A több mint 10 millió euróból megvalósuló beruházásnak köszönhetően a Continental tovább erősíti pozícióit a nyugat- és közép-európai piacokon. Az új gyár Hannover-Stöckenben épül fel és mintegy 100 új munkahelyet teremt. Napjainkban az úgynevezett ‘End-of-Life’ abroncsok (ELT=selejt) 41 százalékát az Európai Unióban a cementiparban használják fel, az ELT abroncsok további 35 százalékát pedig alapanyagként dolgozzák fel különféle műanyagok előállításához. A Continental kidolgozott egy olyan újrahasznosítási eljárást, amely lehetővé teszi a selejtes példányok egyes alkotóelemeinek nagyobb arányú felhasználását az új abroncsokban. Ennek eredményeképpen az újrahasznosított komponensek aránya az új gyártású gumikban a jövőben akár megduplázódhat.

„Mindez jól érzékelteti, hogy az alapanyagok újrahasznosítása egy következő szintre lépett a gyártásban. A tervezett üzem 4 ezer tonna selejt abroncsot lesz képes újrahasznosítani évente. Ez a mennyiség 2400 tonna gumira, 1600 tonna koromra és szilícium-dioxidra osztható” – mondta el Dr.Boris Mergell, a folyamat-, anyag-, és fejlesztési ágazat vezetője. A Hannover-Stöckenben felépülő üzem várhatóan 2013-ban kezdi meg a termelést, és teljes kapacitással üzemelve évente összesen 180 ezer abroncs újrafutózását teszi lehetővé.

Újrahasznosítja a gumit a Continental 1

Az új üzemben újrafutózzák, illetve újrahasznosítják a használt teherautó abroncsokokat

Az új üzemben újrafutózzák, illetve újrahasznosítják a használt teherautó abroncsokokat

„A rendelkezésre álló nyersanyagok véges mennyiségére való tekintettel kötelességünknek érezzük, hogy fenntartható megoldásokat alkalmazzunk az abroncselőállítás és -újrafutózás terén. Az új üzemnek köszönhetően olyan ellenőrzött módon lesz lehetőségünk az újrafeldolgozás irányítására, hogy a használt abroncsok könnyedén felhasználhatóak legyenek mind az új, mind az újrafutózott abroncsok gyártása terén” – tette hozzá Dr. Andreas Esser, a Continental haszongépjármű-abroncs üzletág vezetője.