A Williams-csapat ma Silverstone-ban tartott nyílt napot a szponzorok vendégei számára, amelynek keretében több autót is pályára küldtek.
A két állandó versenyző, Bruno Senna és Pastor Maldonado egy-egy korábbi bajnoki autóba ült: a brazil Keke Rosberg 1982-es FW08-asát, a venezuelai Damon Hill 1996-os FW18-asát kapta.
Szerephez jutott a társtulajdonos és de facto csapatvezér, Toto Wolff felesége is, hiszen a DTM-ből ismert Susie Wolff (leánykori nevén Stoddart) a Williams tesztpilótája is. A skót versenyzőnő eddig csak a szimulátoron dolgozott, ma azonban, életében először valódi F1-essel körözött, Silverstone-ban a csapat tavalyi járgányát, az FW33-ast vitte pályára.
Idén ez már a második alkalom, amikor női pilóta ül Forma-1-es autóba, igaz, a korábbi próbálkozás nem sült el valami jól: július elején a Marussia aerodinamikai tesztjén a spanyol Maria de Villota súlyos balesetet szenvedett, amikor mindössze az első fordulója után az ideiglenes boksz mellett álló teherautó lenyitott platójának hajtott. De Villota súlyos koponyasérüléseket szenvedett, jobb szemét elveszítette.
Wolff most a kolléganő előtt is tisztelegve, az ő emblémájának számító narancs csillagot a sisakjára ragasztva vezetett:
„Maria hihetetlen hölgy. Mielőtt egy szót is ejtenénk róla autóversenyzőként, le kell szögezni, hogy nagyszerű ember, igazi inspiráció számomra. Pár hete beszéltünk, azt mondta, ezentúl már kettőnkért vezetek, mindkettőnket képviselem majd. Maria csillaga ott volt a sisakomon, büszkén viseltem, és egyértelműen mindkettőnkért vezettem!” – tett tanúbizonyságot a szakmai és női szolidaritásáról Wolff, mielőtt áttért volna az élmény elemzésére és a jövőre.
„A csapat nagyon jó érzést adott, délelőtt megerősítették az önbizalmamat, szóval fel voltam készülve a vezetésre. Egyetlen pillanatig sem aggódtam a pályán, minden az irányításom alatt volt és igazán élvezetem! Nagyon rég vártam már erre a napra, régi álmom volt, az első kör valami igazán különleges érzés volt.”
„A szimulátoron már hosszú napokat vezettem, szóval tudtam, mire számítsak, de nyilván ég és föld, amikor tényleg odakint a pályán repesztek ilyen tempóval. A pálya nagyrészt száraz volt, bár akadt itt-ott egy-egy nedves folt, így adódott egy-két kis epizód, de nagyon izgalmas volt az egész.”
A 29 éves pilótanő szeretne újra F1-est vezetni, de egyelőre nem tudja, mikor kap lehetőséget megint:
„Első lépésnek nem volt rossz ez az alkalom, de kapkodni nem lehet. Bizonyítanom kell a csapatnak a képességeimet, hogy alkalmas vagyok a feladatra, és akkor remélhetőleg kapok majd újabb lehetőséget. Nem tudom eléggé hangsúlyozni, hogy a Forma-1-es pilóták milyen hihetetlenül tehetségesek, hogy mennyire a határon képesek vezetni! Ez egy elképesztő szint! Szóval én még csak az út legelején vagyok, ez csak az első alkalom volt, majd meglátjuk, meddig jutok el!”