A SeaLand típusjelzésű kétéltű első ránézésre a jármű alapjául szolgáló Iveco Daily-re emlékeztet, persze a különbségek szabad szemmel is láthatóak, elég csak a koporsószerű formára gondolni.A kiállításra az Iveco három modell érkezett: egy kétéltű RAVx6 Duffy típusú mentőjárművel, továbbá egy, a tűzoltóság és a polgári védelmi egységek által vészhelyzetekhez használható 6×6-os hajtásképletű speciális járművel, valamint egy Magirus 32 L AT csuklós, forgózsámolyos tűzoltólétrával felszerelt Eurocargo 160E 30 járművel. Kiállítási területén a vállalat a tűzvédelmi szektorban alkalmazott különleges járműveit is bemutatta.

A Sealand alapja egy módosított Iveco Daily 4×4 alváz. A jármű mechanikus alkatrészeit nem változtatták meg, azonban annak érdekében, hogy vízi közlekedésre is alkalmas legyen, bizonyos módosítások elengedhetetlenek voltak. Ez elsősorban az alsó rész vízállóvá alakítását jelentette, amely köré egy acéllemezből készült hajótest került.

Hajtása háromliteres, turbódízel erőforrással kiegészített vízszivattyús rendszer segítségével történik, a maximálisan megtehető távolságot pedig a körülbelül 300 liter üzemanyagot befogadni képes kiegészítő tartályok biztosítják. A kétéltű már számos küldetésen részt vett, például 14 óra alatt átkelt a Korzikai-csatornán, 75 tengeri mérföldet (140 km) téve meg.

A RAVx6 ‘Duffy’ kitűnően használható vészhelyzetek, például árvíz esetén. A jármű vízen, műúton, terepen és rögös, sáros talajon is könnyedén manőverezhető. Mindhárom tengelyét differenciálzárral szerelték fel, amelyeket úgy méreteztek, hogy a speciális közlekedési eszköz a legszélsőségesebb körülmények között is használható legyen.

Ez a Daily vízbe megy 1

A Duffy egy árvíz esetén jó szolgálatot tehet.

A Duffy egy árvíz esetén jó szolgálatot tehet.

A kiállításon a kétéltű Daily még a vizet is megjárta. Az elsősorban nagyméretű jachtok vontatására használt Sealand egy rövid utat tett meg a parttól egy mólóig, ahol beleereszkedett a Ligur-tengerbe, persze végül azért nem merült el teljesen.