Brazíliában az ötödik legnépszerűbb autómárkaként számon tartott Renault – úgy tűnik – a dél-amerikai piacon teljesen más stratégiával dolgozik mint Európában. Attól függetlenül, hogy Európában egyre népszerűbbek a Romániában gyártott Renault-fejlesztésű Daciak, tudatosan külön márkaként futtatják az olcsóbb, egyszerűbb modelleket.
Egyrészt bátor húzás volt a Renault részéről, hogy az Európában a kissé rossz emlékű Dacia márkanevet feltámasztották, másrészt könnyen példát vehettek a VW leányvállalataként működő Skodáról. A hasonló sorsú cseh gyár kevesebb mint egy évtized alatt nem csak Kelet-Közép- Európában, de még nyugaton is igen közkedvelt, sikeres márkává nőtte ki magát.
Éppen ezért nem meglepő, hogy az idei Sao Paulo Motor Show kiállításán bemutatott Dacia terepjáró dögösebb Dcross tanulmányát Renault emblémával prezentálták a nagyérdeműnek.
A képeket elnézve lehet, hogy a tervezők beosontak a szintén ezen a kiállításon bemutatott VW Taigun tervezőszobájába, hiszen első ránézésre a két autó orr-része úgy hasonlít egymásra, mint két tojás. Ettől függetlenül a brazil csapat kitett magáért. Az alapformához nem nyúltak ugyan, de ismét bebizonyosodott, hogy az apró részletmódosítások jelentősek egy autó megítélésében. A Renault DCross Concept élénk zöld metálfénye, a farrész matt fekete bevonata, az új felnik, az átrajzolt műanyag elemek és a tetőre épített pótkeréktartó fiatalosabbá, lendületesebbé teszi az amúgy kissé kommersz autó vonalait.
Vajon Dacia logóval az orrán találkozunk majd a terepre termett terepessel?