A tükrök jellegzetesen setrásak maradtak, de vékonyabbak lettek kissé
Fotó megosztása:
Valóban Best in Class
Fotó megosztása:
BlueTec 6, a Daimler Euro 6-os technológiája
Fotó megosztása:
Az emeletes a TopClass része, most még nem újult meg
Fotó megosztása:
Ilyen buszok szoktak a ferihegyi gyorsforgalmi korlátozórúdja alá szorulni
Fotó megosztása:
Városi Setra, gazdag településeknek
Fotó megosztása:
Az EvoBus VDV-műszerfalát használta fel a német szabvány
Fotó megosztása:
Piros szőnyegen szállított, megbecsült utasok
Fotó megosztása:
A MultiClass is jellegzetes feliratot kap
Fotó megosztása:
A 12 méteres, kétajtós S 415 NF az alacsonypadlós belépőmodell
Fotó megosztása:
Az elővárosi változatból van 10,8 méteres is, ez azonban a 12-es
Fotó megosztása:
Az UL műszerfala
Fotó megosztása:
A Volvo standjának egyik felét a buszok uralták
Fotó megosztása:
A 9500-as műszerfala
Fotó megosztása:
A Volvo Euro 6-os motorja a Renault DTI 11 testvére
Fotó megosztása:
Az úh 7900-as hibridváltozata kívülről meggyőző
Fotó megosztása:
Az utastér is megszokottan volvós
Fotó megosztása:
A műszerfal azonban rémisztőre sikerült
Fotó megosztása:
Ránézésre is gyenge minőségűek az Actiától vásárolt műszerek és a műszerfal kivitelezése
Fotó megosztása:
A külsőt tervező mérnökök sokkal jobb munkát végeztek
Fotó megosztása:
Az alacsony belépési magasságú 8900 eleje hasonlít a 7900-ra
Fotó megosztása:
Az egyszárnyú ajtó lépcső nélkül vezet az utastérbe
Fotó megosztása:
De a műszerfal ugyanaz a rémség
Fotó megosztása:
A második ajtó mögött vannak az álló motorhoz elengedhetetlen lépcsők
Fotó megosztása:
Kifelé nyíló hátsó ajtók segítik a babakocsik és kerekesszékesek közlekedését
Fotó megosztása:
A legnagyobb Volvo busz, a 9900-as
Fotó megosztása:
A fautánzatú padló esztétikusra sikerült
Fotó megosztása:
A kék ülések azonban vadítóak
Fotó megosztása:
A 9900-as moduláris műszerfala
Fotó megosztása:
Hátulról jobban mutat az utastér
Fotó megosztása:
A megújult FH
Fotó megosztása:
A korábban csak halványan világító formából nappali menetfény lett
Fotó megosztása:
A marketingesek szerint így közelebb kerül a Volvo a sofőrhöz
Fotó megosztása:
A tükör nagyon kidolgozott, de a mindennapokban még nem ismerjük
Fotó megosztása:
Végre búcsúzhatunk a rengeteg mutatótól
Fotó megosztása:
A korábbi hatalmas kapcsolók is új, szebb formát kaptak
Fotó megosztása:
Tolóajtós szekrény az ágy fölött
Fotó megosztása:
A váltókartól nem sikerült megszabadulni
Fotó megosztása:
Ledes hátsólámpa jár az FH-hoz
Fotó megosztása:
A tükrök közti távolságot szokni kell
Fotó megosztása:
Az FH oldalát is dinamikus vonalak jellemzik
Fotó megosztása:
Hátulról akár az előző FH-nak is gondolhatnánk
Fotó megosztása:
Az alap FH hűtómaszkja
Fotó megosztása:
Az FH16 krómozott változata
Fotó megosztása:
Nem lesz könnyű takarítani a tükrök hátulját
Fotó megosztása:
Ide kell majd bedugni a törlőkendőt
Fotó megosztása:
A vezetőfülkének jól áll a fehér betét
Fotó megosztása:
Az üveg tetőablak vészkijáratként is funkcionál
Fotó megosztása:
Felső ágy nélkül még komfortosabb a hálórész
Fotó megosztása:
Európában ennyi jut egy kamionosnak
Fotó megosztása:
Fontos! Vezetés előtt mindig moss kezet!
