Thaiföld az elmúlt másfél évben azon dolgozott, hogy minél előbb bekerülhessen a Forma-1-es világbajnokságba, a cél egy bangkoki utcai verseny rendezése.
Az országos sporthatóság vezetője, Kanokphand Chulakasem egy friss interjúban arról beszélt, hogy az elvi megegyezés már megszületett, sínen van a 2014-es csatlakozás.
„A Forma-1-nél megszületett a döntés arról, hogy 2014-ben Thaiföld is bekerül a versenynaptárba” – állította a The Nation című napilapnak a tisztviselő.
Hozzátette, hogy a költségek 60 százalékát vállalja az állam, a többit a szponzoroktól, többek között a félig thai tulajdonban lévő Red Bulltól és a Singha sör gyártójától várják. A sportvezető elárulta, hogy a Bernie Ecclestone-nal folytatott tárgyalásokban a Red Bull főnöke, Chalerm Yoovidhya is részt vesz és segédkezik.
Kanokphand állítása szerint még két kérdés vár végső tisztázásra: egyrészt a rendezési díj, amely ígérete szerint semmiképp sem lesz több, mint a Szingapúr által frissen megkötött új szerződésben szereplő összeg, azaz évi 39 millió dollár; másrészt a versenypálya konkrét helyszíne – a történelmi kormányzati negyed, a Bangkok központjában lévő Rajdmnoen és a Klong Toei kikötői terület között dönthetnek.
„Ha befejeződnek a tárgyalások, a terv a kormány elé kerül jóváhagyásra. A szerződést csak a kormányzati jóváhagyás után írhatjuk alá” – mondta.
Bár a Bangkokban két éve a Red Bull által tartott utcai F1-es bemutatón százezres tömeg volt jelen, kérdéses, hogy lesz-e fizetőképes közönség is, hiszen a régió Thaiföld beszállásával már igen telített lesz: a szomszédos Malajzia és Szingapúr is rendez már nagydíjat.
Ha Thaiföld bekerül a naptárba, Bahrein, Malajzia, Kína, Szingapúr, Japán, Dél-Korea, India és Abu-Dzabi mellett a kilencedik ázsiai futam lesz, a kontinens megelőzi Európát, ahol 2013-ban már is csak hét futamot rendeznek (Spanyolország, Monaco, Nagy-Britannia, Németország, Magyarország, Belgium, Olaszország). Idén, mivel Barcelonában és Valenciába is tartottak futamot, az arány 8:8 volt.