Nincs előtérben, nem rajongja körül a média, de a magyar tereprali él. Recsegve, ropogva ugyan, de működik az Országos Bajnokság. Idén hat futamon keresztül küzdöttek, rúgták a port, dagasztották a sarat a résztvevők, köztük az abszolút második helyen záró Bioextra GarZone Racing csapata.
Aqua Palace Kupa – Műszaki hibával tarkított kezdés
A jó szereplés mögött komoly munka és felkészülés áll, amihez az alapot a Nissan technika szolgáltatta. A V6-os 3,5 literes motorral felszerelt Pickup 280 lóerős teljesítménye hatsebességes, szekvenciális váltón keresztül jut el mind a négy kerékhez. Versenytechnika lévén az eredményt befolyásoló apróságok folyamatosan változnak. Vadonatúj, sokkal erősebb motor, új Öhlins gátlók, és szintén új sebességváltó jellemezte a 2012-es fejlesztéseket.
Lónyai Pál pilóta és navigátora Garamvölgyi Zoltán már az első versenyen a II. Aqua Palace Kupán gyors tempóval debütált, de sajnos egy műszaki hiba miatt lemaradtak a dobogóról, és az abszolút ötödik helyen végeztek. Ennek ellenére pozitívan értékelték az év eleji versenyt: -Számtalan újítást hajtottunk végre az autón és ilyenkor előfordulhat, hogy valamin még finomítani kell. Erre valók a tesztek, de mivel az autó az utolsó pillanatban készült el, erre nem volt idő. Ennek tudható be, hogy műszaki hibák hátráltattak az egész verseny folyamán. A srácoktól olyan motort kaptam, ami világviszonylatban is megállja a helyét, annak ellenére, hogy csak 3500 köbcentis. Szombaton a 3 top autót üldöztük, néha még meg is előztük, ennél többet ilyen költségvetéssel nem lehet kívánni.- nyilatkozta Lónyai.
Rábaköz Kupa – Erős mezőny, hetedik hely
A bajokság következő fordulója a Rábaköz Kupa még nem hozta meg a várva várt áttörést, A csapat az abszolút hetedik helyén célba érve zárta a hétvégét.
Lónyai Pál: – Amennyire nem szerettük szombaton a versenyt, vasárnap annál inkább tetszett, végre nagyon jóízűt száguldoztunk. Valahogy egész másképp éreztük magunkat és végre sikerült önmagunkhoz képest is gyorsulni. Örülök annak, hogy célba tudtunk érni, a fiúk jól felkészítették az autót, semmilyen műszaki probléma nem hátráltatott minket a verseny folyamán.
Garamvölgyi Zoltán: – Vasárnap is ugyanazokon a pályákon mentünk, mint szombaton, annyi különbséggel hogy fordítva. De mintha a világ is megfordult volna, sokkal jobban élveztük a versenyzést. Az eredményünk reális, ott értünk célba ahol a helyünk van. Ha megnézzük kik és milyen autókkal végeztek előttünk, egyáltalán nincs miért szégyenkeznünk, nagyon komoly autókkal előztek meg minket olyan versenyzők, akikben több 10 000 versenykilométer tapasztalata van.
Mi még mindig tanuljuk ezt a sportot, most megint tanultunk egy kicsit, de már egyre többet tudunk.
A következő, magyar bajnokságba is számító futam külföldön, pontosabban Lengyelországban került megrendezésre. Sajnos a Baja Carpathia terep-rallye futam befejező napját tragikus esemény árnyékolta be. Andrea Brunod, olasz motoros, balesetben életét vesztette az első szelektív szakaszon, miután a szervezők törölték a vasárnapi programot. A GarZone Racing magyar párosa két szelektív szakasz teljesítése után az abszolút ötödik helyet szerezte meg.
Lónyai Pál: – Valahol a pálya felénél piros zászlókkal ugrottak elénk és leállították a versenyt. Ekkor tudtuk meg, hogy Andrea Brunod halálos balesetet szenvedett. Ezúton is szeretném a csapat nevében kifejezni részvétünket. Sajnos sok mindent lehet kritizálni ezen a lengyel versenyen, rengeteget csúsztak, nem szervezték olyan jól, mint ahogy a magyaroktól megszokhattuk, ennek ellenére még lehetett volna egy jó verseny, de sajnos nem volt az.
Garamvölgyi Zoltán: – Reggel azon tűnődtünk, mit is akarunk ma valójában. A nemzetközi értékelésben esélyünk volt feltornázni magunkat a nyolcadik helyről a hatodikra, de ezzel nem szerzünk több bajnoki pontot. De úgy voltunk vele, ha már eljöttünk versenyezni, akkor megpróbáljuk és ennek fényében vágtunk neki a napnak. Mondhatnám, hogy marhára boldog vagyok, hogy a magyar bajnoki első ötből négy hely a GarZone Racingé, de a baleset beárnyékolja ennek a fényét. Szomorú vagyok, hogy meg kellett várni, hogy meghaljon egy versenyző ahhoz, hogy meghallják a két évvel ezelőtti észrevételeimet, amit folyamatosan az UEM és a FIM felé is kommunikálok, hogy a motorosoknak is kötelező legyen a GPS és az itiner használata.
A futamot a GarZone Racing színeiben versenyző Miroslav Zapletal/Maciej Marton páros nyerte BMW X3-mal, megelőzve a szintén a magyar csapatban versenyző Zdenek Porizek/Marek Sykora kettőst, a harmadik helyre a Fazekas Károly/Horn Albert kettős érkezett.
További információkat a www.bioextra.hu címen találhatnak, a csapat facebook oldalán pedig mindig naprakész érdekességek várják a sport iránt érdeklődő rajongókat.