A tavalyi Tokiói Autószalonon még mangásan marcona öltözetben állt előttünk a Honda iszonyú pici, nagyon sokoldalú villanyautója. Mostanra letisztult, és a körülményekhez mérten kellően unalmassá vált, ami minden másnál élesebb jele annak, hogy rövid időn belül megkezdődhet a Micro Commuter szériagyártása.

A pontos konfiguráción, a helykihasználáson sem nekünk, sem a gyártónak nem kell sokat tűnődnie, hiszen a 2,5 méteres járművecske lehet furgon, 1+2 üléses családi jármű, orvosi vizitkocsi vagy kézbesítő autó, attól függően, hogy milyen felépítményt biggyesztenek a hajtásláncot és a felfüggesztést is magában foglaló platformra. Utóbbi a vele egykorú, intelligens Honda háztartási energiarendszerre (HSHS) csatlakoztatható, így nem csak használhatja, de szolgáltathatja is az elektromos áramot.

Öregeknek vagy fiataloknak, munkába járáshoz vagy munkavégzéshez, bejáráshoz vagy szállításhoz: a Honda elektromos törpeautóját nem önálló modellnek, sokkal inkább rugalmas platformnak kell tekintenünk.
Tavaly még így nézett ki...

Tavaly még így nézett ki…

Tavaly még így nézett ki…


A hálózati visszatáplálás korántsem csupán eszmei értékű lehetőség. Ha például tudjuk, hogy egy adott napon már csak 10 kilométert fogunk megtenni a 60 km hatótávolságú járművel, a kedvezményes időszakban feltöltött akkumulátorainkról olcsón üzemeltethetjük irodai vagy háztartási gépeinket, éppen annyi töltést hagyva a lítium-ion akkumulátorcsomagban, amivel a nap végén biztonságosan célba érhetünk.

A Micro Commuter platform alapjára épülő, lehetséges járművek közúti tesztjei 2013-ban veszik kezdetüket Japánban.

Honda Micro Commuter prototípus
Méretek 2.500 × 1.250 × 1.445 (mm)
Legnagyobb sebesség 80 km/óra
Legnagyobb hatótávolság kb. 60 km
Teljes töltési idő kevesebb, mint 3 óra
Akkumulátor típusa lítium-ion
Legnagyobb teljesítmény 15 kW