A hétvégén öt év után újra Forma-1-es versenyt rendeznek az USA-ban, a száguldó cirkuszt a texasi Austin mellett épült vadonatúj helyszín, a Circuit of the Americas fogadja. A pálya atyja az F1 udvari tervezője, Hermann Tilke volt, aki úgy érzi, a más korábbi versenyhelyszínek erényeit sikerült egy igazán ütős kombinációvá összegyúrnia.
„Azt hiszem, van pár igazán nehéz rész a pályán. Arra számítok, hogy az első edzésen sokat hibáznak majd a pilóták, persze nagyon jók, a világ legjobbjai, úgyhogy gyorsan megtanulják majd. A pálya le-fel hullámzik, és van egy lassú kanyar, amelyik a rossz irányba dől. Nem lesz könnyű dolga a versenyzőknek, nehéz lesz jól beállítani az autót, hogy a gumik is megfelelően bírják. Most több gond lehet a gumikkal, ami persze jó a verseny szempontjából” – magyarázta a mérnök az Autosportnak.
„Idén még Abu-Dzabiban sok volt az előzés és itt is vannak lehetőségek. Persze előzni azért csak akkor lehet, ha egy gyorsabb autó követ egy lassabbat, fordítva nem megy. Majd meglátjuk, mit mondanak a pilóták a pályáról. Fontos az első benyomás, remélem, pozitív lesz – persze sose lehet tudni.”
Ami az előzéseket illeti, a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) ezúttal egy szakaszon segíti technikailag a dolgot, azaz a versenyen egy DRS-zóna lesz. A hátsó szárnyat az 5516 méteres pálya második felének kezdetén, a 11-es hajtűkanyart követő hátsó egyenesen lesz és a 12-es kanyar féktávjáig tart.
Bár korábban még rekkenő hőség volt Texasban (is), november közepére kellemessé vált az időjárás: a hétvégén enyhén felhős, 20 Celsius fok körüli csúcshőmérsékletű napok várhatók. A versenyhétvége túlnyomórészt száraz lesz, esetleg vasárnap szemerkélhet majd, bár pillanatnyilag erre is nagyon kicsi az esély.
A COTA a Pirelli videóján
Az új Amerikai Nagydíjon a versenybírói testületben egy igazi legenda, az 1972-es és ’74-es világbajnok, az USA-ban is nagy sikereket elért Emerson Fittipaldi képviseli a versenyzői tapasztalatot. A brazil veterán 2010-ben és 2011-ben is vállalt már ilyen szerepet.