Az elektromos autópályák jövőbeli rendszerének számos előnye lehet: a járművek működtetése kevésbé terheli meg a környezetet, az elektromos motorok jóval hatékonyabbak, mint a hagyományos belső égésű motorok, valamint akkumulátorok használata nélkül juthatnának a tehergépkocsik energiához. Számos, az elektromos utakhoz kapcsolódó projekt fut jelenleg is Svédországban. Ennek egyik példája a Scania és a Siemens együttműködése az ország északi részén fekvő Pajala város és a Svappavaara-ban található vasbánya közötti szállítás kapcsán. 
Az itt dolgozó járművek folyamatosan szállítják majd a vasércet ahhoz a vasúti szerelvényhez, amely Norvégia atlanti-óceáni partjaihoz viszi tovább a nyersanyagot. A Svéd Közlekedési Hatóság (Trafikverket) legutóbbi beszámolója szerint az elektromos meghajtású teherautók reális alternatívát jelentenek. Ebben a viszonylatban valószínűleg a légvezetékek számítanak a legjobb megoldásnak, hiszen az út mocsaras, egyenetlen terepen vezet keresztül. ‘Elektromos járműveink kifejlesztése csak lépésről-lépésre történhet.’ – mondta Johan Lindström, a Scania Hibrid Rendszereinek Fejlesztési osztályán dolgozó vezető mérnök. ‘A hibrid projektjeinkben kifejlesztett váltókat használjuk, de a hajtáslánchoz szükség van egy nagy teljesítményű elektromos motorra, amely képes megmozgatni akár 90 tonna hasznos terhet, teljes egészében elektromosságot felhasználva?’- tette hozzá. 
Azonban még néhány problémát meg kell ahhoz oldani, hogy a légvezetékek alkalmasak legyenek mind a személygépkocsik, mind a nehéz-tehergépjárművek kiszolgálására.  A Scania ugyanakkor egyéb megoldásokkal is foglalkozik, ahol az áramot a járművek valamilyen formában magából az úttestből nyerik ki. Ez sokkal rugalmasabb megoldást biztosítana, hiszen bármelyik jármű használhatná a rendszert, így az úthálózat újjáépítésének költsége is megoszlana.  A Svenska Elvägar (Svéd Elektromos Utak) projekt keretén belül elkészített megvalósíthatósági tanulmány kimutatta, hogy a haszonjárművek számára kiépítendő elektromos úthálózat használatával Svédország szén-dioxid kibocsátása évente 4,2 millió tonnával csökkenthető lenne. Ez a mennyiség az országos fosszilis üzemanyag károsanyag-kibocsátás 9%-nak felel meg.  A közlekedési ágazat számos egyéb vállalatával együtt, köztük a Volvo Powertrain-nel, a Bombardier-rel és az Alstom-mal, a Scania a svéd kormány által támogatott FFI alapból (Autóipari Stratégiai Kutatás és Fejlesztés) kért finanszírozást az elektromos közúti közlekedési rendszerekkel kapcsolatos kutatási programjára, amelyek eredményei 2013 elejére várhatók. 
Feltételezhető azonban, hogy a különféle országokban különböző megoldásokra lesz szükség ahhoz, hogy a jövő károsanyag-kibocsátással kapcsolatos előírásait teljesíteni lehessen az ilyen és hasonló rendszerekkel. Ez egyrészt függ az egyes országok alternatív energiahordozókhoz való hozzáféréséhez, valamint a jövő elektromos infrastruktúrájától, illetve annak fejlődésétől.