A 2006-ban megszűnt Almera óta nem tudott maradandót alkotni a Nissan az európai kompakt osztályban. A világ más részein a Tiida jól fogyott, mifelénk nem igazán. Mostanában viszont jól megy a japán gyártónak, igaz nem hagyományos autóval, hanem a Qashqai szabadidő-autóval támadták a családosokat.

Csakhogy nem teljesen biztos benne a Nissan, hogy a második generációs Qashqai képes lesz a jelenleginél is több ügyfelet megszólítani. Ezért inkább bővítik a kínálatot, egy hagyományosabb ferdehátúval, így biztosítva az eladások növekedését. 18 hónapja döntött ez ügyben a gyár, majd neki is láttak az autó fejlesztésének, amely 2014-ben jeleneik meg Európában.

Mivel a Qashqai és kistestvére, a Juke is igazán sikeres, állítólag az Almera utódja sem teljesen követi majd kompakt osztály sémáit, a különlegességre vágyókat igyekszik majd megszólítani a Nissan. Az autó várhatóan az Invitation tanulmány és az új Note jegyeit örökli majd, egy ötajtós formára húzva.

A fejlesztésbe várhatóan a Renault szakemberei is belefolynak, felhasználva a Megane-nal szerzett tapasztalatikat. Sőt, a Nissan a franciák 1,5-ös dízelmotorját is átveszi, ahogy más modellek esetében is. Benzinmotorból valószínűleg az 1,2-es kompresszoros, illetve az 1,6-os turbó kerülhet a kocsiba.

A tervek szerint az autóba olyan különleges extrák kerülnek, mint a 360° fokos képet adó kamerarendszer, a parkolási segéd, illetve az online rádió. Máshogy nem is nagyon lehet a kategóriában, hiszen VW Golfot most is csak legfeljebb megszorítani tudják, a gyengének cseppet sem mondható ellenfelek a Ford Focus, az Opel Astra, a Kia cee’d stb.