A Mokka segíthet az Opelnek kilábalni az értékesítési gondokból, nagy a kereslet az új kis terepjáróra. Már a piaci bevezetés előtt több mint 40 ezer megrendelés futott be Európából. Különösen nagy az érdeklődés Német-, Olasz- és Oroszországban, illetve Nagy-Britanniában.

Nagy siker lehet az Opel kis terepese 1
Nagy siker lehet az Opel kis terepese 17


A 4,28 méteres Mokkával az Opel első német autógyártóként lép be Európa leggyorsabban növekvő járműkategóriájába, a kis kompakt szabadidő-autók szegmensébe (SUV-B). A Volkswagen egyelőre még a koncepciónál tart, de Taigun talán egy év múlva piacra kerül.

Míg más piaci területek korlátozottan növekednek, a SUV-B kategóriában tekintélyes hét százalékot mutatnak az adatok (2012 első féléve 2011 első félévéhez képest), holott a földrész piacának egésze zsugorodott. A kis szabadidő-autók adták az Európában eladott 2,6 millió szabadidő-autó 18 százalékát. Egyelőre a nagyobb méretű járgányokból (SUV-C) több fogy, de a kisebb modellek értékesítése dinamikusan nő.

Magyarországon nyitott hétvégével (2012. november 9-11.) kezdődik el hivatalosan az értékesítés. A belépő modell az 1,6 ecoFLEX (115 LE), mellette 1,4-es benzines turbó (140 LE) és 1,7-es dízel (130 LE) is van a kínálatban. A szívó benzines csak elsőkerék-hajtással kapható, a turbós csak 4×4-gyel, a dízel viszont mindkettővel választható. Az alapmotorhoz ötfokozatú manuális váltó jár, az erősebbekhez hatfokozatú, amely ugyanilyen automatára cserélhető felárért.
Nagy siker lehet az Opel kis terepese 18
Az autó alapára az 1,6-os motorral 4,59 millió forint, de bevezetéskor 400 000 forint kedvezményt kínál az Opel minden változatnál. Így a legolcsóbb összkerekes változat 5,24 millió forinttól elvihető, míg dízelt 5,54-től lehet az akcióban választani.

A Mokka ellenfele többek között a Nissan Juke, a Škoda Yeti, a Mitsubishi ASX, de jövőre érkezik a Ford EcoSport, illetve a féltestvére, a Chevrolet Trax is.