A 2012-es Spanyol-rali pénteki programja:
SS1 Gandesa [murva] 7,00 km
SS2 Pesells 1 [murva] 26,59 km
SS3 Terra Alta 1 [murva & aszfalt] 44,02 km
SS4 Pesells 2 [murva] 26,59 km
SS5 Terra Alta 2 [murva & aszfalt] 44,02 km
SS6 Salou [murva & aszfalt] 2,00 km
A Fordot hajtó privát versenyző, Mads Ostberg vezet a rali-világbajnokság spanyol futamán az első napja végén. A drámai pénteken számos nagymenő „odaveszett”, Petter Solberg, Thierry Neuville, Dani Sordo, Jevgenyij Novikov, Chris Atkinson és Sebastien Ogier sem jutott el a célig.
Már az is nagy kihívás, hogy murvagumikkal és beállításokkal kellett aszfalton is száguldaniuk, de a fő ellenfél a szakadó eső volt, amely sarassá áztatta a murvás pályákat. Így aztán a száraz körülményekre számító gyári versenyzők a csütörtöki időmérő után hátsó rajthelyeket választottak, ami viszont pénteken megbosszulta magát, nem tudtak gyorsan hajtani, sokat csúszkáltak. Viszont az előrébb rajtoló Mads Ostberg és Ott Tanak kihasználták a jobb körülményeket és az élre álltak. Ostberg teljesítménye azért is kiemelkedő, mert a keményebb keverékű abroncsokkal vágott neki a versenynek.
Míg Tanak délután fékprobléma miatt visszaesett, addig Ostberg megőrizte első helyét a csökkenő csapadék mellett autózhatóvá vált pályákon is. Számos remek időt autózott. A nap végén Sebastien Loeb volt a legközelebb, a citroënes 27,2 másodperces hátránnyal a második, miután délutánra begyorsult.
„Nagyon trükkös nap volt. Különösen reggel volt nehéz, mert nem számítottunk rá, hogy ennyire csúszik – az eső is meglepetés volt” – mesélte Ostberg. „Úgy vélem, egészen jól teljesítettünk a szakaszokon és nem követtünk el nagy hibát. Ez volt a kulcs ma – úgy gondolom -, tisztán menni és elérni, hogy amennyire lehet, keményen hajtsunk.”
„A következő két napban, aszfalton nagyon nehéz lesz legyőzni Sebastien Loeböt (Az elmúlt hét alkalommal a francia nyerte a versenyt – a szerk.). De igazából, mi nem tervezzük, hogy harcolunk vele. A célom, hogy harmadik legyek a bajnokságban, ez az, amit akarok. Ez a hétvége számunkra Jari-Matti Latvalával való harcról szól, hogy megőrizzük harmadik helyünket a bajnokságban.”
Nem véletlen, hogy Ostberg hajt, hiszen jelenleg úgy harmadik a pontversenyben – Loeb és Hirvonen mögött -, hogy két futamot kihagyott az idényből. Ha sikerül megőriznie helyét, még jobb helyzetben lesz a tárgyalások során. Úgy tudni, jelenleg ő az első számú esélyes, hogy 2013-ra megkapja a Citroën második gyári autóját Hirvonen mellett, de a Prodrive-val és az M-Sporttal is tárgyal.
Jari-Matti Latvala jelenleg harmadik a Spanyol-ralin, hátránya 47 másodperc Ostberggel szemben. Délelőtt ő sem villogott, de délután sokat gyorsult. A finn azt követően zárkózhatott fel a harmadik helyre, hogy Tanak fékei túlmelegedtek és az utolsó előtti szakaszon 45 másodpercet veszítve visszacsúszott az ötödik helyre, illetve sikerült megelőznie Mikko Hirvonent, aki a negyedik és ötödik szakaszon rosszabbul ment.
A nagy csúszkálásban nem jutott messzire Petter Solberg és Thiery Neuville sem, a két versenyző ugyanabban a gödörben ütötte ki a versenyautók futóművét a második szakaszon. Eggyel tovább jutott Dani Sordo, ő a harmadik szakaszon csúszott le az útról. Az utolsó előtti szakaszon Jevgenyij Novikov is az árokba dobta az autóját, míg Chris Attkinson a differenciálmű problémája miatt volt kénytelen megállni. Sebastien Ogier sem érte el az utolsó szakaszt, az összekötő úton állt meg az autója.
Így aztán a top10-ben kissé szokatlan nevek tanyáznak. Az SWRC legjobbja, Craig Breen a hatodik, míg Han Weijs a hetedik, aki most először vezet WRC-t, jelesül a versenyt kihagyó Nasszer Al-Attiyah Citroënjét. A Prodrive MINI-jét hajtó Jarkko Nikara a nyolcadik és P-G. Andersson a kilencedik.
A 2012-es Spanyol-rali állása (6/18 szakasz):
1. Mads Ostberg Adapta WRT Fiesta RS WRC 1ó 41p 32,4mp M
2. Sebastien Loeb Citroën Total WRT DS3 WRC +27,2mp M
3. Jari-Matti Latvala Ford WRT Fiesta RS WRC +47,0mp M
4. Mikko Hirvonen Citroën Total WRT DS3 WRC +1p 02,6mp M
5. Ott Tanak M-Sport Ford WRT Fiesta RS WRC +1p 10,8mp M
6. Craig Breen Ford Fiesta S2000 +6p 0,9mp S
7. Han Weijs Qatar WRT Citroën DS3 WRC +6p 08,5mp M
8. Jarkko Nikara Prodrive WRC Team MINI JCW WRC +8p 20,0mp
9. P-G. Andersson Proton Satria Neo S2000 +9p 42,4mp S
10. Jevgenyij Novikov Ford Fiesta RS WRC +10p 59,5mp
M=konstruktőr, S= SWRC
A részletes eredményekért erre a linkre kattintson!