Fotó megosztása:
Az FM és az FMX egyelőre változatlan maradt
Fotó megosztása:
Az FL-t már a kínaiak másolják
Fotó megosztása:
Az FE egy lépcsője ideális a gyakori ki- és beszálláshoz
Fotó megosztása:
Például hulladékgyűjtéskor
Fotó megosztása:
Az FH a törésteszten is jól teljesített
Fotó megosztása:
Az utas lábszárának lenyomatai
Fotó megosztása:
A műszerfal épp elegendő helyet hagyott
Fotó megosztása:
A fülke függesztését azért javítani kell egy ilyen esemény után
Fotó megosztása:
Kissé hátracsúszott a rendszer
Fotó megosztása:
Kormánylégzsákba fejelt a sofőr
Fotó megosztása:
A polcokat is életszerűen terhelték
Fotó megosztása:
A felépítményezhető FH-hoz is szabadon választhatók különféle tartályok
Fotó megosztása:
Az ágy alatti rekesz szabályos alakú maradt
Fotó megosztása:
A legnagyobb és legerősebb 750-es
Fotó megosztása:
Ritka, hogy egy konténerszállítót Globetrotter fülkével rendeljenek
Fotó megosztása:
A közepes és a nagy Volvo turistabusz
Fotó megosztása:
A Citroen standja
Fotó megosztása:
Mindenféle változatokat bemutattak
Fotó megosztása:
Tűzoltó parancsnoki Berlingo
Fotó megosztása:
Citroen U 23-as mikrobusz 1947-ből
Fotó megosztása:
Felfújt kacsa
Fotó megosztása:
A villany-Berlingo volt a Citroen újdonsága a kiállításon
Fotó megosztása:
Fiat Dobló Work Up-pal nyitott a Fiat standja
Fotó megosztása:
A lábak csak a tekintet elterelésére vannak
Fotó megosztása:
Egy tonnás Dobló Maxi XL a legnagyobb dobozzal
Fotó megosztása:
És start-stop rendszerrel
Fotó megosztása:
Innen nézve is furcsa
Fotó megosztása:
Ezt is elhozták
Fotó megosztása:
A Ducato sem okozott meglepetést
Fotó megosztása:
Fiat spórolós változatok minden méretben
Fotó megosztása:
De a Panda Van-t hiába kerestük
Fotó megosztása:
Ez is csak egy Dobló
Fotó megosztása:
A Ford standja a később kitüntetett Transit Custommal nyitott
Fotó megosztása:
Szokjuk a látványt, egyre jobban tetszik
Fotó megosztása:
Mentőautónak is ajánlják, bár csak betegszállítónak gondolnám
Fotó megosztása:
A személyautósított mászerfal
Fotó megosztása:
Szellős, de csupa kék volt a Ford kiállítási területe
Fotó megosztása:
Elöl a Custom, háttérben a nagy Transit
Fotó megosztása:
A Connectet is itt láthattuk élőben először
Fotó megosztása:
A Transit is itt debütált
Fotó megosztása:
A nagy Transit műszerfala, mint a Customé
Fotó megosztása:
Formás műanyag
Fotó megosztása:
A Connect formája végre elhagyta a szögletes vonalakat
Fotó megosztása:
Az oldallemezek vonalai kísértetiesen hasonlítanak a Transit Custom oldalára
Fotó megosztása:
A nagy Transit tényleg nagy
Fotó megosztása:
Amerika is ezt kapja
Fotó megosztása:
A tengerentúlon benzines is lesz belőle
Fotó megosztása:
A Ranger egy külön sarkot kapott
Fotó megosztása:
A WIldtrak még mindig nagyon jól néz ki
Fotó megosztása:
Ez nem Ranger, de ide került
Fotó megosztása:
A Connect elejét is radarok védik
Fotó megosztása:
Műszerfala pedig Transitos
Fotó megosztása:
A lámpa magasságát a kinyomható tekerővel szabályozhatjuk
Fotó megosztása:
A Sportos Transit Custommal is csak dolgozni kell
Fotó megosztása:
A díjátadás után átalakult a díszítés a Fordnál
Fotó megosztása:
A Daimler standjának egyik szélén a Fusók álltak
Fotó megosztása:
Az EcoHybrid a Fuso alternatívája
Fotó megosztása:
Bár még rajta a Mitsubishi jel, de már csak Fuso-nak hívják
Fotó megosztása:
Kis Canter kis konténerhez
Fotó megosztása:
Billencses kivitelben is kapható
Fotó megosztása:
Kisebb havazásokkal is megküzd a japán Daimler
Fotó megosztása:
Szinte bármivel felépítményezhető a Fuso
Fotó megosztása:
A Mercedes-Benz kisebb járműveket felsorakoztató standja egy jól ismert Sprinterrel nyitott
Fotó megosztása:
Reptéri transzferhez ideális
Fotó megosztása:
Elöl egy Sprinter változat, hátul már a Citan reklámja
Fotó megosztása:
Villany-Sprinter olyan helyekre, ahol nem szénből állítják elő az áramot
Fotó megosztása:
A Citan műszerfala nem túl izgalmas
Fotó megosztása:
Elölről azonban feledteti, hogy egy Renault Kangoo-ból készült
Fotó megosztása:
Földgázhajtással is kapható a Sprinter
Fotó megosztása:
A Vito is készül mindenféle alternatívával
Fotó megosztása:
A Citan műszeregységét Renault-ban, Opelben és Nissanban is megtalálhatjuk
Fotó megosztása:
A kézifék is az alapokra utal
Fotó megosztása:
Takarékos, 80 lóerős dízel Citan
Fotó megosztása:
A hosszú, kombi változatról nekem egy Dacia jut eszembe
Fotó megosztása:
MacGyver Citanja eléggé egyedire sikerült
Fotó megosztása:
Gyárilag magasított Vito
Fotó megosztása:
Álmom egy Westfalia Vito
Fotó megosztása:
Az átalakulás mestere
Fotó megosztása:
Ez egy Viano beltere
Fotó megosztása:
Ez azonban már a Westfaliáé
Fotó megosztása:
Amíg főzünk, az ágyat felhajthatjuk
Fotó megosztása:
Menet közben minden alaposan elzárva utazik
Fotó megosztása:
A kombi Citan hajtogatható hátsó ülése
Fotó megosztása:
A fejtámlák a ráccsal mozdulnak
Fotó megosztása:
A Nissan kiállítási területe egy Atleon trailerrel nyitott
Fotó megosztása:
A hátán vitt pálya-GT-R egy haszonjármű-rajongót nem izgathat fel
Fotó megosztása:
Kis emberek kis Taxija az NV 200
Fotó megosztása:
Elektromos
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Master rokon NV400
Fotó megosztása:
Nissan, Opel, Renault hármas
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
A Citanban is látott műszerek
Fotó megosztása:
Az Opel standon a Fiat Dobló testvére az Opel Combo
Fotó megosztása:
Fiatos Opel belső
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Mercedes, Renault, Nissan? Nem, ez most Opel.
