Csütörtökön lezárult a Forma-1-es csapatok idei utolsó ifjonctesztje az abu-dzabi Yas Marina pályán. A harmadik napon az idei GP2-bajnok, Davide Valsecchi zárt az élen, az olasz a Lotus autóját vezette. A caterhames Alexander Rossival holtversenyben a nap legszorgalmasabbja címet is  vitte, mindketten 86-86 kört futottak.
„Nagyon jó tapasztalatokat szereztem ma. Elégedett voltam a munkámmal, mindent teljesítettem, amit a csapat kért tőlem, nem követtem el hibákat. Délelőtt nem erőlködtem, igyekeztem megszokni az autót, de gyorsan egyre magabiztosabb lettem, a végén már sokkal jobb volt a tempóm. A csapat hallgatott a visszajelzéseimre, alkalmazta az általam javasolt módosításokat. Szeretnék köszönetet mondani a Lotus-csapatnak, a mérnökök és a szerelők mind nagyszerűek voltak, szép nap volt ez számomra” – mondta Valsecchi, aki jelenlegi állás szerint honfitársa, a 2008-as győztes Giorgio Pantano után a második GP2-bajnok lehet, aki nem kap Forma-1-es versenyzői állást a következő évben. 
Valsecchi 2 ezreddel volt gyorsabb, mint a tegnapi legjobb, a Red Bullban ülő Felix da Costa, ez egyben azt jelenti, hogy a teljes teszt legjobb körideje a mclarenes Kevin Magnussen kedden teljesített eredménye maradt.
A dán tehetség egyébként a tegnapi nap kihagyása után ma újra a pályán volt, ezúttal másodikként végzett. Ahogy az első napon, Magnussennek ma is osztoznia kellett az autón, a McLarennél Oliver Turvey (5.) is vezetett.
A Saubernél a tartalékos Esteban Gutierrez folytatta a munkát, kell is a melegítés, a tapasztalatgyűjtés, hiszen ha csak a szponzoron múlik, mindenképpen a mexikói kapja Sergio Perez helyét a svájci alakulatnál. Gutierrez 80 körrel, négytizedes hátránnyal zárta a napot.
A Red Bull racing autóját a World Series by Renault 3.5-ös kategóriájának győztese, Robin Frijns vezette. A holland a Red Bull-tesztet a cím megnyerése után automatikus jutalomként kapta, amúgy kedden már a Saubernél is tesztelt. A pilóta nagyon reméli, hogy az eddigi versenyeredményei és a mostani, abu-dzabi teszt alapján felfigyelnek rá a támogatók és az F1-csapatok.
„Mögöttem nem állnak pénzes támogatók, csakis a tehetségemmel kell boldogulnom, ami az elmúlt pár évben sikerült is. Tudom, hogy milyen fontosak ezek a tesztek számomra, nagyon koncentrálok, aztán remélhetőleg kapok egy-két hívást. A World Seriesben nem versenyezhetek tovább, egyszerűen nincs rá pénzem. Az előző évben megnyertem a 2.0-ás sorozatot, kaptam 500 ezer eurót, hogy a 3.5-ben versenyezzek idén. De ha azt a pénzt nem kaptam volna, már 2012-ben sem lehettem volna a WSR-ben.”
Az idei GP2-második Luiz Razia kedd után újra a Toro Rossónál dolgozott, de a brazil pilótának elég rossz napja volt, lázas betegen vezetett, így elismerésre méltó, hogy 68 kört bírt, és teljesítette a tervezett programot.
A Caterham már tavaly is lehetőséget adott az amerikai Alexander Rossinak, a WSR-pilóta idei újbóli bevetése pedig egy héttel az új Amerikai Nagydíj előtt nem is lehetett kérdéses. Rossi a többiekénél jóval gyengébb időt produkált, de műszaki hiba miatt nem is volt esélye gyors körökre:
F1: A GP2-bajnoké lett az utolsó tesztnap 1
F1: A GP2-bajnoké lett az utolsó tesztnap 37


„Nagyszerű nap volt, köszönöm a lehetőséget a csapatnak! Legutóbb a barcelonai első szabadedzésen vezettem az autót, azóta egyértelműen sokat javult. A mai napra a különböző beállítások kipróbálása volt betervezve. Meggyőződésem, hogy sikerült sok adatot gyűjtenem a csapatnak, hasznukat veszik majd az utolsó két futamon. Azonban a 14. etapom után az autó olajat hagyott a garázs padlóján, így a mérnökök idő előtt lefújták a munkát. Nem tudtam gyors köröket menni, de biztos vagyok benne, hogy amúgy közel lehetettem volna az állandó versenyzőik eredményeihez. De van ilyen.”
Abu-Dzabi, ifjoncteszt, Yas Marina, 2012.11.08.

# Pilóta Csapat Idő
 1.  D. Valsecchi  Lotus F1  1:42,677
 2.  K. Magussen  McLaren  1:42,827
 3.  E. Gutierrez  Sauber  1:43,093
 4.  R. Frijns  Red Bull  1:43,233
 5.  O. Turvey  McLaren  1:43,604
 6.  L. Razia  Toro Rosso  1:45,286
 7.  A. Rossi  Caterham F1  1:46,485