Már egy ideje tudni, hogy a Honda 1,6-os dízelmotorral egészíti ki motorkínálatát a jövőben, a japán gyár most részleteket is elárult az érkező motorról.
Az új 1.6 i-DTEC motor alumínium hengerfeje nyitott vízterű alumíniumblokkhoz kapcsolódik, a konstrukció – a Honda közlése szerint – a kategória legkönnyebb erőforrásává teszi. Tömege 47 kilogrammal kisebb, mint a Honda 2,2-es dízelé. A hengerfalak vékonyabbak, a dugattyúk, a hajtókarok könnyebbek.
Nagy hangsúlyt fektettek a belső súrlódás csökkentésére, amit állítólag a benzinmotorok szintjére sikerült levinni, ezzel nemcsak csökken az üzemanyag-fogyasztás, de a motor gázreakciójára is pozitív hatással van. Mágnesszelepes befecskendező rendszer biztosítja a motornak az üzemanyagot, az injektor 1800 baros nyomásra is képes. Turbója negyedik generációs, változó szögállású Garrett, a maximális turbónyomás 1,5 bar.
Az új, 1,6 literes i-DTEC az úgynevezett Earth Dreams motorcsalád első európai piacra szánt tagja, bemutatkozása 2013 elején várható. Maximális teljesítménye 120 lóerő, csúcsnyomatéka 300 Nm. Utóbbi kiemelkedő, jelenleg 230-285 Nm-t nyújt a legtöbb 1,6-os dízel, de a Renault motorja például 320 newtonméterre is képes.
Az új motor bekerül Civicbe és a CR-V-be is, az első modell esetében 3,6 literes átlagfogyasztást és 94 g/km széndioxid-kibocsátást ígér a Honda. A motor gyártása a Honda angliai üzemében, Swindonban zajlik majd, a gyártósor kapacitása a napi ötszáz darabot is eléri, egy motor elkészítéséhez mindössze 138 másodperc elég.