Barcelona mellett Szuzukában kapják a legnagyobb kanyarterheléseket a gumik. A Japán Nagydíj helyszínén a gyors és hosszú kanyarok sorozatán a leszorítóerő mellett az oldalirányú terhelés is kiemelkedő, az egész éves csúcsot jelentő, 310 km-vel bevett 130R-ben 3,1 g, míg a Spoonban 3,4 g tolja kifelé az abroncsokat.

Az egymásba folyó kanyarok miatt ugyan komolyabb tapadásra csak a 11-es kanyar, a hajtű kijáratánál és a pálya végi sikánban van szükség, de a beállítások kritikus fontosságúak, mert a gumik az extrém erők miatt nagyon felforrósodnak, a futófelület akár 110 Celsius fokos is lehet,  rossz érintkezésnél pedig az abroncsok széleiről nagy darabokban válhat le a gumi.

A Pirelli az állandó esőgumik mellett a kemény (ezüst/szürke) és a lágy (sárga) keveréket szállítja Szuzukába, ellentétben 2011-gyel, amikor a lágyat a szuperlággyal (piros) párosították – igaz, 2012-re lágyított a keverékein a milánói cég.

„Szuzuka egyértelműen az év egyik fénypontja számunkra, nemcsak technikai szempontból, hanem az egyedi hangulat miatt is. A japán nézők a legtájékozottabbak és leglelkesebbek közé tartoznak és mindig melegen fogadnak minket” – mondta az olasz gyártó motorsportfőnöke, Paul Hembery.

„A technikai kihívást a pálya nyomvonala jelenti: Szuzuka egy klasszikus versenyzői pálya, kicsit mint Spa és Monza: az év néhány legjobb kanyarja, hibázni viszont nem lehet. Első pillantásra úgy tűnhet, hogy idén keményebb gumikat szállítunk, de valójában lágyabbak. A nagy terhelések ellenére is jól bírják majd, kör kör után. A két fokozatnyi eltéréstől azt reméljük, hogy még izgalmasabbá teheti majd az amúgy is klasszikus versenyt, emellett nagyobb stratégiai szabadságot is adhat, ami szép győzelmeket alapozhat meg, vagy úgy is jó eredményt adhat egy pilótának, ha a sűrűjéből rajtol.”  

„Tavaly az egyéni bajnokság már Japánban eldőlt, de idén olyan szoros a verseny, hogy a címek sorsa még teljesen nyitott, jó hír ez a nézőknek!”

A Pirelli tesztpilótája, Lucas di Grassi szerint a futamon kulcskérdés lesz a gumik hőmérsékletének kordában tartása:

„Szuzukában igazán élvezet vezetni, mindig jó versenyek is vannak, de a gumiknak nem könnyű, komoly igénybevétel számukra a pálya. Az első szakasz például csak kanyar kanyar után, a gumik folyamatosan dolgoznak, nincs lehetőségük hűlni. Sok összetett erőhatás éri az abroncsokat, amikor az autók kanyarodnak és közben gyorsítanak is, ez pedig folyamatosan melegíti őket. Szóval a gumimelegítés itt nem probléma, de hosszú etapon már vigyázni kell, főképp, amikor még jól meg van tankolva az autó.”

„Jó, hogy idén a kemény keverék megy Japánba. Én sokat teszteltem ezt a 2012-es kemény keveréket és igazán sokoldalú, elég gyors, de tartós is, jelentős előrelépés a 2011-es megfelelőjéhez képest. Az időmérőre a lágy lesz a tökéletes választás, de a versenyen aztán a keménynek is meglesz majd a szerepe” – magyarázta a brazil pilóta.