A nyári szünet kezdetére Fernando Alonso kellemes előnyt épített ki a világbajnoki közdelemben, de az őszi futamok során a balszerencse és a vörös autó gyengébb versenyképessége miatt ez elolvadt, a legutóbbi, Koreai Nagydíjon pedig oda is lett a vezetés, a címvédő Sebastian Vettel hatpontos előnybe került.
A szerencsét nem tudja befolyásolni a Ferrari, de az autót még képes lehet javítani, természetesen ez is a cél az utolsó négy futamra. A csapat főtervezője, Nicolas Tombazis a Ferrari hivatalos oldalán magyarázta a helyzetet és a hajrá megközelítését:
„Mivel még harcban állunk a bajnokságban, folytatnunk kell az autó fejlesztését. És mivel pillanatnyilag nem mi vagyunk előnyben, sem az autó teljesítményét, sem a pontokat tekintve, nem védekeznünk, hanem támadnunk kell. Agresszív fejlesztést kell vinnünk, minden futamra új elemeket kell szállítanunk, hogy a győzelmeket, és remélhetőleg a címet is megszerezzük!”
„Felemásak az érzéseink az idei fejlesztésünkkel kapcsolatban, de összességében azért elégedettek lehetünk, hiszen még versenyben vagyunk. Volt olyan időszak, amikor az ellenfeleknél jobban dolgoztunk és így felzárkózhattunk a gyenge kezdés után, de az utóbbi versenyeken elmaradtunk az elvárásainktól, az új elemek nem tették versenyképesebbé az autót. Pillanatnyilag lemaradásban vagyunk.”
A gondokat természetesen a szélcsatorna okozza, a Ferrari létesítménye nem ad valós adatokat, télre be is zárják majd, hogy újrakalibrálják. Tombazis ezzel együtt bizakodó, szerinte már sikerült megfejetni a problémákat, még bele tudnak húzni a hajrában.
„A szélcsatorna csak modellje a valóságnak, de sosem lehet teljesen valós. Az ott kapott adataink pedig nem egyeztek 100 százalékban a pályán gyűjtöttekkel. Néhány fejlesztésünk igen kellemetlen meglepetést hozott az elmúlt pár futamon, szóval igyekeztünk ezt azonnal kijavítani. India előtt tartottunk egy aerodinamikai tesztet (Davide Rigonnal Spanyolországban), ahol összevetettük az adatokat, hogy kiderüljön, mi is a probléma.”
„Érdekes válaszokat kaptunk, amelyekről úgy véljük, hogy a segítségükkel kijavíthatjuk a problémákat, az Indiai Nagydíjra már az a célunk, hogy behozzuk a lemaradást.”
A főtervező kiemelte, hogy a modern F1 annyira bonyolult, hogy a szélcsatorna hibája nem tehető egyedül felelőssé a lemaradásért, az elemek összhatása adja a versenyképességet, azaz a szélcsatornás gondok nem is siklatták ki végleg a munkát: „Voltak gondjaink bizonyos területeken, de ez nem jelenti azt, hogy a teljes szélcsatornás munkánk haszontalan lett volna.”
Az idény legvégéig tartó fejlesztés általában nem a leghálásabb feladat a csapatok számára, de Tombazis azt mondja, ezúttal nem jelent igazi hátrányt:
„Nagy szerencsénkre a szabályok alapvetően nem változnak a jövő vére, így anélkül folytathatjuk a mostani autó fejlesztését, hogy az a 2013-as modell rovására menne. Az elvégzett aerodinamikai munka mindkettőnél felhasználható, az idei autó gyenge pontjainak javítása a jövő évinél is hasznunkra válik. Bár a 2013-as járgány fő strukturális elemei már le vannak fixálva, a kasztni, a felfüggesztés, a törési zónák már gyártásban vannak, az aerodinamikai csomagon még bőven lehet dolgozni.”