A 25,25 méter hosszú szerelvény egy csere-felépítményes, háromtengelyes alvázból, egy nyerges pótkocsiból és egy hagyományos félpótkocsiból áll. A 440 lóerős MAN TGX számos olyan biztonsági felszereléssel van ellátva, amely a piacon is megtalálható, így az ABS és az elektronikus menetstabilizáló program (ESP) mellett az adaptív sebességtartó automatika, a sávelhagyás figyelő rendszer és a folyamatos csillapítás-vezérlés is helyet kapott a kamion fedélzetén. A hagyományos közúti szerelvényekhez képest a hosszú teherautók körülbelül 40 százalékkal több árut képesek szállítani anélkül, hogy túllépnék a megengedett 40 tonnás összsúlyt. Számítások szerint két hosszú kamion szállítási kapacitása három hagyományos méretű teherautóéval ér fel, így akár jelentősebb üzemanyag megtakarítás is elérhető. A gyártó szerint az extra méretű kamionok üzembe állításával enyhülhet a forgalom, valamint a járművek kedvezőbb súlyeloszlása révén csökkenhet a közúti infrastruktúra terhelése.

Extra hosszú kamiont tesztel  az MAN

Extra hosszú kamiont tesztel  az MAN

Extra hosszú kamiont tesztel az MAN

Az MAN által biztosított TGX-et marsbergi székhelyű Große-Vehne szállítmányozási cég üzemelteti, amelynek sofőrje részt vett a gyártó által kidolgozott, speciális képzésen is. A hosszú kamionok elterjedésére még várni kell, azonban ez is egy elképzelhető válasz arra a jelenlegi kihívásra, hogy a gyártók valamilyen úton-módon ellensúlyozzák a dráguló energiaforrásokat, melyek az áruszállítást is hátrányosan érintik.