Dani Sordo lesz 2013-ban Mikko Hirvonen csapattársa a Citroën ralicsapatában. A spanyol azt követően érkezhet az alakulathoz, hogy a kilencszeres világbajnok Sebastien Loeb jövőre már csak néhány versenyen vesz részt.
Mads Ostberg is versenyben volt a helyért, de a Citroën végül a korábbi csapattagját választotta, akinek Sebastien Ogier érkezése miatt kellett távozni, így az elmúlt két évben a MINI-csapatban versenyzett néhány versenyen, illetve beugrott a Fordhoz is egy alkalommal.
„Sokáig gondolkodtunk azon, ki kerüljön Mikko Hirvonen mellé a csapatba. Dani persze nagyon előkelő helyen szerepelt a szóba jöhető pilóták listáján, és a Katalán-ralin mutatott teljesítménye egyértelműen meggyőzött bennünket arról, hogy tökéletes formában van” – magyarázta a választást Yves Matton, a Citroën Racing igazgatója. „Dani nagyon népszerű a csapatban, mindenki örül, hogy újra a családban üdvözölhetjük. A versenyzési stílusa tökéletesen kiegészíti Mikkoét, és az is nagyon fontos, hogy latin, hiszen ez őt is és a csapatot is közelebb hozza a mediterrán és latin-amerikai futamok közönségéhez.”
A 29 éves Dani Sordo eddig 98 világbajnoki futamon indult, ebből nyolcvanszor Citroënnel. 2005-ben Yves Matton (aki akkor a Citroën Racing versenyautó-bérléssel és felkészítéssel foglalkozó részlegének vezetője volt) egy C2 Super1600 volánjához ültette, amellyel még abban az évben megnyerte a junior világbajnokságot, és ezzel 2006-ban belépőt szerzett a WRC világába.
Első szezonja során – Xsara WRC-vel – négy dobogós helyezést is szerzett, így bebiztosította helyét a Citroën Total World Rally Teamben, amely a következő évben a C4 WRC-vel ismét hivatalos gyári csapatként indult. Négy sikeres esztendő következett ezután: Sordo 25-ször állhatott dobogóra, komoly szerepe volt abban, hogy a csapat négyszer is világbajnok tudott lenni. Egy valamit azonban eddig nem tudott elérni, a futamgyőzelmet.
„Természetesen nagyon boldog vagyok, hogy újra abban a csapatban versenyezhetek, amelyhez olyan sok kellemes emlék fűz. Ez a legfontosabb a számomra a 2013-as szezonban” – árulta el Dani Sordo. „Az elmúlt két évben nagyon sokat tanultam. Egy másik csapatban másfajta munkamódszereket tapasztaltam meg, és több felelősséget vállaltam az autó fejlesztésének folyamatában is. A Citroënhez való visszatérés óriási lehetőség a számomra. Továbbra is nagy álmom a futamgyőzelem, és nagyon szeretném jövőre valóra váltani ezt az álmot! Alig várom, hogy újra találkozhassak azokkal a kollégákkal, akiket régről ismertem, és alig várom azt is, hogy – a 2010-es tesztek óta először – újra beleülhessek a DS3 WRC-be. „
Sordo számtalanszor bizonyította, hogy csapatjátékos, amikor szükség volt rá, simán átadta a jobb pozícióját Sebastien Loebnek. Ez a jellemzője is sokat nyomhatott a latba, amikor döntöttek vezetők. Mindez azt is jelenti, hogy Mads Ostberg várhatóan marad az M-Sportnál, csakhogy már nem mint bérlő, hanem első számú pilóta.
Dani Sordo karrierje:
2005 junior világbajnok (Citroën C2 Super 1600) 4 győzelem
2006 rali-világbajnokság 5. helyezés (Citroën Xsara WRC) 4 dobogós helyezés
2007 rali-világbajnokság 4. helyezés (Citroën C4 WRC) 7 dobogós helyezés
2008 rali-világbajnokság 3. helyezés (Citroën C4 WRC) 6 dobogós helyezés
2009 rali-világbajnokság 3. helyezés (Citroën C4 WRC) 7 dobogós helyezés
2010 rali-világbajnokság 5. helyezés (Citroën C4 WRC) 5 dobogós helyezés
2011 rali-világbajnokság 8. helyezés (Mini JCW WRC) 2 dobogós helyezés
2012 rali-világbajnokság 11. helyezés (MINI JCW & Ford Fiesta RS WRC) 1 dobogós helyezés