A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) az előzéseket segítő nyitható hátsó szárny (DRS) tavalyi tapasztalatai alapján idén jó néhány esetben módosított az előzési zónákon, így lesz ez Koreában is.
A DRS-zóna marad, ahol volt, azaz az első kanyart követő hosszú, 1050 méteres egyenesen, azonban az aktiválási pont korábban, 320 méternél következik majd – tavaly csak 516 méter után nyithatták a szárnyat. A mérési pont előrébb került: míg 2011-ben az első kanyar után 30 méterrel volt, idén már a célegyenes vége felé, 90 méterrel a kanyar előtt kalkulálják a követési távolságot.
Kérdés, hogy az FIA-nal mit is akarnak pontosan a DRS-zóna meghosszabbításával, hiszen az előzések már tavaly is igen könnyen mentek, Lewis Hamilton például többször is játszva vette vissza a pozícióját Mark Webbertől, aki a célegyenesben került elé.
Változást jelent a pályán, hogy az aszfaltcsík mellett több helyen műfűre cserélték az eddig valóban földes-füves szegélyt, valamint az, hogy az utolsó kanyarban 30 mm-rel alacsonyabbá tették az igen magas „virsli”-kerékvetőt.  
Az időjárás valószínűleg jobb lesz, mint a futam első két évében, ezúttal egyik napra sem jósolnak esőt, pénteken, szombaton és vasárnap is 20-24 Celsius fokos, legfeljebb enyhén felhős körülmények várhatók.
A pilótasteward ezen a hétvégén Martin Donnely lesz. Az északír pilóta a Forma-1-ben 1989-ben egy futamon indult az Arrowsszal, majd 1990-ben a Lotusnál kapott lehetőséget a teljes idényre, azonban a Spanyol Nagydíj időmérőjén horrorisztikus balesetet szenvedett. Az F1 után Donnelly brit márkakupákban, klubversenyeken indult.

F1: Koreában gyerekjáték lesz az előzés? 1