Bár az F1 uraként ismert Bernie Ecclestone szerint ki lehet dobni, de legalábbis ejteni kellene a 2014-es bevezetésre tervezett 1,6 literes V6-os turbómotorokat, az F1-ben jelenleg érdekelt nagy gyártók – a Renault, a Mercedes és a Ferrari – továbbra is teljes gőzzel dolgoznak az új erőforráson.

Míg a fent említettek már mind a fékpados teszteknél járnak, a jelenleg csak a Marussiának és a  HRT-nek szállító brit Cosworth le van maradva. Sokan kész tényként kezelik, hogy a 2,4 literes V8-asok ejtésével együtt a cég búcsúzik is az F1-től.

A Cosworth főnöke, Kim Spearman azért nem ennyire borúlátó, azt mondja, ha találnak a két sereghajtónál komolyabb partnert, akkor felpörgetik az igen költséges 2014-es fejlesztéseiket.

„Ha sikerül pénzügyileg fenntartható módot találni ahhoz, hogy versenyképes platformon lássuk el a lehetséges partnereket, akkor szeretnénk folytatni. Eredményes tárgyalásokat folytatunk a lehetséges partnerekkel, remélhetőleg módot találunk arra, hogy mi is itt legyünk” – mondta a hétvégén, elárulva, hogy a háttérben azért ők is dolgoznak a V6-oson. „Ó, természetesen! Már 18 hónapja dolgozunk azon a motoron!”