A Citroën versenyzői Sebastien Loeb és Mikko Hirvonen domináltak a Szardínia-rali csütörtöki nyitó napján. A délelőtti időmérőt követően, délután kezdődő verseny során a mezőny kétszer teljesítette a 28,14 kilométeres Terranova szakaszt, előbb napsütésben, majd már a szürkületben, illetve sötétben.
A francia csapat versenyzői voltak a leggyorsabbak, mindkétszer övék voltak az első két hely, a nyitó szakaszon Loeb, a második körben Hirvonen volt gyorsabb. A különbség 1,1 másodperc Loeb javára, így ő vezeti a versenyt.
„Nagyszerű küzdelem. Mindössze egyetlen másodperc” – mondta Loeb.”Nagyon keményen kellett hajtanunk, de rendben ment. Az autó remekül működött”
Nem kevésbé volt feldobott Hirvonen: „Nagyon elégedett vagyok a starttal. Jól érzem magam az autóban, éreztem a ritmust azonnal. Meg akarom nyerni ezt a versenyt, de persze mindenki más is. Még van hátra három nap, szóval majd meglátjuk.
Nem volt ilyen jó kedvű a harmadik helyezett Petter Solberg. A Ford versenyzője 13,9 másodperces hátrányt gyűjtött, miután úgy döntött, hogy lámpasor nélkül vág neki a második szakasznak. „Csúszás volt a rajtnál” – mondta. „Várnunk kellett további nyolc percet, mielőtt nekivághattunk volna a második szakasznak. Persze ez csak nyolc perc, de van különbség. A Citroëneknek volt lámpájuk.”
A norvég a kisebb súly és kisebb energiafelhasználás miatti nagyobb motorteljesítményre játszhatott, csakhogy időközben besötétedett. Kockáztatott, nem jött be.
Ugyanez igaz csapattársára is. Jari-Matti Latvala, az időmérőt megnyerve az első rajthelyet választotta a szakaszokra, mondván, bár az első menetben időt veszít a „takarítással”, de másodjára behozza, mert senki nem porol előtte és teljesen világosban mehet. Odáig rendben is volt, hogy 15 másodpercet kapott az első körben, de a másodikban nem tudta ledolgozni, mert begyűjtött egy defektet.
„Tíz kilométer környékén egy balos kanyarban eltaláltam egy követ, ami kitörte a felni közepét és a levegő kiment a bal első abroncsból” – mesélte Latvala. „Az, hogy csak 30 másodpercet veszítettünk ezzel a problémával, azt mutatja, hogy a Michelin remek munkát végzett a gumikkal. De most ez egy nagyon nehéz verseny számunkra. A jó hír, hogy a versenyzők különbözőképpen választottak gumit és ha jól okoskodunk még lehet esélyünk.”
Latvala jelenleg 42 másodperces hátrányban a hatodik helyen áll, megelőzi Thiery Neuville és Mads Ostberg is. Utóbbi teljesítménye azért figyelemre méltó, mert az első szakaszon – ahol egyébként a harmadik szektorig a leggyorsabb volt – eltalált egy sziklát, amitől eltört a kormányösszekötő, amit a szakasz után javított meg és úgy teljesítette a második gyorsaságit.
A Szardínia-rali állása (2/16 szakasz):
1. Sebastien Loeb Citroën Total WRT DS3 WRC 37p 59.1mp M
2. Mikko Hirvonen Citroën Total WRT DS3 WRC +1,1mp M
3. Petter Solberg Ford WRT Fiesta RS WRC +13,9mp M
4. Thierry Neuville Qatar WRT Citroën DS3 WRC +26,2mp M
5. Mads Ostberg Adapta WRT Fiesta RS WRC +33,5mp
6. Jari-Matti Latvala Ford WRT Fiesta RS WRC +42,1mp M
7. Jevgenyij Novikov M-Sport Ford WRT Fiesta RS WRC +51,2mp M
8. Chris Atkinson WRC MINI Team Portugal JCW WRC +1p 28,9mp
9. Ott Tanak M-Sport Ford WRT Fiesta RS WRC +1p 31,4mp M
10. Martin Prokop Czech Ford National Team Fiesta RS WRC +1p 48,2mp
M= konstruktőr
A részletes eredményekért kattintson erre a linkre.
A Szardínia-rali pénteken hat szakasszal folytatódik, összesen 117,36 gyorsasági kilométer vár a mezőnyre.