A január-szeptemberi periódusban a Hyundai Motor Co. 11,08 százalékos bruttó eredménykulcsot ért el, ezen belül a személygépkocsi üzletág 10,91 százalékosat. A BMW AG bruttó eredménykulcsa 11,38 százalék, ezen belül a személygépkocsi üzletágé 10,94 százalék.
Az eredménykulcs, azaz az árbevétel arányos működési-eredmény az egyik fontos jellemzője a cégeknek, a működési bevételek és az eladások nettó értékéből számítható. Vagyis egy egységnyi bevételből mennyi profitot termel a vállalat.
A Hyundai és a BMW eredménykulcsa lényegesen nagyobb a többi nagy autógyártóénál. A Volkswagen AG és a General Motors Co. jövedelmezősége például 6 százalék körül van.
Az eredményráta azonban a többi autógyártóhoz hasonlóan az idei harmadik negyedévben a Hyundai és a BMW esetében is csökkent: az előző negyedévhez képest a Hyundainál 0,09 százalékponttal, a BMW-nél pedig 1,2 százalékponttal.
Forrás: MTI