A bajnokságban Sebastian Vettelt üldöző Fernando Alonso a címvédő hátrasorolása után jó lehetőséget kapott az Abu-Dzabi Nagydíjon, hogy faragjon a hátrányából, és mindent meg is tett, hiszen a 6. helyről rajtolva a másodikként ért be végül. Hiába azonban a nagyszerű munka, ugyanis Vettel szintén nagyon jól ment és a szerencse is mellé állt, harmadikként intették le. Alonso mindössze három pontot hozott a németen. A spanyol így értékelte utólag a hétvégét:
„Elégedett vagyok a hétvége alakulásával. Tény, hogy miután Sebastian utolsóként rajtolt, esély volt a hátrány jelentős csökkentésére is, de az is igaz, hogy a teljesítményünk és a rajtpozíciónk alapján tovább nőhetett volna a hátrány. Hadd ismételjem meg: nekik jobb az autójuk, de a miénk jobb csapat! Mindenki abból dolgozik, amije van: nem lesz varázsütésre a miénk a leggyorsabb autó, de a tökéletes munkánkkal ellensúlyozzuk ezt.
„A szimulációk a 4-6. helyet jósolták, másodikak lettünk, szóval újabb tökéletes futamunk volt, a rajttól a célig a maximumot hoztuk. Tény, hogy volta kiesések és két biztonsági autós szakasz is, amik nem kedveztek nekünk, de ezekre nincs befolyásunk. Nekünk csak a saját versenyünkre kellett koncentrálni, és pontosan ezt is tettük. Azzal a tudattal távozom, hogy a pohár nem félig üres, hanem félig teli. Büszkék lehetünk a munkánkra, a pályán dolgozó szerelőkre, a háttérben dolgozó mérnökökre. Az elejétől a végéig küzdöttem, még Kimit is megpróbáltam elkapni, egy körig sem lazítottam. Ami az idény legjobb futamát illeti… Nos, az még ezután jön!”
A főnök, Stefano Domenicali is arról beszélt, hogy Alonso mindent megtett és azt ígérte, hogy a csapat is ugyanígy tesz majd az utolsó két futamon.
„Egy újabb nagyszerű verseny Fernandótól a már amúgy is lenyűgöző idényében. A második hely elsősorban annak köszönhető, hogy mindent, sőt egy kicsit még annál is többet kihozott abból, amit adtunk neki. A bajnokságbeli hátrány 10 pontra csökkent, még minden nyitott. Ha rögtön az időmérő után ezt a eredményt ajánlották volna, valószínűleg aláírjuk, de tény, hogy a verseny alakulása, az incidensek nem nekünk kedveztek a bajnokság tekintetében.”
„A fő, hogy csökkentettük a hátrányt egy nagyon nehéz versenyen, amelyen a teljesítményünk nemcsak a közvetlen riválisokétól, de más csapatokétól is elmaradt. A tetejébe sikerült növelni az előnyünket a konstruktőri bajnokságban az ellenféllel (a McLaren) szemben. Tíz pont sok, de másképp nézve igazán kevés, a kötelességünk az, hogy mindent megtegyünk az utolsó futam utolsó méteréig, és mindenki biztos lehet benne, hogy így is lesz!
A technikai igazgató, Pat Fry szintén csakis dicsérni tudta Alonsót, de kénytelen volt elismerni, hogy a Ferrari fejlesztései nem működtek a remélt szinten, a kvalifikációs lemaradás pedig aggasztó.
„Fernando megint lenyűgözően teljesített, mindent kihozott az autóból az időmérőn és a versenyen is. Nehéz előbbre jutni, amikor a stratégia terén nincs nagy játéktér, de Indiában és most is bizonyította, hogy milyen fából faragták. Ez a két második hely többet ér, mint a puszta 36 pont, amennyit adtak érte.”
„A versenytempónk ezen a nagydíjon is jobb volt, mint a kvalifikációs formánk, szóval az utóbbin kell dolgoznunk, hogy esélyünk legyen az év maradék két versenyén. Több fejlesztésünk is volt erre a futamra, amelyek közül némelyik nem igazán vált be. Rá kell jönnünk, miért, és gyorsan kell lépnünk, mert nincs sok időnk. Az utolsó, kettős hétvége előtt csak tíz napunk van, ezalatt pedig egy vadonatúj, ismeretlen pályára is fel kell készülnünk – (Austinban) az lesz lépéselőnyben, aki a leggyorsabban tudja hozzáigazítani az autót a pályához.”