A Mercedes egy forradalminak tűnő és ezért természetesen rögtön vitatott újítást, az ún. dupla DRS-t alkalmazott a 2012-es autóján. Az idény elején ez még előnyt is jelentett számukra az egyenesekben, a végsebesség tekintetében a legjobbak közé tartozott az ezüst nyíl, de a lendület már rég elfogyott.
A német prémiummárka gyári csapata egyre versenyképtelenebb lett, ősz óta pedig egyenesen siralmasan teljesít, immár öt futam óta nem szereztek pontot, két versennyel a vége előtt az is reális veszély, hogy a privát Sauber a konstruktőri bajnokság 6. helyére taszítja őket.
A csapat Szingapúr óta alkalmazza az idény egyik slágerfejlesztésének számító, a tavalyi befújt diffúzor hatását részben pótló ún. Coanda-kipufogót, a Mercedes motorsportfőnöke, Norbert Haug szerint pedig épp az ezzel való útkeresés okozza a gyenge teljesítményt.
A csapatfőnök, Ross Brawn az olasz Autosprintnek adott interjújában tágabb értelemben bélyegezte tévesnek az idei fejlesztési irányt, szerinte már eleve a kelleténél jobban belebonyolódtak a dupla DRS-be.
„Igen, az egyik következtetésünk az, hogy bár a dupla DRS működött, háttérbe szorított más dolgokat. Manapság jó néhány trükk látható az első szárnyaknál is, de nekünk ott volt a saját rendszerünk, a szárnyat is ahhoz terveztük. Talán irányt kellett volna váltanunk, amikor világossá vált, hogy a többiek mit csinálnak, hogy a más megközelítés milyen potenciált rejt” – mondta az angol, megerősítve, hogy a saját rendszerük jellege miatt nem is próbálkozhattak a másoknál felbukkant „hajlékony” szárnyakkal és orrokkal.
„Így van, léteznek olyan szerkezeti megoldások, amelyeket nálunk nem láthatunk. De jövőre már nem lesznek ilyenek, vagy legalábbis nem lenne szabad ilyesmiknek lennie.”