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Volkswagen Cross Caddy
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
VW eT! tanulmányautó
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Az egyik első Volkswagen teherautó
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Amarok Canyon
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Ankai emeletes busz
Fotó megosztása:
Ankai a Setra-másoló
Fotó megosztása:
A harmadik-generációs Setrák kínai gyártási jogát még megvásárolták
Fotó megosztása:
Azóta viszont csak másolnak
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
BharatBenz indiai teherautó a Daimlertől
Fotó megosztása:
Európába csak mutatóba érkezett
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Kínai Golden Dragon műszerfal
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
A LAZ vezetőállása is igen puritán
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Az igen kedvelt King Long
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Az Otokar hatalmas flottával érkezett
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
LNG-hajtású (folyékony földgáz) lenygel Solbus
Fotó megosztása:
Solbus a folyékony gázhoz
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
A Solaris Urbino minden irányban hatalmas
Fotó megosztása:
A Solaris csuklósbusza valóban 18,75 méter hosszú
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
A VanHool Astromega emeletes túristabuszában a vezető körül egész klub alakulhat, amit egy kétszárnyú ajtón közelíthetnek meg a kivételezettek
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
A VDL troli vezetőfülkéje
Fotó megosztása:
A VanHool Astromega csomagtere
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
VDL troli, majdnem mint egy villamos
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
A szokásostól eltérően a konyha a busz végébe került
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
A Viseon egyik tulajdonosa Bartha Ernő, az MAN egykori buszüzletág-vezetője
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
A Brazil MAN műszerfala
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Az MAN alvázas Marcopolo BRT buszt már Mercedes alvázzal is láttuk Rio de Janeiróban
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
A Daimler standja előtt álló Western Star
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
A kínai részleg
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Az hannoveri kiállításokon évekig szolgált tűzoltóautó
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Veterán kiállítás a 2012-es hannoveri haszonjármű-kiállításon
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Az utolsó négy hétben aztán belehúzott az ipar és sorra jöttek az újabbnál újabb információk és hírek. A Volkswagen California Edition változata után a Volvo FH beharangozása, majd bemutatása következett, miközben a PSA csoport bevezette 115 lóerős 1,6 HDi dízelmotorját kis puttonyosaiba. A Custom után az új Connectet és a legnagybb Transitot is bemutatta a Ford, a Volkswagen pedig eT! tanulmányautójárol adott hírt. Tanulmányokban egyébként nem bővelkedett a hannoveri kiállítás, mivel szinte az összes bemutatott jármű üzemképes, menetkész állapotban érkezett a csarnokokba. Így a Peugeot Partner és a Citroen Berlingo teljesen elektromos változatai is elkészültek és megjelentek, mialatt a Scania Ecolution kivitelű kamionjai is bizonyítottak rátermettségüket.
Egy nappal a kiállítás megnyitója előtt a Caddy-vel bővítette Cross kínálatát a Volkswagen, végül pedig egyedüli újdonságként, a kiállítás első napján a DAF is bemutatta XF nyergesvontatójának megújult változatát. Az első nap estéjén került aztán sor az év járművei díjak átadására is, majd a korábban már szóba került keréknyomás-ellenőrzőjét is közszemlére tette a Continental, miközben a Renault Trucks elnöke a cég flottájának jövő évi megújulásáról beszélt. Végül a Volkswagen standon látott Amarok Canyonról is megtudhattunk részleteket, míg a Volvo butikjában megtekinthettük az FH-hoz illő ruha– és kiegészítő-kollekciót. Összességében tehát hónapokkal korábban átfogó képet kaphattunk a kiállítás újdonságairól, amiket aztán megtestesült valójukban is megtekinthettünk. Érdemes hát végigkattintgatni a galériát, mivel sok érdekes és tanulságos fénykép árulkodik a piac és a gyártók jelenlegi helyzetéről, tudásáról, lehetőségeiről. Kellemes nézelődést!