A PPG festékgyár idei felmérése alapján azonban némileg több rendelés érkezett az érdekesebb- arany, réz és bronz- árnyalatokra. Világviszonylatban azonban a fehér 22, az ezüst 20, a fekete 19 százalékkal megtartotta vezető helyét a színpalettán. 12 százalékkal követi a dobogósokat a szürke, de a semleges árnyalatokon túl a piros autók 9, a drapp 8, a kék 7, míg a zöld autók 2 százaléka talált csak gazdára.
Az európai vásárlók ízlése nem sokban különbözik a nagy átlagtól: Szintén első helyen végzett a fehér, 23 százalékkal. A fekete 21, a szürke 17, az ezüst 13 százalékkal tartozik a legnépszerűbb színek közé. 7 százalékkal holtversenyben végzett a kék, barna, vörös, míg az autók csupán csekély, 2 százalékára került zöld dukkó.
Pedig a tavalyi felmérések alapján a vásárlóknak majd a fele fontosnak tartja, hogy a gyártók megnöveljék a választható színek számát. A válaszadók 77 százalékának döntését a kiválasztott típus színe határozta meg, a drága luxus, sport és SUV autótulajdonosok pedig fontosnak tartják, hogy ő maguk dönthessenek új szerzeményük színéről.
Az autógyártók színkínálatának bővítése érdekében a PPG szakemberei 2016-ra 64 új árnyalatot terveznek. Ezek közé tartozik az élénk-zöld és ezüst keveréke, az arany-szürke, a jeges grafit-szürke, az ezüst-magenta és a Sunshine fantázianévre keresztelt élénk metál-sárga. Kérdés azonban, hogy az üdítő színek befolyásolják-e a kizárólag piaci trendeket követő autógyártók kínálatát.