Ami a történetet különösen érdekessé teszi, hogy 2010-ben és 2011-ben a malajziai mágnás Tony Fernandes Caterhamje Lotus néven futott, és óriási harcot vívott a névhasználati jogokért a Lotus-csoporttal. A szintén malajziai hátterű, a Proton autógyártó (és a DRB-Hicom befektetési társaság) kezében lévő Lotus-csoport már nem pénzeli a Geniit, de a névhasználati jogot nem vette el az alakulattól. A brit Sky kommentátora, Martin Brundle arról beszélt Indiában, hogy a Proton lehet a vevő a Lotus F1-re.
„Igen, a többi csapathoz hasonlóan a Genii is kisebbségi befektetőket keres” – nyilatkozta a Lotus szóvivője. „Nemrég közel került egy megállapodás megkötéséhez, de az üzletből végül nem lett semmi.” A szóvivő szerint a Proton soha nem volt a jelöltek között.
A Genii elismeri, hogy több potenciális partnerrel is tárgyalt egy kisebbségi részesedésről az elmúlt hónapokban, egy meg nem nevezett társasággal éppen az Indiai Nagydíj előtt esett kútba az üzlet. A tárgyalásoktól függetlenül azonban a tulajdonos továbbra is teljes mellszélességgel a Lotus F1 mellett áll, az eladásról szóló híreket ostobaságnak tartja.
„Természetesen folyamatosan zajlanak az egyeztetések a háttérben. Csak annyit mondhatok, hogy a csapat nem eladó, nem adták el és nem is fogják eladni” – nyilatkozta Eric Boullier csapatfőnök. „Voltak tárgyalások néhány partnerrel, de a Genii kézben tartja az ügyeket. A cég stratégiája világos, minden adott egy hosszú távú jövőhöz. Ők kitartanak.”