A 15 méter hosszú, háromtengelyes autóbusz fejlesztését egy hidraulikusan mozgatható tengely fejlesztésével kezdték, melyet a mérnökök az első hajtott tengely mögött helyeztek el. Ennek köszönhetően a konstrukció könnyebben kormányozható, mely a városi közlekedésben különösen fontos szempont. Az új troli összesen 96 utas szállítására képes, ebből kifolyólag megközelíti egy csuklós autóbusz befogadóképességét.

A jármű meghajtását a WEG elektromos motor biztosítja, mely feleslegessé teszi a sebességváltó szükségességét. A vázszerkezetet a brazil piacon félévszázada jelen lévő helyi Caio készítette, az elektromos berendezéseket pedig az Electra biztosította. A troli a feltölthető akkumulátoroknak köszönhetően 3-5 kilométert képes megtenni felsővezeték nélkül.

‘A megrendeléssel az Ambiental Trans válaszolt azokra a helyi igényekre, amelyek szerint az új buszoknak hozzá kell járulniuk a légszennyezettség csökkentéséhez. A prototípus most egy másik szolgáltatónál van tesztelésen Sao Paulóban, hogy demonstrálja a konstrukció előnyeit a mindennapi gyakorlatban’ – jelentette ki Wilson Pereira, a Scania buszértékesítésekért felelős képviselője.

Trolikhoz szállít alvázelemeket a Scania 1

Az elektromos meghajtást a WEG biztosítja

Az elektromos meghajtást a WEG biztosítja

Sao Paulóban több mint 17 ezer autóbusz vesz részt a tömegközlekedésben, ebből összesen 400 darab trolibusz közlekedik a nagyvárosban, az elektromos árammal üzemelő járművek száma azonban folyamatosan nő. Ez főként annak köszönhető, hogy az ilyen jellegű autóbuszok ugyan kétszer-háromszor drágábbak a hagyományos üzemű társaiknál, azonban lényegesebben olcsóbbak a vasúti rendszereknél, melyek ötször, vagy akár tízszer többe kerülhetnek.