F1: Ráfekszik az időmérőre a Ferrari 1
F1: Ráfekszik az időmérőre a Ferrari 93

Igaz, hogy csak 3 ponttal, de Fernando Alonso 2010 után idén is lemaradt a bajnoki címről. A spanyol az idény túlnyomó részében mindent megtett a sikerért, de a Ferrari nem bírta a fejlesztési versenyt, az autó sosem volt elég gyors ahhoz, hogy akár csak néhány futamos sorozatban domináljon.
A sikertelenséget hozó szezonzáró után a csapatfőnök, Stefano Domenicali még keményebb munkát ígér, a fejlesztések és az időmérő terén való javulásra koncentrálnak majd.
„Igyekszünk majd kijavítani a gyenge pontokat. Emelnünk kell a kvalifikációs tempót, ebben a elvileg a DRS-helyzet is segíthet majd. Ezért is bízom abban, hogy a jövő év elején jobb helyzetben leszünk” – utalt arra az olasz, hogy a jövő évtől már az időmérőn sem lehet majd korlátlanul használni a nyitható hátsó szárnyat
„Ne feledjük, az utolsó négy futamon a Ferrari szerezte a legtöbb pontot. Ami a versenyzést illeti, szerintem mi voltunk a legjobbak a bokszkiállások, a stratégia terén, és a megbízhatóságban is. Az év elején nem volt gyors az autónk, a szezon második felében pedig talán nem tudtunk igazán fejleszteni. Ezeken kell tehát dolgoznunk. Természetesen vannak ötleteink, hiszen tudjuk, miben voltunk gyengébbek. Az is világos, hogy nagy árat fizettünk a futamokon, amiért az időmérőn nem voltunk jobbak.”
A Ferrari elnöke, Luca di Montezemolo a verseny utáni hétfőn szokás szerint szólt a csapathoz. A vezér kiemelte, hogy büszke arra, hogy az utolsó pillanatig küzdöttek, de nem titkolta, hogy az autóval nem volt elégedett.
„Nem volt elég gyors az autónk ahhoz, hogy ott legyünk a rajtrács elején, ez volt a fő problémánk egész évben. A csapat dolgozik azon, amit kértem, azaz hogy az első pillanattól kezdve gyors és versenyképes autónk legyen. Fernando is hozzáadja majd a magáét, még keményebben hajt majd, jól tudja, hogy versenyképes autóban verhetetlen lesz” – mondta, hozzátéve, hogy a megbízhatóság azért idén is példás volt már.
„Az idén történtek még a tavalyi évben gyökereznek. Ezt illetően teljes elemzést várok a csapattól, szervezeti és munkaszervezési fejlődést, jövőre ugyanis az első versenytől győztes autó kell, ami az elmúlt két évben hiányzott.”