Kivonul a rali-világbajnokságból a MINI, a nehéz piaci környezetre való hivatkozással. A márka 2010-ben kezdte meg új versenyautója fejlesztését a Countryman modellje alapján. A BMW Motorsport szállította a motort, a brit Prodrive pedig megépítette és versenyeztette a kocsit. 2011-ben kezdtek versenyezni, néhány futamon indulva, majd a tervek szerint 2012-ben már teljes idényt futott volna a gyári csapat.
A pletykák szerint azonban nem sikerült komoly szponzort találni a csapat mellé, a MINI pedig nem akart további pénzt invesztálni a csapatba, ez pedig megpecsételte a projekt sorsát. Ezért a képlet átalakult, a MINI erőteljesen visszalépett már idén is.
A Prodrive-féle alakulat besorolása – gyári támogatású – privát csapattá módosult, amely csak néhány versenyen indult, egy versenyzővel. Dani Sordo maradt a Prodrive-nál, Kris Meeke-nek viszont nem tudtak munkát adni.
Ugyanakkor a WRC Team MINI Portugal lett hivatalosan a MINI gyári csapata, a Prodrive-tól kapták az autójukat. Mivel ők minden futamon indulnak idén, két versenyzővel, lehettek „konstruktőrök”, ami szükséges volt ahhoz, hogy az FIA szabályai szerint a versenyautó teljesítse a homológizációs szabályokat.
Ennek köszönhetően a Prodrive továbbra is fejlesztheti és versenyeztetheti az autót a jövőben is. A motort továbbra is a BMW szállítja.
A Prodrive már be is jelentette, hogy ők indulnak a 2013-as idényben saját csapatban és kiszolgálják az ügyfeleket is. Az más kérdés, hogy a gyári támogatás elvesztésével még kisebbre szűkült költségvetésből hogyan akarnak versenyképes autót építeni a Ford, a Citroën és az érkező Volkswagen és Hyundai ellen.
A MINI az eltelt másfél év alatt három dobogós eredményt ért el, mindannyiszor Dani Sordo vezetésével. A 2011-es Német-ralin elért harmadik helye után tavaly Franciaországban és idén a Monte-Carlo-ralin volt második a spanyol pilóta.