A gazdasági világválság, illetve a brutális üzemanyagárak miatt ma már igazán nagy dugók nincsenek Budapesten, így a dugódíj bevezetésének részben a bevétel növelése, részben pedig a környezet terhelésének csökkentése miatt lenne létjogosultsága” – idézte Vitézy Dávidot, a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) vezérigazgatóját a Pénzcentrum.hu Mindezek ellenére a politikai döntéshozatal egyelőre elkaszálta a dugódíj bevezetésének lehetőségét.

A Porfolio.hu Property Investment Forum 2012 konferencián a BKK vezérigazgatója elmondta következő 2-3 évben nem is várható a rendszer bevezetése. Ahhoz szükséges lenne a tömegközlekedés fejlesztésére a 4-es metrónak el kell készülnie felfejleszteni kell a villamoshálózatot.

Mint lap rámutat a dugódíj bevezetésének pozitív hatásait ecsetelve Erhart Szilárd  kutató elmondta: a mérséklődő forgalom hatására egyértelműen csökken a városok zaj-, illetve légszennyezettsége is, s így élhetőbb terek alakulnak ki a városi lakosság számára.

Mint ismeretes a 4-es Metróhoz kapott Uniós támogatás nyomán Magyarország vállalta a dugódíj bevezetését. Ám Vitézy Dávid kifejtette, hogy ennek pontos részlete nem meghatározottak, így az sem, hogy konkrétan mekkora lenne a fizetős zóna. Vizsgálatok szerint hamarabb térülne meg a beruházás, ha egy nagyobb zónán működtetnénk a rendszert. Ám így sem biztos, hogy jelentősen csökkenne a forgalom, vannak, akik a dugódíj bevezetése után sem tennék le autójukat. Részben kényszerből, részben pedig kényelemből maradnának az autó mellett.

Forrás: Pénzcentrum