Két új szabadidő-autóval gazdagodik a Volkswagen modellpalettája a következő években – árulta el Peter Thul, a Volkswagen szóvivője az Automotive news-nak.
Mint a szakember elárulta, az egyik modell nagyobb méretű lesz, mint a Tiguan és elsősorban az észak-amerikai piacra készül. Hétszemélyes kivitelben is készül majd, hogy alternatívát nyújtson a családi egyterűekkel szemben.
Európa sem marad új terepes nélkül, hozzánk egy a Tiguannál kisebb szabadidő-autó érkezik. A kompakt modell az egyik leggyorsabban bővülő járműszegmensben indul. Várhatóan a Golffal osztozik a műszaki megoldásain.
A pletykák szerint az egy éve a Tokiói Autószalonon leleplezett Cross Coupé tanulmány jegyeit örökli majd. Alapját a konszern új moduláris padlólemeze adja, amelyre a Golf és az Audi A3 is épül. Mivel elsősorban városi lakóknak szánják, főként elsőkerék-hajtással fogy majd, de elérhető lesz 4×4-es erőátvitellel is.
Piaci igény lehet rá, hiszen leszámítva a fekete műanyagokkal feldíszített személyautókat (Polo Cross, Cross Golf, Cross Caddy) a Volkswagen csak két valódi szabadidő-autót kínál Európában, a Tiguan 8,1 millió forinttól vehető meg, a Touragért viszont már 13 milliót is elkérnek. Persze nem a VW az egyetlen, amely a kompakt kategóriában próbálkozik, elkészült a Chevrolet Trax, az Opel Mokka, készül a Peugeot és a Citroën hasonló méretű autója és ott van a szegmenst uraló Nissan Juke is.
Az új modellekkel a Volkswagen szeretné megerősíteni növekedési stratégiáját, amelynek célja, hogy 2018-ra a világ legnagyobb autógyártója legyen a VW-konszern. 2012-ben az első kilenc hónapban 6,71 millió autót adott el a csoport, 9,7 százalékkal többet, mint korábban. Az európai piac csökkenését a kínai és az egyesült államokbeli eladások növekedése ellensúlyozza.