Az elmúlt években számos tanulmányt mutatott be a Mugen arról, hogy miként képzeli a Honda CR-Z átalakítását, most elkészült a sorozatgyártású változat. A Hondához közelálló tuningcég nemcsak a látványra gyúr, teljes módosítást kínál.
A legfontosabb, hogy a hibrid sportkocsi 1,5-ös benzinmotorjához kompresszor kapcsolódik, amely 156 lóerőre növeli a teljesítményt, miközben a maximális nyomaték 185 newtonméterre fokozódott. A Mugen gépében már a Párizsi Autószalon nemrég bemutatott, továbbfejlesztett hibrid rendszer dolgozik, így a villanymotorja is erősebb, 20 lóerőt illetve 78 Nm nyomatékot tud. A sportos hangzásról új kipufogó gondoskodik.
A nagyobb teljesítmény a dinamika csupán egyik része, a CR-Z ugyanis állítható futóművel, nagy teljesítményű fékrendszerrel, valamint különösen sportos 17 colos gumikkal is gazdagodott, így akár pályanapokon is megállja a helyét.
Látványra is inkább versenyautó a Honda CR-Z Mugen RZ, főként az állítható hátsó szárny miatt, de új a diffúzor, a küszöbök, az orrspoiler és a hűtőmaszk is. Belül az egyedi színezésű kormány és ülések, a karbon váltógomb és a sorszámozott tábla jelzi az autó különlegességét.
Rossz hír az európai rajongóknak, hogy csupán 300 darabot készít belőle a Mugen, és mindegyiket a japán piacra szánja. Az ára 4,494 millió japán jen, nagyjából 12,5 millió forint. Nekünk marad a már említett módosított gyári változat.