Az MAN 2010-ben hívta életre a ServiceQualityAward (szolgáltatás-minőségi díj) versenyt, mely az alkalmazottak képzési színvonalának folyamatos javítását és a szervizszolgáltatás minőségének emelését célozza, annak érdekében, hogy az ügyfelek a lehető legjobb termékekhez juthassanak. Az idei versenyre jelölt, több mint hatszáz műhely hat értékesítési régióból érkezett. A tizennyolc döntős csapat például Németország, Oroszország, Irak, az Egyesült Arab Emirátusok, Franciaország, Belgium, Ukrajna, Spanyolország, Csehország és Szlovákia MAN-szervizhálózatát erősíti.
„Szeretnénk ügyfeleinknek gyors és hozzáértő szervizszolgáltatást nyújtani világszerte, elvégre a javítási költségek jelentős mértékben hozzájárulnak a járművek teljes fenntartási költségeihez, ami a legfontosabb az ügyfeleinknek” – mondta el Lars Essmann, az MAN Truck & Bus after sales-ért felelős alelnöke.
2010 óta több mint 5000 szervizalkalmazott vett részt a versenyen, mely idén négy elméleti és gyakorlati fordulóból állt. A márciusban indult megmérettetés döntősei szeptember 20-án, Hannoverben, az IAA haszonjármű-szakkiállításhoz kapcsolódóan, a Hannover-Langenhagen-i szervizközpontban mérték össze tudásukat. Mindnyájuknak hat témakörben kellett bizonyítaniuk, melyek közt garanciális ügyintézéshez, szerviz-, alkatrészbeszerzési és munkaállomási folyamatokhoz kapcsolódó elméleti kérdésekre kellett válaszolniuk, valamint kamionokon és autóbuszokon elvégzendő gyakorlati feladatokat kellett teljesíteniük.
Az összesítésben végül három európai csapat végzett az élen, melyből kettőt egy-egy Magyarországgal szomszédos állam műhelyéből érkezett versenyzők alkottak. Az első három helyezett ománi kalandtúrán vehet majd részt anyavállalatuk, az MAN jóvoltából és elismeréseképp.